Елементи товарної політики, її цілі завдання та етапи розробки.
Лекція 6. Маркетингове поняття товару та сутність товарної політики.
Тема 5. Маркетингова товарна політика
1. Елементи товарної політики, її цілі завдання та етапи розробки.
2. Маркетингове поняття продукту. Особливості товарів і послуг.
3. Асортиментна політика.
Товарна політика - комплекс заходів підприємства, спрямований на формування пропозиції товарів і послуг для споживача.
Завдання товарної політики формуються на основі обраної стратегії маркетингу щодо обраного цільового ринку. Найважливішими серед них:
а) задоволення потреб цільових груп споживачів, пристосування продуктів до їх вимог;
б) досягнення конкурентних переваг продукції підприємства на ньому;
в) використання ресурсних можливостей підприємства з метою покращення їх ефективності;
г) реалізація стратегії позиціонування, створення іміджу підприємства та інших стратегічних цілей.
Напрямками товарної політики підприємства слід вважати (див. рис. 4.1):
- розробку нових продуктів (інноваційна політика). Ця робота вміщує у собі: пошук можливих пропозицій товарів і послуг, відбір найкращих з них;
- підготовка рішень з покращення товарів, які вже виробляються, їх споживчих властивостей (дизайн, упаковка, розфасування, функціональні особливості, надійність та ін.).
Асортиментна політика. Її спрямованість, вибір конкретних товарів для пропозиції на окремих сегментах ринку.
Управління життєвим циклом товару з моменту розробки продажу до його зняття з виробництва та заміну іншими, маркетингова діяльність на стадіях цього циклу.
Управління конкурентоспроможністю товару, до якої відносять виявлення товарів-конкурентів, оцінка споживчих властивостей товарів-конкурентів, вибір шляхів підвищення конкурентоспроможності продукції.
Сервісна політика - розробка комплексу послуг, які підвищують цінність товарів підприємства.
Бренд-маркетинг (брендінг) - розробка заходів щодо ідентифікації, індивідуальної самобутності фірми, яка запропоновує товари або послуги.