Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Структура служби контролінгу на підприємстві

 

 

Організаційну форму контролінгу вибирають, виходячи з декількох критеріїв, з урахуванням специфіки конкретного підприємства.

Служба контролінгу формується із певної кількості працюючих, що визначається обсягом вхідної і вихідної інформації для управління.

Запорукою успіху є правильно обрана послідовність впровад­ження служби контролінгу та розподіл обов'язків відповідних фахівців. Впровадження системи контролінгу рекомендується розпочинати з оперативного контролінгу, що дозволить сформу­вати діючу систему внутрішнього обліку.

При створенні служби контролінгу на підприємстві необхід­но враховувати такі основні вимоги:

1. Служба контролінгу повинна одержувати необхідну їй інформацію з бухгалтерії, фінансового відділу, планово-економічного відділу, служби збуту і служби матеріально-технічного постачання.

2. Служба контролінгу повинна мати можливість і повноваження організовувати за допомогою інших економічних служб збирання додаткової інформації, яка необхідна їй для аналізу і висновків. При цьому вона повинна мати можливість впроваджувати нові процедури збирання аналітичної інформації на постійній основі.

3. Служба контролінгу повинна мати можливість швидко доводити інформацію до відома вищого керівництва підприємства.

4. Служба контролінгу повинна бути незалежною від тієї чи іншої фінансово-економічної служби.

На першому етапі існування служба контролінгу являє со­бою робочу групу до 5 осіб, що володіють досить великими пов­новаженнями й доступом до всього обсягу економічної інфор­мації, виконує роль аналітичної служби й забезпечує керівників оперативною інформацією про стан витрат на підприємстві.

На другому етапі відбувається процес створення відділу, що має більш чіткий розподіл функцій. Служба контролінгу протя­гом певного періоду становлення встановлює зв'язок з іншими службами й відділами, налагоджує інформаційне співробітницт­во, більш точно розподіляє функції. Процес створення та ста­новлення служби контролінгу може займати різний період: від декількох місяців до 2—3 років, в залежності від розмірів підпри­ємства.

Служба контролінгу координує й спрямовує роботу еконо­мічних служб у підрозділах, одержує від них зведені аналітичні звіти, що дає можливість складати консолідовані звіти за витра­тами підприємства в цілому. Отримані звіти разом з аналітични­ми коментарями служба контролінгу регулярно представляє ви­щому керівництву, що дозволяє їм оцінювати діяльність і прий­мати правильні оперативні та стратегічні рішення. Вибір прин­ципу розподілу на центри відповідальності залежить від галузі діяльності підприємства, специфіки ринків, на яких вона пра­цює, від особистих переваг вищих менеджерів підприємства.

У службі контролінгу кожен має свої посадові обов'язки і в той же час кожен повинен дотримуватися командного принци­пу роботи при виконанні об'ємних аналітичних завдань. Раціо­нальним є такий склад служби контролінгу:

- начальник служби контролінгу;

- контролер-куратор цехів;

- контролер-фахівець з управлінського обліку;

- контролер-фахівець з інформаційних систем.

Начальник служби контролінгу — найбільш кваліфікований фахівець з достатнім досвідом роботи на підприємстві, що доско­нально знає, як організована бухгалтерія, плановий, фінансовий відділи на підприємстві. Він повинен знати бухгалтерський облік і розумітися на технологічних питан­нях роботи свого підприємства; відповідає за вихідні документи, аналітичні розрахунки й прогно­зи перед своїм безпосереднім начальником – заступником дирек­тора з економіки, а також перед генеральним директором. Таке положення висуває підвищені вимоги до кваліфікації та інтелектуальних можливостей начальника служби контролінгу.

Контролер-куратор цехів – це кваліфікований фахівець, знайомий з організацією роботи й проблемами всіх цехів підприєм­ства, що розуміє суть роботи й технологічні аспекти роботи кож­ного цеху. При необхідності може бути декілька таких спеціалістів. На цю посаду доцільно запрошувати економістів цехів, бух­галтерів, фахівців фінансового відділу.

Якщо обсяги оброблюваної інформації в службі контролінгу великі, то створюється посада контролера-фахівця з управлін­ського обліку, в обов'язки якого входить робота з бухгалтерією з одержання аналітичних даних. Основною вимогою до такого фахів­ця є теоретичне й практичне значення бухгалтерського обліку на підприємстві, знання особливостей і недоліків обліку на даному конкретному підприємстві, здатність до аналітичного мислення.

Контролер-фахівець з інформаційних систем – кваліфі­кований фахівець відділу автоматизації, який детально знає до­кументообіг на підприємстві і здатний поставити завдання авто­матизації контролінгової роботи.


Читайте також:

  1. III. Географічна структура світового ринку позичкового капіталу
  2. VІ. План та організаційна структура заняття
  3. Аварійно-рятувальні підрозділи Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту, їх призначення і склад.
  4. Аварійно-рятувальні служби
  5. Адміністративно – територіальний устрій і соціальна структура Слобожанщини у половині XVII – кінці XVIII століття
  6. Адміністративно-правове регулювання державної реєстрації актів цивільного стану, державної виконавчої служби, нотаріату та адвокатури.
  7. Адміністративно-правове регулювання проходження державної служби
  8. Акти з охорони праці, що діють в організації, їх склад і структура.
  9. Аналіз використання робочого часу на підприємстві
  10. Аналіз витрат на підприємстві за їх елементами та статтями калькуляції.
  11. Аналіз претензійної та позовної роботи на підприємстві
  12. Аналіз трудових ресурсів на підприємстві.




Переглядів: 2205

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Контролінгу в організаційній структурі підприємства | Механізм впровадження системи контролінгу в структуру управління підприємством

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.