МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Механізм впровадження системи контролінгу в структуру управління підприємствомІнформаційне забезпечення служби контролінгу
Серед усіх видів у системі контролінгу найважливіше значення має економічна інформація, що забезпечується за допомогою бухгалтерської звітності, оперативно-технічних засобів, статистичних методів, аналітичних даних за допомогою обробки інформації методами економічного аналізу. Інформація повинна бути в усіх випадках своєчасною і об’єктивною. Управлінська інформація охоплює такі види: науково-технічна; конструкторська; техніко-технологічна; економічна; кадрова; патентна; екологічна; соціальна; інші види інформації. Інформаційні потоки – це фізичне переміщення інформації від одного співробітника підприємства до іншого або від одного підрозділу (центру відповідальності) до іншого. Система інформаційних потоків – це сукупність фізичних переміщень інформації, яка дає можливість здійснити який-небудь процес, реалізувати будь-яке рішення. Інформаційні потоки забезпечують нормальну роботу підприємства. Мета роботи з інформаційними потоками – оптимізувати роботу підприємства. Найбільш загальна система інформаційних потоків – це сума потоків інформації, що дозволяє підприємству вести фінансово-господарську діяльність. Інформація, що збирається в системі контролінгу для обробки й аналізу, повинна відповідати таким вимогам: - своєчасність, тобто інформація з витрат, виторгу, прибутку повинна надходити тоді, коли ще має сенс її аналізувати; - вірогідність (щоб не витрачати додаткові зусилля і час на перевірку інформації); - елегантність (істотність), тобто інформація повинна допомагати приймати рішення; - корисність (ефект від використання інформації повинний перекривати витрати на її одержання); - повнота, тобто не повинно бути недоглядів; - зрозумілість, тобто інформація не повинна вимагати значних зусиль для «розшифровки»; - регулярність надходження. Система збирання контролінгової інформації спирається на існуючу систему інформаційних потоків, повинна бути органічно вбудована в загальну систему інформаційних потоків підприємства. Крім того, для зведення щоденного балансу потрібен принципово новий рівень автоматизації обліку. Для створення такої системи слід розглянути основні елементи витрат, по яких потрібно збирати інформацію. Такими елементами можуть бути: матеріали й малоцінні та швидкозношувані предмети (МШП); заробітна плата; електроенергія, газ, вода; амортизація; різні послуги.
На впровадження системи контролінгу необхідно спрямувати діяльність всіх структурних підрозділів і служб. Потрібно розробити: - поточні і стратегічні завдання по підприємству в цілому і по окремих структурних підрозділах і службах (центрах витрат і відповідальності); - схему організаційної структури, центрів витрат і відповідальності; - формування аналітичного і регулятивного блоку в системі контролінгу; - положення функціональних обов’язків і прав служби контролінгу і окремих спеціалістів ( контролерів); - інформаційні потоки, які забезпечують своєчасну інформацію про результати діяльності підрозділів підприємства; - оцінні показники діяльності підприємства і структурних підрозділів (центрів витрат і відповідальності); - методику аналізу підприємницької діяльності; - критичні величини по окремих показниках в системі аналізу відхилень між нормативними (плановими) і фактичними показниками; - терміни проведення аналізу фактичного стану по центрах витрат і відповідальності, підприємству в цілому; - терміни подання результатів аналізу і підготовлених проектів управлінських рішень керівнику підприємства; - систему контролю за виконанням управлінських рішень; - способи повідомлення керівника про виявлені недоліки. Служба контролінгу (контролер) сама не приймає управлінських рішень, а тільки забезпечує інформацію та дає оцінку і поради щодо ухвалення рішень (проекти рішень, накази, розпорядження). Алгоритм виконання робіт контролером (етапи контролю) включає визначення: - планових (нормативних) показників; - фактичних показників; - відхилень (+/-); - аналіз відхилень; - коригування одержаних даних. Контролінг реагує на слабкі сигнали, що означає отримання завчасної інформації, оперативне втручання у процеси, які загрожують підприємству, виявлення та послаблення впливу несприятливих тенденцій. Слабкі сигнали або індикатори раннього попередження визначаються службою контролінгу (кон’юнктура ринку, зміна попиту, інновації в галузі техніки, технології, поведінка споживачів товару, цінова політика конкурентів, вимога покупців тощо). Для ефективної діяльності служба контролінгу повинна інтегрувати свою систему з системою бухгалтерського обліку і звітністю. Для цього розробляється система внутрішньої звітності; визначаються центри збирання інформації, показники, які необхідно зібрати, строки подання звіту і методика його складання, мета, з якою збираються дані, адресат інформації тощо. Спеціалісти служби контролінгу повинні відповідати певним вимогам: знати складову контролінгу – бухгалтерський облік, аналіз, аудит, менеджмент, маркетинг, методики планування. Вони повинні добре володіти своїми функціями. Контролінг – нове явище на підприємствах, тому його впровадження може викликати опір. Щоб перебороти цей опір, швидко домогтися перших результатів, а потім затвердити на підприємстві стабільно працюючу систему, слід проаналізувати труднощі, що можуть виникнути, їхні причини і засоби, які дозволяють їм протистояти. Перебороти проблеми впровадження служби контролінгу можна різними способами, а саме: Імітація — якщо одні підприємства впроваджують які-небудь нові системи й методи управління, інші роблять те ж саме просто тому, що перебувають у подібній ситуації й схильні до наслідування. Майстерність — працівники прагнуть до вдосконалення своїх навичок, застосування нових методів, що більше підвищує їхній інтерес до роботи. Виживання — у кризовій ситуації впровадження нових методів контролінгу може виявитися важливим для виживання. Підтримка статусу — знання системи контролінгу та його методів — чудова можливість усталити свій статус. Підбір кадрів — нові співробітники можуть відігравати важливу роль в успішному впровадженні нововведення. Гра — потрібна, щоб не втрачати інтересу до життя, однією з яких може стати контролінг. За будь-яким варіантом впровадження роботи системи контролінгу повинна базуватися на експертній діагностиці фінансово-господарського стану підприємства. Відповідно до вищенаведених вимог виникають можливі варіанти створення служби контролінгу та її місця в організаційній структурі підприємства.
Контрольні питання
1. Основні вимоги при створенні служби контролінгу. 2. Місце службиа контролінгу в організаційній структурі підприємства. 3. Склад служби контролінгу. 4. Обов'язки начальника служби контролінгу. 5. Основні фугкуції контролера-куратора. 6. Основні обов'язки контролера-спеціаліста з управлінського обліку. 7. Основні обов'язки контролера-спеціаліста з інформаційних систем. 8. Значення інформаційних потоків та системи інформаційних потоків. 9. Варіанти впровадження контролінгу. 10. Послідовність робіт із впровадження системи контролінгу на підприємстві.
Читайте також:
|
||||||||
|