Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Механізм впровадження системи контролінгу в структуру управління підприємством

Інформаційне забезпечення служби контролінгу

 

Серед усіх видів у системі контролінгу найважливіше значен­ня має економічна інформація, що забезпечується за допомогою бухгалтерської звітності, оперативно-технічних засобів, статис­тичних методів, аналітичних даних за допомогою обробки інфор­мації методами економічного аналізу. Інформація повинна бути в усіх випадках своєчасною і об’єктивною.

Управлінська інформація охоплює такі види: науково-технічна; конструкторська; техніко-технологічна; економічна; кадрова; патентна; екологічна; соціальна; інші види інформації.

Інформаційні потоки – це фізичне переміщення інформації від одного співробітника підприємства до іншого або від одного підрозділу (центру відповідальності) до іншого. Система інфор­маційних потоків – це сукупність фізичних переміщень інфор­мації, яка дає можливість здійснити який-небудь процес, реалі­зувати будь-яке рішення. Інформаційні потоки забезпечують нормальну роботу підприємства. Мета роботи з інформаційни­ми потоками – оптимізувати роботу підприємства.

Найбільш загальна система інформаційних потоків – це сума потоків інформації, що дозволяє підприємству вести фінансово-господарську діяльність.

Інформація, що збирається в системі контролінгу для обробки й аналізу, повинна відповідати таким вимогам:

- своєчасність, тобто інформація з витрат, виторгу, прибутку повинна надходити тоді, коли ще має сенс її аналізувати;

- вірогідність (щоб не витрачати додаткові зусилля і час на перевірку інформації);

- елегантність (істотність), тобто інформація повинна допомагати приймати рішення;

- корисність (ефект від використання інформації повинний перекривати витрати на її одержання);

- повнота, тобто не повинно бути недоглядів;

- зрозумілість, тобто інформація не повинна вимагати значних зусиль для «розшифровки»;

- регулярність надходження.

Система збирання контролінгової інформації спирається на існуючу систему інформаційних потоків, повинна бути органіч­но вбудована в загальну систему інформаційних потоків підприємства. Крім того, для зведення щоденного балансу потрібен прин­ципово новий рівень автоматизації обліку. Для створення такої системи слід розглянути основні елементи витрат, по яких по­трібно збирати інформацію. Такими елементами можуть бути: матеріали й малоцінні та швидкозношувані предмети (МШП); заробітна плата; електроенергія, газ, вода; амортизація; різні послуги.

 

На впровадження системи контролінгу необхідно спрямувати діяльність всіх структурних підрозділів і служб. Потрібно розробити:

- поточні і стратегічні завдання по підприємству в цілому і по окремих структурних підрозділах і службах (центрах витрат і відповідальності);

- схему організаційної структури, центрів витрат і відповідальності;

- формування аналітичного і регулятивного блоку в системі контролінгу;

- положення функціональних обов’язків і прав служби контролінгу і окремих спеціалістів ( контролерів);

- інформаційні потоки, які забезпечують своєчасну інформацію про результати діяльності підрозділів підприємства;

- оцінні показники діяльності підприємства і структурних підрозділів (центрів витрат і відповідальності);

- методику аналізу підприємницької діяльності;

- критичні величини по окремих показниках в системі аналізу відхилень між нормативними (плановими) і фактичними показниками;

- терміни проведення аналізу фактичного стану по центрах витрат і відповідальності, підприємству в цілому;

- терміни подання результатів аналізу і підготовлених проектів управлінських рішень керівнику підприємства;

- систему контролю за виконанням управлінських рішень;

- способи повідомлення керівника про виявлені недоліки.

Служба контролінгу (контролер) сама не приймає управлінських рішень, а тільки забезпечує інформацію та дає оцінку і поради щодо ухвалення рішень (проекти рішень, накази, розпорядження).

Алгоритм виконання робіт контролером (етапи контролю) включає визначення:

- планових (нормативних) показників;

- фактичних показників;

- відхилень (+/-);

- аналіз відхилень;

- коригування одержаних даних.

Контролінг реагує на слабкі сигнали, що означає отримання завчасної інформації, оперативне втручання у процеси, які загрожують підприємству, виявлення та послаблення впливу несприятливих тенденцій.

Слабкі сигнали або індикатори раннього попередження визначаються службою контролінгу (кон’юнктура ринку, зміна попиту, інновації в галузі техніки, технології, поведінка споживачів товару, цінова політика конкурентів, вимога покупців тощо).

Для ефективної діяльності служба контролінгу повинна інтегрувати свою систему з системою бухгалтерського обліку і звітністю. Для цього розробляється система внутрішньої звітності; визначаються центри збирання інформації, показники, які необхідно зібрати, строки подання звіту і методика його складання, мета, з якою збираються дані, адресат інформації тощо.

Спеціалісти служби контролінгу повинні відповідати певним вимогам: знати складову контролінгу – бухгалтерський облік, аналіз, аудит, менеджмент, маркетинг, методики планування. Вони повинні добре володіти своїми функціями.

Контролінг – нове явище на підприємствах, тому його впровадження може викликати опір. Щоб перебороти цей опір, швидко домогтися перших результатів, а потім затвердити на підприємстві стабільно працюючу систему, слід проаналізувати труднощі, що можуть виникнути, їхні причини і засоби, які дозволяють їм протистояти.

Перебороти проблеми впровадження служби контролінгу можна різними способами, а саме:

Імітація — якщо одні підприємства впроваджують які-небудь нові системи й методи управління, інші роблять те ж саме просто тому, що перебувають у подібній ситуації й схильні до насліду­вання.

Майстерність — працівники прагнуть до вдосконалення своїх навичок, застосування нових методів, що більше підвищує їхній інтерес до роботи.

Виживання — у кризовій ситуації впровадження нових ме­тодів контролінгу може виявитися важливим для виживання.

Підтримка статусу — знання системи контролінгу та його методів — чудова можливість усталити свій статус.

Підбір кадрів — нові співробітники можуть відігравати важ­ливу роль в успішному впровадженні нововведення.

Гра — потрібна, щоб не втрачати інтересу до життя, однією з яких може стати контролінг.

За будь-яким варіантом впровадження роботи системи кон­тролінгу повинна базуватися на експертній діагностиці фінан­сово-господарського стану підприємства.

Відповідно до вищенаведених вимог виникають можливі варіанти створення служби контролінгу та її місця в організаційній структурі підприємства.

 

Контрольні питання

 

1. Основні вимоги при створенні служби контролінгу.

2. Місце службиа контролінгу в організаційній структурі підприємства.

3. Склад служби контролінгу.

4. Обов'язки начальника служби контролінгу.

5. Основні фугкуції контролера-куратора.

6. Основні обов'язки контролера-спеціаліста з управ­лінського обліку.

7. Основні обов'язки контролера-спеціаліста з інфор­маційних систем.

8. Значення інформаційних потоків та системи інформаційних потоків.

9. Варіанти впровадження контро­лінгу.

10. Послідовність робіт із впровадження системи конт­ролінгу на підприємстві.

 


Читайте також:

  1. ERP і управління можливостями бізнесу
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. I. Органи і системи, що забезпечують функцію виділення
  4. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  5. II. Анатомічний склад лімфатичної системи
  6. II. МЕХАНІЗМИ ФІЗІОЛОГІЧНОЇ ДІЇ НА ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ.
  7. III. КОНТРОЛЬ і УПРАВЛІННЯ РЕКЛАМУВАННЯМ
  8. IV. Розподіл нервової системи
  9. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи
  10. IV. Філогенез кровоносної системи
  11. Oracle Управління преміальними
  12. POS-системи




Переглядів: 1579

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Структура служби контролінгу на підприємстві | Сутність контролінгу в системі прийняття управлінських рішень

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.