Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ТЕМА 5: АНАЛІЗ ВИРОБНИЦТВА ПРОДУКЦІЇ, РОБІТ І ПОСЛУГ

Основна задачапромислового підприємства – найповніше забезпечити попит споживачів високоякісною продукцією. У свою чергу, темпи зростання обсягу виробництва продукції та підвищення її якості безпосередньо впливають на прибуток підприємства.

Ось чому аналіз роботи промислових підприємств починають з вивчення показників випуску продукції.

Розглянемо Схему аналізу обсягу виробництва продукції, робіт, послуг:

       
   
 
 

 


 

 


 

 

 


Об’єкти аналізу :

· обсяг виробництва і реалізації продукції в цілому і за асортиментом;

· якість продукції;

· ритмічність виробництва і реалізації продукції.

Джерела інформації : бізнес-план підприємства, оперативні плани-графіки, річна звітність “ Звіт про продукцію “, “ Квартальна та місячна звітність промислового підприємства про випуск окремих видів продукції у асортименті “ тощо.

Аналіз обсягу виробництва починається з вивчення динаміки випуску товарної продукції ( далі ТП ) за 5 років, причому важливо порівнювати кожен рік з базисним, і з попереднім, тоді буде більш наочна картина. Розглянемо приклад.

Таблиця 1 – Динаміка випуску ТП за період 2008 – 2012 рр.

  Рік Товарна продукція у порівняльних цінах, тис.грн Темпи зміни, %
базисні ланцюгові
90 000 100,0 100,0
92 400 102,7 102,7
95 800 106,4 103,7
94 100 104,6 98,2
100 800 112,0 107,1

Примітка :базисні темпи змін обчислюються по кожному року діленням його показника на базисний ( 90 000 тис.грн ), а ланцюгові темпи змін обчислюються співвідношенням до показника попереднього року. У даному прикладі можна зробити висновок,що за 5 років обсяг ТП збільшився на 12 %.

Аналізуючи динаміку обсягів виробництва, обов’язково треба визначити , які фактори спричинили таку тенденцію розвитку, причому розділити їх на зовнішні, тобто народногосподарські, і внутрішні.

Далі, після аналізу динаміки ТП за 5 років, треба перейти до аналізу виконання плану за звітний період ( місяць, квартал, рік ) по окремих підрозділах підприємства ( цехах ).

Розглянемо такий аналіз на прикладі.

Таблиця 2 – Аналіз виконання плану випуску ТП за 2012 рік

  Цех (виріб) Обсяг виробництва ТП, тис.грн Відхилення планового випуску від минулого року   Відхилення фактичного випуску ТП
Мину-лий рік Звітний рік від плану від минулого року
План Факт тис.грн % тис.грн % тис.грн %
А 30 500 28 800 25 200 - 1 700 - 5.6 - 3 600 - 12.5 - 5 300 -17.4
Б 30 200 33 600 33 264 + 3 400 + 11.3 - 336 - 1.0 + 3 064 +10.1
та інші
Разом 94 100 96 000 100 800 + 1900 + 2.0 + 4 800 + 5.0 + 6 700 + 7.1

Також під час аналізу проводять оперативний аналіз випуску продукції, який відображає планові і звітні відомості про випуск продукції за обсягом, асортиментом, якості за день, з наростаючим результатом з початку місяця, а також відхилення від плану ( не будемо тут наводити такий приклад, бо це зрозуміло ).

Для населення – головного споживача продукції, а також для фірм-виробників, які використовують у продукцію інших фірм для процесу виробництва, важливим є не лише виконання завдання випуску продукції в цілому, а й у номенклатурному ( асортиментному ) розрізі.

Номенклатура– перелік найменувань виробів, які виготовляє підприємство.


Читайте також:

  1. ABC-XYZ аналіз
  2. D) оснащення виробництва обладнанням, пристроями, інструментом, засобами контролю.
  3. II. Багатофакторний дискримінантний аналіз.
  4. IV. Вартість знака для товарів і послуг та фірмового найменування
  5. SWOT-аналіз у туризмі
  6. SWOT-аналіз.
  7. Tема 4. Фації та формації в історико-геологічному аналізі
  8. V. Нюховий аналізатор
  9. VII. За видами товарів і послуг
  10. Абстрактна модель оптимального планування виробництва
  11. АВС (XYZ)-аналіз
  12. Автоматизація виробництва




Переглядів: 550

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ТЕМА 4 : АНАЛІЗ ПОПИТУ, СТАНУ РИНКУ ТА ОБСЯГУ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОДУКЦІЇ | Тема 6: АНАЛІЗ ВИРОБНИЧИХ РЕСУРСІВ І ОРГАНІЗАЦІЙНО-ТЕХНІЧНОГО РІВНЯ ПІДПРИЄМСТВА

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.