МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
ЗАГАЛЬНА ЧАСТИНАВступ Конспект лекцій ЗАПОРІЗЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ ІНЖЕНЕРНОЇ АКАДЕМІЇ ЗАПОРІЗЬКИЙ ГІДРОЕНЕРГЕТИЧНИЙ КОЛЕДЖ
з дисципліни „Екологія” для студентів першого курсу вищих навчальних закладів І рівня акредитації зі спеціальності 5.06010114 „Монтаж і обслуговування внутрішніх санітарно – технічних систем і вентиляції”
Розглянуто і затверджено на засіданні ЦМК спец. 5.05060103, 5.06010114 Протокол № ___ від _____ 2011 р. Голова ЦМК____ (Штокаленко В.Ф.)
Запоріжжя 2011 р.
Конспект лекцій з дисципліни „Екологія” для студентів першого курсу вищих навчальних закладів І рівня акредитації зі спеціальності 5.06010114 „Монтаж і обслуговування внутрішніх санітарно - технічних систем і вентиляції”. - /Укл. А.О. Потапова. – Запоріжжя, 2011 р. – c.
Укладач: Потапова А.О. – викладач спецдисциплін спец. 5.05060103
Зміст
Вступ ....................................................................................................................................................... 4 1 ЗАГАЛЬНА ЧАСТИНА …………………………………………………………………….............. 5 1.1 Мета і задачі дисципліни. Структурні модулі ………………………………………….............. 5 1.2 Перелік рекомендованої літератури …………………………………………………….............. 5 2 ВИКЛАДЕННЯ ТЕОРЕТИЧНОГО МАТЕРІАЛУ ………………………………………............ 7 Вступ ....................................................................................................................................... 7 РОЗДІЛ 1 ОСНОВИ ЕКОЛОГІЇ...................................................................................... 8 Тема 1.1 Основи теоретичної екології .............................................................................. 8 Лекція 1 Сучасна екологія. Об’єкт, предмет вивчення. Історія розвитку науки ……………..... 8 Лекція 2 Сучасне уявлення про будову навколишнього середовища і зв’язки між його елементами ………………………………………….......................................................... 11 Лекція 3 Біосфера. Походження, еволюція і властивості. Кругообіги речовини та енергії в біосфері ...................................................................................................................................... 14 Лекція 4 Основні екологічні поняття і терміни ………………………..................................……...... 18 Тема 1.2 Прикладні аспекти екології……………............................................................. 20 Лекція 5 Забруднення атмосфери і гідросфери …………………………………….......................... 20 Лекція 6 Забруднення літосфери……………………………............................................................... 28 Лекція 7 Вплив людської діяльності на збереження рослинного і тваринного світу ...………..... 32 Лекція 8 Основні техногенні забруднювачі і методи їх контролю ..…………………………......... 34 Тема 1.3 Стратегія і тактика збреження стабільного розвитку життя на Землі...... 42 Лекція 9 Нові тенденції цивілізаційного розвитку. Міжнародне свіробітництво в галузі охорони природи. Основні закони України про охорону довкілля ……............….....….. 42 РОЗДІЛ 2 ЕКОЛОГІЧНІ ПРОБЛЕМИ УКРАЇНИ ………………………………....… 49 Тема 2.1 Природно - соціальні особливості України …..........................…………....... 49 Лекція 10 Джерела забруднення довкілля України. Причини розвитку екологічної кризи, її основні наслідки ...................................................................................................................... 49 Тема 2.2 Екологічний стан окремих регіонів України..................................................53 Лекція 11 Екологічні проблеми найбільших річок, Чорного й Азовського морів. Донецько- Придніпровський регіон ......................................…...................................................…....... 53 Тема 2.3 Наслідки екологічних катастроф...........….......................………………….... 56 Лекція 12 Природні й антропогенні катастрофи на Україні ............................…………………….... 56 Тема 2.4 Національний шлях до еколого – збалансованого розвитку....................... 59 Лекція 13 Головні підсумки ХХ століття. Програма переходу України до збалансованого розвитку …………...........................................…………………………………………....… 59 Тема 2.5 Засоби попередження забруднення довкілля ..…………………………...…. Лекція 14
Мета написання конспекту лекцій з дисципліни „Екологія” для студентів першого курсу спеціальності 5.06010114 „Монтаж і обслуговування внутрішніх санітарно-технічних систем і вентиляції” Запорізького гідроенергетичного коледжу Запорізької державної інженерної академії є надання допомоги з опрацювання теоретичного матеріалу через наявність великої кількості підручників. Конспект лекцій є стислим, але достатнім і повним викладенням матеріалу згідно вимог до знань і вмінь у відповідності до освітньо-кваліфікаційної характеристики (ОКХ) освітньо-професійної програми (ОПП) молодшого спеціаліста – техніка-технолога з монтажу та експлуатації внутрішніх санітарно-технічних систем і вентиляції. Конспект лекцій є допомогою при підготовці до: - усного чи письмового опитування; - семінарських занять; - написання рефератів; - комплексної контрольної роботи (ККР). 1.1 Мета і задачі дисципліни. Структурні модулі Екологія – наука, яка вивчає умови існування живих організмів, їх взаємозв’язок між собою і навколишнім середовищем, де вони мешкають. Мета даної навчальної дисципліни – розроблення і вдосконалення екологічної стратегії і тактики виживання людства, організація всебічної екологічної освіти, формування у майбутніх фахівців екологічної свідомості. Програма спрямована на те, щоб майбутній спеціаліст, який працюватиме в будь-якій галузі суспільного виробництва, був озброєний не тільки знаннями з фахових дисциплін, але й мав добру екологічну підготовку і ніс громадську відповідальність за свою роботу. Найважливішими завданнями екології є вивчення основних законів взаємовідносин організмів усіх рівнів організації між собою і природним середовищем і розробка шляхів регулюван-ня і гармонізації взаємин людського суспільства з природою, вивчення Стратегії природи, розробка планетарного консенсусу у вирішенні проблем взаємовідносин із природою, розвиток глобальних природоохоронних акцій. Сучасна екологія – комплексна дисципліна, яка поєднує природничі, суспільно-політичні, технічні, економічні, юридичні науки. Вона базується на знаннях біології, хімії, географії, фізіології, психології й інших дисциплін. В курсі дисципліни розглядаються основи екологічних знань, найголовніші положення сучасної екології, основні елементи навколиш-нього середовища (довкілля), їх будова, властивості, призначення, основні екологічні поняття і терміни, екологічні закони, забруднення геосфер, причини, наслідки і шляхи прокращення ситуації, аналізуються сучасна екологічна ситуація, причини виникнення і загострення еколо-гічної кризи, розглядаються найновіші екологічні наукові і фактичні матеріали, приклади екологічних ситуацій в Україні та за її межами, вивчаються методи вирішення сучасних екологічних проблем, принципи раціонального природокористування, закони про охорону природи та аспекти міжнародного співробітництва в цій галузі. Тематичним планом передбачено два структурні модулі з дисципліни. До першого структурного модулю входить розділ 1 Основи екології, а до другого – розділ 2 Екологічні проблеми України. Зміст навчального матеріалу, що відводиться для самостійного опанування сту-дентами, визначається робочою навчальною програмою і тематичним планом. Навчальний заклад має право вносити обґрунтовані зміни в зміст програмного матеріалу, в послідовність його вивчення і в розподіл навчальних годин за розділами і темами (в межах загальної кількості часу). Матеріал дисципліни викладено з урахуванням досліджень і досягнень вітчизняної і зарубіжної науки і техніки з питань охорони довкілля. Контролюючими заходами з дисципліни є усні опитування під час семінарських за-нять, заслуховування рефератів і повідомлень, включення питань курсу дисципліни, винесе-них на самостійну роботу, в модульні і підсумковий контроль.
Читайте також:
|
||||||||
|