![]()
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Приклад виконання задачі 11Задача 11. Розкриття статичної невизначуваності рами Завдання до розрахунково-графічної роботи
Для заданої статично невизначеної стальної рами (рис. 3.11) двотаврового попереречного перерізу побудувати епюри внутрішніх зусиль. Підібрати номер двотавра при План розв’язування 1. Визначити ступінь статичної невизначуваності. 2. Вибрати основну та скласти еквівалентну систему.
Рис. 3.11. Схеми до виконання задачі 11 3. Скласти канонічні рівняння методу сил, визначити коефіцієнти цих рівнянь та розв’язати отриману систему рівнянь. 4. Побудувати епюри поперечної, поздовжньої сили та згинального момента. 5. Виконати деформаційну перевірку правильності розкриття статичної невизначуваності. 6. Підібрати двотавровий переріз рами з умови міцності за нормальними напруженнями. 7. Визначити переміщення переріза в т. А, вказаного в таблиці 3.1. Таблиця 3.1
*Якщо вказане переміщення дорівнює нулю (за схемою навантаження одиничною силою), то необхідно шукати інше переміщення:
Розрахувати статично невизначену раму, зображену на рис. 3.12, а, згідно плану задачі 11. Дано: Р= 5 кН; М= 15 кН*м; q = 10 кН/м;
Знайти: N, Q і Мz; № перерізу; вертикальне та кутове переміщення т. С.
Рис. 3.12. Задана, основна і еквівалента системи Розв’язування 1. Визначаємо ступінь статичної невизначуваності s = 3к – ш = 3*2 – 4 = 2. 2. Вибираємо основну систему (рис. 3.12, б).
3. Будуємо еквівалентну систему (рис. 3.12, г). 4. Запишемо систему канонічних рівнянь методу сил та визначаємо коефіцієнти канонічних рівнянь. 4.1. Завантажуємо основну систему одиничною силою 4.2. Завантажуємо основну систему одиничною силою 4.3. Завантажуємо основну систему зовнішнім навантаженням. Будуємо епюри згинаючого момента 4.4. Визначаємо коефіцієнти канонічних рівнянь шляхом розкриття інтегралу Мора через способи Верещагіна, Сімпсона-Карнаухова, Верещагіна-Даркова (додаток Ж). Спосіб перемноження епюр на кожній ділянці вибирається за бажанням, проте важливо пам’ятати, що спосіб Верещагіна-Даркова справедливий лише для прямолінійних епюр. Рис. 3.13. Вантажні та одиничні епюри
Звідки дістаємо (шляхом стандартного розв’язання отриманої системи рівнянь)
Виконуємо перевірку розв’язку 5. Розглядаємо еквівалентну систему разом із знайденими реакціями 6. Виконуємо перевірку розкриття статичної невизначеності (деформаційну). Кількість перевірок має бути рівною ступені статичної невизначеності. Вибираємо основну систему, відмінну від попередньої і визначаємо переміщення точок, які за умовою задачі дорівнюють „0”. Зокрема, вертикальне та кутове переміщення перерізу в точці D (рис. 4). 6.1. Завантажуємо основну систему одиничною силою Вертикальне переміщення перерізу в точці D
Рис. 3.14. Епюри внутрішніх зусиль
6.2. Завантажуємо основну систему одиничним моментом Кутове переміщення перерізу в точці D
Рис. 3.15. Одиничні епюри
Оскільки знайдені переміщення близькі до нуля (через округлення розрахункових величин), то робимо висновок, що статична невизначеність розкрита правильно. 7. Підбираємо переріз за умови міцності. Поперечними та поздовжніми силами нехтуємо. Умова міцності
Необхідний момент опору
За сортаментом підбираємо двотавр №24а (додаток В), для якого
8. Визначаємо вертикальне та кутове переміщення т. С. 8.1. Завантажуємо основну систему (можна будь-яку, проте простіше працювати з консольною рамою при побудові епюр) одиничною силою Вертикальне переміщення перерізу в точці С Знак мінус показує, що переріз переміщується вниз (проти напрямку одиничної сили 8.2. Завантажуємо основну систему одиничним моментом Кутове переміщення перерізу в точці С Отриманий кут повороту близький до нуля. Відповідь: двотавр №24а,
Питання до захисту розрахунково-графічної роботи (задача 11)
1. Записати систему канонічних рівнянь для один раз та двічі статично невизначеної системи. 2. Як визначити ступінь статичної невизначеності рами? 3. Що називається основною системою? Нарисувати принаймні дві основних системи для заданої. 4. Що називається еквівалентною системою? 5. Що називається вантажним станом при розкритті статичної невизначеності системи? 6. Як визначаються коефіцієнти канонічних рівнянь методу сил? Показати на прикладі. 7. За яким алгоритмом розкривають статичну невизначеність рами? 8. За яким алгоритмом визначаються переміщення перерізу в статично невизначеній рамі? 9. В чому полягає зміст деформаційної перевірки розкриття статичної невизначуваності? 4 СТІЙКІСТЬ СТИСНУТИХ СТРИЖНІВ (buckling) Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|