МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Структура служби контролінгу на підприємстві
Організаційну форму контролінгу вибирають, виходячи з декількох критеріїв, з урахуванням специфіки конкретного підприємства. Служба контролінгу формується із певної кількості працюючих, що визначається обсягом вхідної і вихідної інформації для управління. Запорукою успіху є правильно обрана послідовність впровадження служби контролінгу та розподіл обов'язків відповідних фахівців. Впровадження системи контролінгу рекомендується розпочинати з оперативного контролінгу, що дозволить сформувати діючу систему внутрішнього обліку. При створенні служби контролінгу на підприємстві необхідно враховувати такі основні вимоги: 1. Служба контролінгу повинна одержувати необхідну їй інформацію з бухгалтерії, фінансового відділу, планово-економічного відділу, служби збуту і служби матеріально-технічного постачання. 2. Служба контролінгу повинна мати можливість і повноваження організовувати за допомогою інших економічних служб збирання додаткової інформації, яка необхідна їй для аналізу і висновків. При цьому вона повинна мати можливість впроваджувати нові процедури збирання аналітичної інформації на постійній основі. 3. Служба контролінгу повинна мати можливість швидко доводити інформацію до відома вищого керівництва підприємства. 4. Служба контролінгу повинна бути незалежною від тієї чи іншої фінансово-економічної служби. На першому етапі існування служба контролінгу являє собою робочу групу до 5 осіб, що володіють досить великими повноваженнями й доступом до всього обсягу економічної інформації, виконує роль аналітичної служби й забезпечує керівників оперативною інформацією про стан витрат на підприємстві. На другому етапі відбувається процес створення відділу, що має більш чіткий розподіл функцій. Служба контролінгу протягом певного періоду становлення встановлює зв'язок з іншими службами й відділами, налагоджує інформаційне співробітництво, більш точно розподіляє функції. Процес створення та становлення служби контролінгу може займати різний період: від декількох місяців до 2—3 років, в залежності від розмірів підприємства. Служба контролінгу координує й спрямовує роботу економічних служб у підрозділах, одержує від них зведені аналітичні звіти, що дає можливість складати консолідовані звіти за витратами підприємства в цілому. Отримані звіти разом з аналітичними коментарями служба контролінгу регулярно представляє вищому керівництву, що дозволяє їм оцінювати діяльність і приймати правильні оперативні та стратегічні рішення. Вибір принципу розподілу на центри відповідальності залежить від галузі діяльності підприємства, специфіки ринків, на яких вона працює, від особистих переваг вищих менеджерів підприємства. У службі контролінгу кожен має свої посадові обов'язки і в той же час кожен повинен дотримуватися командного принципу роботи при виконанні об'ємних аналітичних завдань. Раціональним є такий склад служби контролінгу: - начальник служби контролінгу; - контролер-куратор цехів; - контролер-фахівець з управлінського обліку; - контролер-фахівець з інформаційних систем. Начальник служби контролінгу — найбільш кваліфікований фахівець з достатнім досвідом роботи на підприємстві, що досконально знає, як організована бухгалтерія, плановий, фінансовий відділи на підприємстві. Він повинен знати бухгалтерський облік і розумітися на технологічних питаннях роботи свого підприємства; відповідає за вихідні документи, аналітичні розрахунки й прогнози перед своїм безпосереднім начальником – заступником директора з економіки, а також перед генеральним директором. Таке положення висуває підвищені вимоги до кваліфікації та інтелектуальних можливостей начальника служби контролінгу. Контролер-куратор цехів – це кваліфікований фахівець, знайомий з організацією роботи й проблемами всіх цехів підприємства, що розуміє суть роботи й технологічні аспекти роботи кожного цеху. При необхідності може бути декілька таких спеціалістів. На цю посаду доцільно запрошувати економістів цехів, бухгалтерів, фахівців фінансового відділу. Якщо обсяги оброблюваної інформації в службі контролінгу великі, то створюється посада контролера-фахівця з управлінського обліку, в обов'язки якого входить робота з бухгалтерією з одержання аналітичних даних. Основною вимогою до такого фахівця є теоретичне й практичне значення бухгалтерського обліку на підприємстві, знання особливостей і недоліків обліку на даному конкретному підприємстві, здатність до аналітичного мислення. Контролер-фахівець з інформаційних систем – кваліфікований фахівець відділу автоматизації, який детально знає документообіг на підприємстві і здатний поставити завдання автоматизації контролінгової роботи. Читайте також:
|
||||||||
|