Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Оцінка ефективності маркетингової діяльності.

Принципи та етапи маркетингового контролю.

Лекція 16. Контроль маркетингу.

Маркетинговий контроль – це завершальний етап процесу управління маркетингом, на якому визначаються й оцінюються здобуті (порівняно із запропонованими в маркетингових програмах) результати та коригуються дії з метою досягнення поставлених цілей.

Основними суб’єктами маркетингового контролю є обсяг продажів, розміри прибутку та збитків, реакція покупця на новий товар підприємства.

По суті контроль маркетингу – це оцінювання поточних і остаточних результатів виконання маркетингових планів, що, у свою чергу, дає змогу підприємству своєчасно реагувати як на зовнішні, так і на внутрішні зміни; створювати найсприятливіші умови для виробництва та збуту.

Розрізняють контроль оперативний (тактичний, адміністративний) і стратегічний (загальний, управлінський). Оперативний контроль спрямований на виконання виробничої програми, а стратегічний – на забезпечення ефективності використання маркетингових можливостей.

Отже, контроль маркетингової діяльності передбачає:

· оцінювання і аналіз відповідності планових показників фактичним (контроль за реалізацією, визначення частки ринку збуту підприємства, аналіз використання можливостей реалізації, причин відхилення тощо);

· контроль прибутковості виробничо-комерційної діяльності і аналіз маркетингових витрат (інформація про витрати виробництва за кожним товаром, відправленим на склад готової продукції, про витрати в системі руху товарів тощо);

· стратегічний контроль маркетингу (підприємства, які орієнтуються у своїй діяльності на тривалий успіх, мають періодично оцінювати ефективність маркетингової діяльності).

Зміни, що відбуваються в зовнішньому середовищі маркетингу (структурні зміни в галузях промисловості, зміни суспільних орієнтирів тощо), призводить не лише до коригування планів і завдань, а й до зміни поставлених цілей.

Контроль маркетингової діяльності фірми складається з таких етапів:

· вибір системи контролю;

· визначення завдань контролю;

· визначення об’єктів контролю;

· призначення контролерів, їх ознайомлення з методами контролю;

· визначення обсягів, відповідних дій, а також засобів контролю;

· визначення ступеня важливості рішень, допусків і похибок, способів оцінювання відхилень;

· конкретизація способів повідомлення.

 

Основною метою ефективності маркетингових заходів є:

- зв'язок відповідних цілей і завдань маркетингу цілям і завданням підприємства;

- визначення відхилень між запланованими й фактичними витратами на здійснення маркетингових заходів;

- визначення конкретних результатів у окремих напрямках маркетингової діяльності та усього комплексу маркетингу;

- співвідношення результату маркетингових заходів і витрат, які вкладенні в ці дослідження.

Місце контролю ефективності маркетингової діяльності в детальній системі маркетингового контролю визначено у табл. 16.1.

 

Типи маркетингового контролю

Тип контролю Мета контролю Підходи
Контроль календарних планів Визначити ступінь досягнення результатів - аналіз збуту; - аналіз частини ринку; - порівняння витрат і продаж; - фінансовий аналіз
Контроль прибутковості Визначити, де неефективно витрачають гроші -оцінка прибутковості продуктів окремих територіальних ринків; - сегментів ринків; - каналів збуту;
Контроль ефективності Оцінити і покращити витрачання коштів на маркетинг Оцінка ефективності: -торгівельного персоналу; - реклами; - стимулювання збуту; - дистриб’юції
Стратегічний контроль з’ясувати, на скільки компанія максимально використовує внутрішні та зовнішні можливості на ринках Інструменти оцінки ефективності маркетингу: -маркетинговий аудит; - показники оцінки маркетингової стратегії.

 

Ефективність торгівельного персоналу оцінюється зад допомогою показників:

- середня кількість телефонних дзвінків з пропозиціями укладання в день;

- середній час одного телефонного контакту;

- середній дохід на один дзвінок;

- процент заказів на 100 дзвінків;

- процент нових покупців за період;

- витрати на утримання торгівельного персоналу.

Ефективність реклами:

- витрати на залучення одного цільового споживача;

- процент аудиторії, яка політики рекламна звернення;

- позитивне ставлення споживачів про зміст рекламного звернення;

- відношення споживачів до компанії (товару) до та після реклами.

Ефективність стимулювання збуту:

- частка продажу, які здійснювалися у рамках акцій, до загального обсягу продажу;

- відношення витрат на проведення акцій до додаткового прибутку від збільшення продажу;

- процент купонів, які повернулись;

- кількість споживачів, які вперше купили товар у рамках акції.


Читайте також:

  1. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  2. IV. Оцінка вигідності залучення короткотермінових кредитів
  3. Аксіоми безпеки життєдіяльності.
  4. Аксіоми безпеки життєдіяльності.
  5. Актуальність безпеки життєдіяльності. Сталий розвиток людини
  6. Актуальність і завдання курсу безпека життєдіяльності. 1.1. Проблема безпеки людини в сучасних умовах.
  7. Аналіз виявлених проблем і їхня оцінка
  8. Аналіз економічної ефективності капітальних вкладень
  9. Аналіз економічної та неекономічної результативності маркетингової діяльності
  10. Аналіз ефективності використання каналів розподілу
  11. Аналіз ефективності використання оборотних активів
  12. Аналіз ефективності використання основних засобів.




Переглядів: 1710

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 10. Контроль маркетингу | Процес маркетингового планування. Розробка стратегії маркетингу.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.