Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ЗАГАЛЬНА ЧАСТИНА

Вступ

Конспект лекцій

ЗАПОРІЗЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ ІНЖЕНЕРНОЇ АКАДЕМІЇ

ЗАПОРІЗЬКИЙ ГІДРОЕНЕРГЕТИЧНИЙ КОЛЕДЖ

 

з дисципліни „Екологія”

для студентів першого курсу вищих навчальних закладів

І рівня акредитації зі спеціальності 5.06010114

„Монтаж і обслуговування внутрішніх санітарно – технічних

систем і вентиляції”

 

Розглянуто і затверджено

на засіданні ЦМК

спец. 5.05060103, 5.06010114

Протокол № ___ від _____ 2011 р.

Голова ЦМК____ (Штокаленко В.Ф.)

 

Запоріжжя

2011 р.

 

Конспект лекцій з дисципліни „Екологія” для студентів першого курсу вищих

навчальних закладів І рівня акредитації зі спеціальності 5.06010114 „Монтаж і

обслуговування внутрішніх санітарно - технічних систем і вентиляції”. -

/Укл. А.О. Потапова. – Запоріжжя, 2011 р. – c.

 

 

Укладач: Потапова А.О. – викладач спецдисциплін спец. 5.05060103

 

 

Зміст

 

Вступ ....................................................................................................................................................... 4

1 ЗАГАЛЬНА ЧАСТИНА …………………………………………………………………….............. 5

1.1 Мета і задачі дисципліни. Структурні модулі ………………………………………….............. 5

1.2 Перелік рекомендованої літератури …………………………………………………….............. 5

2 ВИКЛАДЕННЯ ТЕОРЕТИЧНОГО МАТЕРІАЛУ ………………………………………............ 7

Вступ ....................................................................................................................................... 7

РОЗДІЛ 1 ОСНОВИ ЕКОЛОГІЇ...................................................................................... 8

Тема 1.1 Основи теоретичної екології .............................................................................. 8

Лекція 1 Сучасна екологія. Об’єкт, предмет вивчення. Історія розвитку науки ……………..... 8

Лекція 2 Сучасне уявлення про будову навколишнього середовища і зв’язки між його

елементами ………………………………………….......................................................... 11

Лекція 3 Біосфера. Походження, еволюція і властивості. Кругообіги речовини та енергії в

біосфері ...................................................................................................................................... 14

Лекція 4 Основні екологічні поняття і терміни ………………………..................................……...... 18

Тема 1.2 Прикладні аспекти екології……………............................................................. 20

Лекція 5 Забруднення атмосфери і гідросфери …………………………………….......................... 20

Лекція 6 Забруднення літосфери……………………………............................................................... 28

Лекція 7 Вплив людської діяльності на збереження рослинного і тваринного світу ...………..... 32

Лекція 8 Основні техногенні забруднювачі і методи їх контролю ..…………………………......... 34

Тема 1.3 Стратегія і тактика збреження стабільного розвитку життя на Землі...... 42

Лекція 9 Нові тенденції цивілізаційного розвитку. Міжнародне свіробітництво в галузі

охорони природи. Основні закони України про охорону довкілля ……............….....….. 42

РОЗДІЛ 2 ЕКОЛОГІЧНІ ПРОБЛЕМИ УКРАЇНИ ………………………………....… 49

Тема 2.1 Природно - соціальні особливості України …..........................…………....... 49

Лекція 10 Джерела забруднення довкілля України. Причини розвитку екологічної кризи, її

основні наслідки ...................................................................................................................... 49

Тема 2.2 Екологічний стан окремих регіонів України..................................................53

Лекція 11 Екологічні проблеми найбільших річок, Чорного й Азовського морів. Донецько-

Придніпровський регіон ......................................…...................................................…....... 53

Тема 2.3 Наслідки екологічних катастроф...........….......................………………….... 56

Лекція 12 Природні й антропогенні катастрофи на Україні ............................…………………….... 56

Тема 2.4 Національний шлях до еколого – збалансованого розвитку....................... 59

Лекція 13 Головні підсумки ХХ століття. Програма переходу України до збалансованого

розвитку …………...........................................…………………………………………....… 59

Тема 2.5 Засоби попередження забруднення довкілля ..…………………………...….

Лекція 14

 

 

Мета написання конспекту лекцій з дисципліни „Екологія” для студентів першого курсу спеціальності 5.06010114 „Монтаж і обслуговування внутрішніх санітарно-технічних систем і вентиляції” Запорізького гідроенергетичного коледжу Запорізької державної інженерної академії є надання допомоги з опрацювання теоретичного матеріалу через наявність великої кількості підручників. Конспект лекцій є стислим, але достатнім і повним викладенням матеріалу згідно вимог до знань і вмінь у відповідності до освітньо-кваліфікаційної характеристики (ОКХ) освітньо-професійної програми (ОПП) молодшого спеціаліста – техніка-технолога з монтажу та експлуатації внутрішніх санітарно-технічних систем і вентиляції.

Конспект лекцій є допомогою при підготовці до:

- усного чи письмового опитування;

- семінарських занять;

- написання рефератів;

- комплексної контрольної роботи (ККР).

1.1 Мета і задачі дисципліни. Структурні модулі

Екологія – наука, яка вивчає умови існування живих організмів, їх взаємозв’язок між собою і навколишнім середовищем, де вони мешкають. Мета даної навчальної дисципліни – розроблення і вдосконалення екологічної стратегії і тактики виживання людства, організація всебічної екологічної освіти, формування у майбутніх фахівців екологічної свідомості. Програма спрямована на те, щоб майбутній спеціаліст, який працюватиме в будь-якій галузі суспільного виробництва, був озброєний не тільки знаннями з фахових дисциплін, але й мав добру екологічну підготовку і ніс громадську відповідальність за свою роботу.

Найважливішими завданнями екології є вивчення основних законів взаємовідносин організмів усіх рівнів організації між собою і природним середовищем і розробка шляхів регулюван-ня і гармонізації взаємин людського суспільства з природою, вивчення Стратегії природи, розробка планетарного консенсусу у вирішенні проблем взаємовідносин із природою, розвиток глобальних природоохоронних акцій.

Сучасна екологія – комплексна дисципліна, яка поєднує природничі, суспільно-політичні, технічні, економічні, юридичні науки. Вона базується на знаннях біології, хімії, географії, фізіології, психології й інших дисциплін. В курсі дисципліни розглядаються основи екологічних знань, найголовніші положення сучасної екології, основні елементи навколиш-нього середовища (довкілля), їх будова, властивості, призначення, основні екологічні поняття і терміни, екологічні закони, забруднення геосфер, причини, наслідки і шляхи прокращення ситуації, аналізуються сучасна екологічна ситуація, причини виникнення і загострення еколо-гічної кризи, розглядаються найновіші екологічні наукові і фактичні матеріали, приклади екологічних ситуацій в Україні та за її межами, вивчаються методи вирішення сучасних екологічних проблем, принципи раціонального природокористування, закони про охорону природи та аспекти міжнародного співробітництва в цій галузі.

Тематичним планом передбачено два структурні модулі з дисципліни. До першого структурного модулю входить розділ 1 Основи екології, а до другого – розділ 2 Екологічні проблеми України.

Зміст навчального матеріалу, що відводиться для самостійного опанування сту-дентами, визначається робочою навчальною програмою і тематичним планом. Навчальний заклад має право вносити обґрунтовані зміни в зміст програмного матеріалу, в послідовність його вивчення і в розподіл навчальних годин за розділами і темами (в межах загальної кількості часу).

Матеріал дисципліни викладено з урахуванням досліджень і досягнень вітчизняної і зарубіжної науки і техніки з питань охорони довкілля.

Контролюючими заходами з дисципліни є усні опитування під час семінарських за-нять, заслуховування рефератів і повідомлень, включення питань курсу дисципліни, винесе-них на самостійну роботу, в модульні і підсумковий контроль.

 


Читайте також:

  1. I. Вступна частина
  2. I. Загальна характеристика політичної та правової думки античної Греції.
  3. II Основна частина
  4. II Основна частина
  5. II Основна частина
  6. II частина.
  7. II. Основна частина
  8. II. Основна частина
  9. II. Основна частина ЗАНЯТТЯ
  10. III Заключна частина
  11. III Заключна частина
  12. III Заключна частина




Переглядів: 556

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ | Сучасна екологія. Об’єкт, предмет вивчення. Історія розвитку науки

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.