Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Позиціювання продуктів та торгівельних марок на ринку.

 

Після вибору цільового ринку фірма приступає до позиціонування товару на ті сегменти, які забезпечать найбільший успіх.

Позиціонування – це визначення місця товару фірми на ринку серед інших товарів. Місце товару слід розглядати не буквально. Наприклад, де розташувати лоток для торгівлі? Головне визначення місця товару в уявленні потенціальних споживачів, як вони будуть сприймати наш товар або фірму.

Позиціонування – це аналіз і облік можливостей підприємства, які дають йому змогу обрати характеристики товару, ціни та засоби його просування та збуту, та забезпечити конкурентоспроможність товару на цільовому ринку.

Наприклад, продукт харчування з точки зору смакових властивостей може поступатися іншим, але, коли товар позиціонований як цільовий засіб для покращення здоров’я, споживачі сприймають його зовсім по-іншому.

Для того, щоб позиціонування було ефективнішим і корисним, воно повинно задовільняти деяким вимогам:

- сегментам потрібно довести особливості продукту або фірми;

- позиціонування товару фірми повинно відрізнятись від позиціонуванн товарів інших фірм;

- споживачі спроможні сприйняти особливості товару;

- існує можливість зацікавити споживачів до продуктів із визначеними характеристиками.

П.Діксон називає позиціонування сегментацією за вигодами клієнтів. Визначення можливостей позиціонування товару – це серйозна перевірка здібностей підприємця або маркетолога-фахівця. Вміле позиціонування забезпечує успіх бізнесу, а невміле призводить до невдачі продуктів, цінності яких не розуміє споживач.

Послідовність позиціонування та вибору цільових ринків.

1 Аналіз характеристик і потреб потенціальних клієнтів.

2 Вибір признаків сегментації для можливих продуктів фірми та вимог до можливих цільових ринків.

3 Оцінка потенціальних клієнтів, їх можливостей до сприйняття можливих товарів фірми, задоволення їх вимог. Чи достатньо об’ємні сегменти, доступні, довогострокові? Чим відрізняються один від одного?

З можливих сегментів обирають цільові ринки, ті, які дають більш можливостей для бізнесу.

Аналіз позицій, які займають фірми-конкуренти. Необхідно з’ясувати, яким чином клієнти сприймають товари (послуги) конкурентів? Що намагаються довести конкуренти до свідомості потенційних клієнтів?

Позиціонування свого товару. Якщо ринок достатньо ємкий, потреби споживачів у кількості пропозиції товарів не задоволені, то є змога позиціонуванн товар аналогічно до конкурентів. Але здебільшого зараз ринок насичений товарами, тому слід шукати орігінальний підхід до цієї операції.

Розробка комплексу маркетингу (програми “маркетинг – мікс”) до обраної позиції. Наприклад, підприємець має намір організувати бізнес у сфері громадського харчування. Він має декілька варіантів. Альтернативами можуть бути: кафе швидкого обслуговування (“фаст фуд”), елітарний ресторан, кафе за інтересами, пивний бар та ін. кожний з цих варіантів досить різниться за основними компонентами комплексу маркетингу: ціновою політикою, набором блюд у меню, якістю обслуговування, для кожного потрібна специфічна реклама. Коли підприємець вирішує організувати елітний ресторан, він замовлює дорогий ремонт, оригінальний дизайн приміщення, запрошує кухарів вишуканих страв, організовує незвичні шоу-програми. Висновок цих дій – зробити щось неповторне та незабутнє для споживачів, запропонувати те, що вони не мали змогу бачити раніше у цьому місті.

Для позиціонування товару рекомендують розробку карт-схем сприйняття. В простому випадку це можуть бути двомірні карти-схеми. Для цього потрібно знайти взаємовиключні характеристики товарів у свідомості споживачів. Наприклад, економічний (дешевий) – елітарний (престижний); міцний – легкий; теплий – холодний.

На рисунку 5.2 наведена двомірна карта-схема позиціонування банків. Але двомірні карти не завжди можуть враховувати безліч споживацького сприйняття товарів на ринку. Тоді потрібно будувати трьомірну або багатомірну схему позиціонування.

 

 

 

 


Рис. 5.2. – Двомірна карта-схема позиціонування банків

 

Питання для самоконтролю:

1. Назвіть основні методи вимірювання місткості ринку?

2. З яких етапів складається процес вибору цільового ринку?

3. Які існують критерії вибору цільового ринку?

4. Назвіть основні ознаки сегментації споживчого і промислового ринків.

5. З якою метою проводиться позиціювання?

6. Що таке ринкова кон'юнктура? За допомогою яких методів вона досліджується?

7. Чим відрізняється поведінка покупців промислового і споживчого ринків?

 


Читайте також:

  1. Аналіз процесу і продуктів діяльності.
  2. Баланс основних продуктів харчування в Україні, тис. т
  3. Біологічна безпека харчової сировини і продуктів
  4. Вивчення товару і комплексне дослідження ринку.
  5. Виготовлення, зберiгання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв i тютюнових виробів
  6. Виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів
  7. Види ринку.
  8. Визначення реакції продуктів, кислотності і лужності.
  9. Використання товарних марок
  10. Вихід з ринку.
  11. Відображення операцій з обліку продуктів харчування у бухгалтерії бюджетних установ на синтетичних та аналітичних рахунках бухгалтерського обліку
  12. Внутрішня система і зовнішнє оточення страхового ринку.




Переглядів: 683

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Дослідження поведінки споживачів. | Елементи товарної політики, її цілі завдання та етапи розробки.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.