Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Характеристика оперативного і стратегічного контролінгу

Види контролінгу

Контролінг як система включає два основні аспекти: стратегічний і оперативний.

Порівняльна характеристика стратегічного і оперативного контролінгу наведена в табл.1.3.

Таблиця 1.3

Ознаки Стратегічний Оперативний
Орієнтація Зовнішнє і внутрішнє середовище підприємства Економічна ефективність і рентабельність діяльності під- приємства.
Рівень управління Стратегічний Тактичний і оперативний.
Мета Формування інформації про можливі пріоритетні напрями розвитку стратегії бізнесу. Проведення антикризової політики. Підтримка потенціа- лу успіху. Забезпечення прибутковості і ліквідності підприємства.
Головні задачі - участь у встановленні кількісної і якісної мети підприємства; - відповідальність за стратегічне планування; - розробка альтернативних стратегій; - участь у встановленні кількісної і якісної мети підприємства; - відповідальність за стратегічне планування; - розробка альтернативних стратегій. - керівництво при плануванні і розробці бюджету (поточне і оперативне планування); - визначення вузьких і пошук слабких місць для тактичного управління.  
         

 

 

Мета стратегічного контролінгу – формування інформації про можливі пріоритетні напрямки розвитку стратегії бізнесу, забезпечення виживання підприємства і «відстежування» руху підприємства до наміченої стратегічної мети розвитку. Стратегічний контролінг несе відповідальність за обґрунтованість стратегічних планів.

Мета оперативного контролінгу – створення системи управління досягненням поточної мети підприємства, а також ухвалення своєчасних рішень по оптимізації співвідношення «витрати – обсяг – прибуток».

Інструментарій оперативного контролінгу включає:

технологію отримання управлінської інформації та прийняття рішень: бюджетування; моделювання; регулювання; ціноутворення;

аналітичні (фінансово-економічні) розрахунки, які орієнтовані на прийняття управлінських рішень: використання методу «директ-кост» (сум покриття); аналіз точки беззбитковості; формування основних підконтрольних показників; аналіз результатів по відхиленнях; аналіз системи «витрати – обсяг – прибуток».

Оперативний контролінг орієнтований на досягнення короткострокової мети. Систему оперативного контролінгу використовують для підтримки оперативних рішень по недопущенню кризового стану.

1.4. Структура і змістовна характеристика розділів контролінгу

Стисла характеристика структури контролінгу:

v Встановлення мети визначення якісної і кількісної мети підприємства і вибір критеріїв, за якими можна оцінити ступінь досягнення поставленої мети.

v Планування перетворення мети підприємства в прогнози і плани. Контролінг бере участь в розробці методики планування, координує діяльність різних підрозділів і служб підприємства в процесі планування, а також оцінює плани, визначаючи наскільки вони відповідають меті підприємства, наскільки вони стимулюють до дії, наскільки реально їх виконання.

v Оперативний управлінський облік – відображення всієї фінансово-господарської діяльності підприємства в ході виконання плану. Специфіка управлінського обліку полягає в тому, що він орієнтований на інформаційні потреби керівників підприємства і підрозділів, на підтримку ухвалення управлінських рішень, а бухгалтерський облік націлений перш за все на зовнішніх користувачів (державні органи, банки і ін.)

v Система інформаційних потоків найважливіший елемент системи контролінгу на підприємстві. Сам процес управління часто розглядається як процес перетворення інформації в управлінські дії. Контролінг є постачальником інформації, необхідної для функціонування системи управління на підприємстві.

v Володіючи інформацією, керівник може здійснювати моніторинг всієї фінансово-господарської діяльності підприємства: відстежування процесів, що протікають на підприємстві у режимі реального часу; складання оперативних звітів про результати роботи підприємства за найкоротші проміжки часу (день, тиждень, місяць); порівняння цільових результатів з фактично досягнутими.

v На підставі всієї зібраної інформації система контролінгу здійснює контроль.

Контролінг не тотожній контролю: контроль займається фіксацією і оцінкою фактів, що вже відбулися в діяльності підприємства, а контролінг націлений на перспективу. При цьому контролінг виконує певні контрольні функції.

Попередній контроль: контроль мети;контроль прогнозів; контроль розриву між цільовим і прогнозованим значеннями; контроль обмежень; контроль планів; бюджетний контроль.

Поточний контроль: контроль і моніторинг зовнішнього середовища підприємства з метою виявлення «слабких сигналів»;моніторинг внутрішнього середовища з метою раннього виявлення проблем.

Заключний контроль:контроль виконання планів.

v Всі попередні елементи системи контролінгу – від планування до моніторингу реалізації планів і контролю – необхідні в першу чергу для забезпечення можливості аналізу планів, результатів і відхилень.

Такий аналіз здійснюється у трьох часових вимірниках – минулому, теперішньому та майбутньому.

v На основі аналізу виробляють рекомендації для ухвалення управлінських рішень. З урахуванням ситуації, що склалася, а також майбутніх можливостей і небезпек контролінг визначає, які альтернативи дій є у підприємства в даний час і оцінює ці альтернативи з погляду досягнення мети підприємства.

Отже, основна задача контролінгу націлювати систему управління підприємством на досягнення поставленої мети. Тому контролінг є складною конструкцією, що об’єднує в собі такі різні елементи, як встановлення мети, планування, облік, контроль, аналіз, управління інформаційними потоками і вироблення рекомендацій для ухвалення управлінських рішень.

 

Контрольні питання

 

1. Дайте визначення контролінгу.

2. Сформулюйте основну мету контролінгу.

3. Визначте основні концепції контролінгу.

4. Які види контролінгу ви знаєте?

5. Назвіть основні розділи контролінгу?

6. Що таке попередній контроль?

7. Поточний контроль, його сутність.

8. Заключний контроль, його сутність.

9. Що собою представляє модель моніторингу?

 


Читайте також:

  1. I. Загальна характеристика політичної та правової думки античної Греції.
  2. II. ВИРОБНИЧА ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОФЕСІЇ
  3. II. Морфофункціональна характеристика відділів головного мозку
  4. Аварії на хімічно-небезпечних об’єктах та характеристика зон хімічного зараження.
  5. Автобіографія. Резюме. Характеристика. Рекомендаційний лист
  6. Автокореляційна характеристика системи
  7. Амплітудно-частотна характеристика, смуга пропускання і загасання
  8. Аплікація як вид образотворчої діяльності дошкільнят, його характеристика.
  9. Архітектура СЕП та характеристика АРМ-1, АРМ-2, АРМ-3
  10. Афіксальні морфеми. Загальна характеристика
  11. Банківська система України і її характеристика
  12. Банківські ризики та їх характеристика




Переглядів: 2076

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Роль контролінгу в процесі управління | Класифікація витрат за основними ознаками

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.011 сек.