Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Та оперативного фінансового плану підприємства

Зміст перспективного, поточного

Рис. 10.1. Основні етапи фінансовго планування на підприємстві

Зміст, завдання та методи фінансового планування

План

Тема 10. Фінансове планування на підприємствах

Питання для самоперевірки

Структури грошових потоків

Рис. 9.2. Залежність якості управління від

1. Дайте визначення поняття „фінансовий стан”.

2. Які інформаційні джерела використовуються для проведення аналізу й оцінки фінансового стану?

3. Для яких категорій спеціалістів становлять професійний інтерес аналіз і оцінка фінансового стану підприємства?

4. Які методичні прийоми можна застосовувати для проведення аналізу фінансового стану підприємства?

5. Які принципи класифікації показників оцінки фінансового стану підприємства за різними ознаками та яка їх економічна сутність?

6. Який порядок розрахунку і методи оцінювання показників оцінки майнового стану підприємства?

7. Який порядок розрахунку та методи оцінювання показників ліквідності та платоспроможності?

8. Який порядок розрахунку і методи оцінювання показників ділової активності підприємства?

9. Який порядок розрахунку та методи оцінювання показників рентабельності підприємства?

10. Який порядок розрахунку і методи оцінювання показників акціонерного капіталу?

11. Дайте визначення фінансової стійкості.

12. Які показники характеризують фінансову стійкість підприємства?

13. Перелічіть типи фінансової стійкості. На основі яких критеріїв вони визначаються?

14. Яким чином здійснюється комплексна оцінка фінансового стану підприємства?

15. Які способи зміцнення фінансової стійкості підприємства?

1. Поняття фінансової стратегії підприємства.

2. Зміст, завдання та методи фінансового планування.

3. Зміст перспективного, поточного та оперативного фінансового плану підприємства.

4. Бюджетування в системі оперативного фінансового планування.

1. Поняття фінансвої стратегії підприємства

Фінансова стратегія підприємства складова його загальної економічної стратегії, яка охоплює систему довготермінових завдань фінансової діяльності підприємства та шляхів їх досягнення. Мета фінансової стратегії підпорядковується загальній меті економічного розвитку підприємства.

Розроблення фінансової стратегії підприємства пов’язане з вирішенням таких основних завдань:

· визначення перспективних напрямів розвитку фінансових взаємовідносин підприємства з діловими партнерами;

· обґрунтування основних джерел фінансового забезпечення діяльності підприємства;

· вибір оптимальних способів інвестиційної діяльності підприємства;

· зведення до мінімуму фінансових ризиків підприємства;

· забезпечення фінансової стійкості і рентабельності діяльності підприємства;

· визначення способів та методів виходу підприємства з фінансової кризи.

Фінансова стратегія підприємства є основою для розроблення його фінансової політики. Фінансова політика підприємства – це форма реалізації фінансової ідеології та стратегії підприємства в розрізі окремих аспектів його фінансової діяльності. Фінансова політика формується лише за окремими напрямами фінансової діяльності підприємства, що потребують найефективнішого управління для досягнення головної стратегічної мети цієї діяльності.

Основними напрямами фінансової політики підприємства є: політика формування активів і структури капіталу; політика управління активами й інвестиціями; політика залучення фінансових ресурсів; політика управління фінансовими ризиками і запобігання банкрутству. Формування фінансової політики підприємства має здебільшого багаторівневий характер. Так, наприклад, у межах політики формування фінансових ресурсів підприємства може розроблятися політика формування власних фінансових ресурсів і політика їх залучення із зовнішніх джерел. У свою чергу політика формування власних фінансових ресурсів може включати самостійні блоки: цінову політику, податкову, амортизаційну, дивідендну, інвестиційну політику тощо. Цінова політика – це політика формування цін на продукцію підприємства з урахуванням динаміки кон’юнктури ринку (попиту й пропозиції) та рівня витрат на виготовлення і реалізацію продукції. Податкова політика ґрунтується на виборі оптимального способу здійснення податкових платежів за наявності альтернативних варіантів господарської діяльності підприємств. Амортизаційна політика – це політика управління амортизаційним відрахуваннями з метою інвестування їх у виробничу діяльність підприємства. Дивідендна політика підприємства ґрунтується на оптимізації пропорцій між частиною прибутку підприємства, що використовується на споживання (виплату дивідендів), і тією частиною прибутку, яку капіталізують.

Важливою складовою фінансової політики підприємства є його інвестиційна політика,яка полягає у виборі та реалізації найвигідніших шляхів розширення й оновлення активів підприємства задля забезпечення основних напрямів його економічного розвитку.

Фінансова стратегія підприємства втілюється в його стратегічному перспективному плані розвитку, в якому визначають основні альтернативні фінансові показники діяльності підприємства, відповідно до передбачуваних варіантів розвитку ринкового середовища. Розроблення альтернативних фінансових планів, які дають змогу прогнозувати ймовірні зміни фінансового стану і фінансових результатів діяльності підприємства, здійснюється на основі моделювання, факторного аналізу і нормування.

У перспективному фінансовому плані розробляють прогноз звіту про фінансові результати, звіту про рух грошових коштів, прогноз балансу активів і пасивів підприємства тощо.

Ефективність фінансової стратегії залежить від того, чи враховує вона реальні економічні можливості підприємства та стан і тенденції розвитку зовнішнього щодо підприємства підприємницького середовища.

 

Фінансове планування – це розроблення системи фінансових планів за окремими напрямами фінансової діяльності підприємства, які забезпечують реалізацію його фінансової стратегії у плановому періоді. Мета фінансового планування – забезпечення поточної діяльності підприємства необхідними фінансовими ресурсами.

Основними завданнями фінансового планування є :

· оптимізація фінансових відносин підприємства з діловими партнерами у плановому періоді;

· фінансове забезпечення основної, операційної та іншої звичайної діяльності підприємства;

· визначення способів ефективного інвестування капіталу підприємства у плановому періоді;

· забезпечення раціонального використання матеріально-технічних і фінансових ресурсів підприємства у плановому періоді;

· контроль за організацією поточних розрахунків і використанням платіжних засобів підприємства.

Фінансовий план розробляютьна основі: загальної фінансової стратегії підприємства; основних напрямів його фінансової політики; даних про планові обсяги виробництва та реалізації продукції; показників розвитку фінансового ринку; результатів фінансового аналізу діяльності підприємства за попередні звітні періоди; оцінки фінансового стану і резервів економічного розвитку підприємства на початок планового періоду тощо.

Для розроблення фінансових планів застосовують такі методи:

· балансовий, згідно з яким балансують не тільки підсумкові показники доходів і витрат, а й для кожної статті витрат визначають конкретні джерела їх покриття;

· нормативний, за яким потребу у фінансових ресурсах визначають на основі фінансових норм і нормативів (ставки податків, норми амортизації тощо);

· розрахунково-аналітичний, відповідно до якого планові показники розраховують на основі фактичних даних за базовий період та індексів їх зміни у плановому періоді;

· методи економіко-математичного моделювання для прогнозування значення показників та оптимізації планових рішень.

На основі розробленого фінансового плану можна визначити, який обсяг грошових коштів може мати підприємство у своєму розпорядженні, які основні джерела їх надходження, чи достатньо коштів для виконання планових завдань, скільки коштів потрібно перерахувати до бюджету, кредиторам, страховим компаніям тощо, як буде розподілятися прибуток підприємства, чи збалансовані доходи з витратами підприємства тощо.

Фінансове планування можна розглядати як єдиний процес, що включає шість етапів (рис. 10.1.).

 

 


На підприємстві фінансове планування проводиться за трьома основними напрямами: перспективне фінансове планування; поточне фінансове планування; оперативне фінансове планування. Кожній із цих трьох підсистем властиві певні форми розроблюваних фінансових планів (табл. 10.1).

Період перспективного фінансового плану визначається загальною фінансовою стратегією підприємства, економічною стабільністю, можливостями прогнозування обсягів фінансових ресурсів і напрямів їх використання. У ньому зазначають найважливіші показники, пропорції та темпи розширеного виробництва. Розробляючи довгострокові фінансові плани, використовують спрощені методи розрахунків доходів і статей витрат, які найчастіше мають вигляд прогнозу й потім уточнюються в поточних планах. Прогнозування базується на узагальненні та аналізі наявної інформації з подальшим моделюванням можливих варіантів розвитку ситуацій і фінансових показників.

Стратегічному фінансовому плануванню притаманні такі характерні риси:

· спрямованість у середньострокову та далекострокову перспективу;

· орієнтація на розв’язання ключових, визначальних для фінансової системи підприємств цілей, від досягнення яких залежить його виживання;

· органічне ув’язування накреслених цілей з обсягом і структурою ресурсів, потрібних для їх досягнення;

· урахування впливу на планований об’єкт численних зовнішніх факторів, розроблення заходів для успішного розв’язання завдань планової фінансової системи;

· адаптивний характер, тобто здатність передбачати зміни зовнішнього і внутрішнього середовища фінансового планування об’єкта та пристосовувати до них процес його функціонування.


Читайте також:

  1. IV група- показники надійності підприємства
  2. L2.T4/1.Переміщення твердих речовин по території хімічного підприємства.
  3. WEB - сайт підприємства в Інтернет
  4. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  5. Абстрактна модель оптимального планування виробництва
  6. Автопідприємства вантажних автомобілів
  7. Адміністративно-правовий статус торговельного підприємства
  8. Активами торговельного підприємства
  9. Активи підприємства, їх кругооборот і оборот
  10. Активи як об’єкт фінансового менеджменту
  11. Алгоритм відшукання оптимального плану.
  12. Алгоритм знаходження оптимального плану




Переглядів: 778

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Показники оцінки фінансового стану підприємства | Характеристика підсистем фінансового планування

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.