Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Тема 1.1. Роздрібна торговельна мережа.

Розділ 1. Організація і технологія торговельних процесів в роздрібній торгівлі.

План:


Література:

В. В. Апопій «Організація торгівлі», Київ – 2005р, ст. 11-16, 30-33, 42-49, 286-311,

312-325

Після вивченої теми студенти повинні:

Знати: предмет, мету і завдання дисципліни «Організація і технологія торговельних процесів», її місце в підготовці спеціалістів-товарознавців. Структуру та зміст дисципліни. Зв’язок дисципліни з іншими курсами. Поняття роздрібної торговельної мережі, її соціально-економічне значення. Класифікацію роздрібної торговельної мережі. Характеристику окремих видів роздрібної торговельної мережі. Ринки як елементи торговельної мережі.

Питання для самоконтролю:

1. Визначити поняття і сутність організації торгівлі.

2. Сформулювати предмет і об’єкт «Організації торгівлі»

3. Яка роль торгівлі в професійній діяльності майбутніх фахівців?

4. Які завдання і функції виконує «Організація торгівлі»?

5. З якими суміжними дисциплінами найбільш тісно пов’язана «Організація торгівлі»?

6. У чому полягає сутність поняття роздрібної торговельної мережі?

7. Які суб’єкти споживчого ринку належать до роздрібних торговців?

8. Які функції покликані виконувати роздрібні торговці в галузі торговельного обслуговування?

9. Як поділяються роздрібні торговці за організаційно-правовим статусом?

10. Що розуміється під роздрібною торговельною організацією?

11. Якими ознаками характеризується роздрібне торговельне підприємство?

12. Які роздрібні торговці належать до торгових одиниць?

13. Які вимоги висувають до мережі роздрібних торговців?


Торгівля як сфера національної економіки за своєю формою і змістом належить до складних соціально – економічних систем і виконує життєво важливі завдання і функції.

Торгівля посідає особливе місце в структурі національної економіки та в системі економічних відносин. Крім того, торгівля відіграє неабияку роль у реалізації соціальної політики, ринкової орієнтації національної економіки, формуванні конкурентного середовища.

Особливістю сучасного розвитку торгівлі є позитивна і стійка динаміка її результативних показників. Спостерігаються позитивні тенденції в структурі товарообігу, кон’юнктурі ринку, розвитку матеріально – технічного потенціалу.

♠ Функції торгівлі ♠

Для торгівлі як соціально – економічної системи характерна низка функцій.

Провідною функцією торгівлі є обмін результатів праці (продукції, послуг) на гроші, тобто реалізація виробленої споживчої вартості. При цьому масштаби, структура обміну стають дедалі складнішими за рахунок складності величезних мас товарів, продукції, послуг, у тому числі іноземного походження.

Важливо підкреслити ще один момент. Оскільки в умовах соціалістичної економіки лише обмін товарів народного споживання вважався моментом відтворення, то штучно звужувалися відносини обміну передусім у сфері обігу засобів виробництва. У нових умовах відносини обміну реалізуються в повнішому обсязі. Поряд зі споживчими товарами об’єктом обміну стає продукція, засоби виробництва, нерухомість, об’єкти інтелектуальної власності, цінні папери і т. ін.

Друга важлива функція торгівлі – доведення товарів зі сфери виробництва у сферу споживання. Сутність аналізованої функції необхідно розглядати з позиції прискореного доведення товарів до сфери споживання з максимальним збереженням їх споживчих властивостей. У такому ракурсі дана функція набуває особливої актуальності в умовах роздробленості і географічної розосередженості товаровиробників і споживачів.

Надзвичайно важливою в нових умовах функцією торгівлі є функція активного впливу на виробництво і споживання. Ідеться про підпорядкування виробничих програм підприємств потребам і вимогам ринку, реалізації маркетингових стратегій товаровиробників, а також про активний вплив торгівлі на структуру споживання.

♠ Ресурси системи ♠

Складні завданні і функції торгівлі потребують зосередження в цій сфері величезних ресурсів для забезпечення її нормального функціонування.


Читайте також:

  1. Гідрографічна мережа.
  2. Зовнішньоторговельна діяльність України на сучасному етапі
  3. Осушувальна регулююча мережа.
  4. Протекціоністська зовнішньоторговельна політика. Економічні наслідки запровадженння мита. Дискусія щодо протекціонізму.
  5. Тема 8. РОЗДРІБНА ТОРГІВЛЯ
  6. Торговельна політика може стимулювати або стримувати експортно-імпортні операції.
  7. Торговельна політика, чистий експорт і ВВП




Переглядів: 1554

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Бурденюк О.В. | Ресурсний потенціал внутрішньої торгівлі України

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.