![]()
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Приклад виконання задачі 12Задача 12. Проектний розрахунок на стійкість Завдання до розрахунково-графічної роботи Проектувальний розрахунок У розрахунковій формулі на стійкість
є дві невідомі величини — коефіцієнт φ та шукана площа брутто Fбр поперечного перерізу. Тому при доборі перерізів слід користуватися методом послідовних наближень, варіюючи значення коефіцієнта φ. Як правило, в першій спробі беруть φ1 = 0,5 ... 0,4. Вибираючи будь-яке з цих значень φ1, визначають потрібну площу Fбр та добирають переріз. Вибраний переріз перевіряють та визначають фактичне значення
У результаті другої спроби визначають φ2. Якщо потрібна третя спроба, то і т. д. Як правило, при доборі перерізів потрібно не більше ніж дві-три спроби. Приклад. Доберемо за сортаментом двотавровий поперечний переріз стрижня завдовжки 5 м, що зазнає дії центрального стискального навантаження 320 кН. Обидва кінці стрижня затиснуті. Матеріал – Ст3. Основне допустиме напруження [σ–] =160 МПа. Визначимо розрахункову зведену довжину стрижня:
Добираємо поперечний переріз за методом послідовних наближень. Перша спроба: вибираємо φ1 = 0,5; потрібна площа поперечного перерізу
За сортаментом вибираємо двотавр № 27 з площею F = 40,2 см2 та мінімальним радіусом інерції iтіп = iст = 2,54 см. Гнучкість стрижня
За табл. 4.2 при лінійній інтерполяції
Перейдемо до другого наближення, взявши
За сортаментом вибираємо двотавр № 24а з площею F = 37,5 см2 та мінімальним радіусом інерції iтіп = iст = 2,63 см. Гнучкість стрижня
За таблиці Е.1 (додаток Е) знаходимо коефіцієнт
Переходимо до третього наближення, взявши
Обчислюємо потрібну площу:
За сортаментом вибираємо двотавр № 24 з площею F = 34,8 см2 та мінімальним радіусом інерції iтіп = iст = 2,37 см. Гнучкість стрижня
Для λ=105 коефіцієнт
Обчислимо напруження:
Перенапруження становить
Остаточно вибираємо для стрижня двотавр № 24.
Стрижень завдовжки l складного поперечного перерізу зазнає дії центрального стискального навантаження Р (рис. 4.6). Матеріал – сталь Ст. 3, основне допустиме напруження [σ–] = 160 МПа. Поперечний переріз стрижня прийняти згідно рис. 4.7. Схеми закріплення кінців стрижня в двох головних площинах подані в таблиці 4.1. Необхідно: - визначити раціональне розміщення перерізу щодо умов закріплення для подальшого розрахунок стояка на стійкість в площині мінімальної жорсткості; - підібрати за сортаментом (додаток В) поперечний переріз стрижня, користуючись таблицями коефіцієнтів зниження допустимого напруження (додаток Е); - обчислити критичну силу та запас по стійкості стрижня.
Увага! Умови закріплення приймати з таблиці 4.1
Рис. 4.6. Схеми закріплення кінців стержня
Таблиця 4.1
Стрижень завдовжки l = 6 м зазнає дії центрального стискального навантаження Р = 800 кН. Матеріал стержня – сталь Ст. 3. Основне допустиме напруження [σ–] =160 МПа. Підібрати за сортаментом поперечний переріз стрижня, що складається з двох жорстко з’єднаних між собою двотаврів (рис. 4.8, б). Схеми закріплення кінців стрижня в двох головних площинах показані на рисунку (рис. 4.8, а). Розрахунок виконати для раціонального розміщення перерізу щодо закріплення. Обчислити запас по стійкості стрижня. Розв’язування Коефіцієнти умов закріплення стрижня згідно рис. Е.1 додатку Е
1. Перша спроба Задаємось φ1 = 0,5; потрібна площа поперечного перерізу (брутто)
Рис. 4.8. Схеми до прикладу задачі 12 Потрібна площа одного двотавра
де 2 - кількість однакових двотаврів. За сортаментом (додаток В) вибираємо двотавр №30а з такими геометричними характеристиками: площа А = 49,9 см2, радіус інерції iz = 12,5 см, ширина полиці Вибираємо раціональне розміщення перерізу Розміщуємо переріз так, як вказано на рис. 4.8, б. Визначаємо радіус інерції відносно осі у Гнучкість стрижня в двох головних площинах
Розміщуємо переріз так, як вказано на рис. 4.8, в. В такому випадку радіуси інерції iу = 12,5 см, iz = 7,83 см. Гнучкості стрижня
Оскільки Вказівка. Раціональному розміщенню переріза завжди буде відповідати така умова: якщо Таким чином, при Оскільки 2. Друге наближення Приймаємо
Потрібна площа поперечного перерізу
Потрібна площа одного двотавра
За сортаментом вибираємо двотавр №24а з такими геометричними характеристиками: площа А = 37,5 см2, радіус інерції iz = 10,1 см, ширина полиці Визначаємо радіус інерції відносно осі у Гнучкість стрижня в двох головних площинах
При
Оскільки Для наочності подальші наближення, разом із попередніми зведемо в таблицю 4.2. Таблиця 4.2
Вказівка. Зверніть увагу на монотонне зростання або спадання розрахункових величин в таблиці в кожному рядку. Це ознака правильності проведення наближень. Якщо на черговому наближенні порушується така тенденція, то слід переглянути розрахунки саме на цьому етапі. Особливо це стосується перерізів, що складаються з кутиків, оскільки необхідній площі відповідають декілька кутиків з різними радіусами інерції. В цьому випадку необхідно прийняти інший розмір переріза та повторити наближення. Бачимо, що в останньому наближенні Обчислимо еквівалентні напруження:
Перенапруження становить
Допустиме значення перенапруження Вказівка. Інколи два сусідніх за сортаментом переріза дають перенапруження і недонапруження, що перевищує допуск в 5%, тоді залишають переріз з недонапруженням, пояснивши вибір. 3. Визначаємо запас по стійкості Оскільки 61 <
Критична сила
Коефіцієнт запасу по стійкості
Відповідь: Двотавр №22, Питання до захисту розрахунково-графічної роботи (задача 12)
1. За яким алгоритмом підбирається переріз стиснутого стержня (із використанням коефіцієнта зниження допустимого напруження)? 2. Чому при проектному розрахунку використовують послідовні наближення? 3. Записати формулу Ейлера та пояснити її. 4. Записати формулу розрахунку гнучкості та пояснити її. 5. Записати умову стійкості стержня із використанням коефіцієнта зниження допустимого напруження та пояснити її. 6. В яких випадках критичні напруження розраховуються за формулою Ейлера (границі застосування формули Ейлера)? 7. В яких випадках критичні напруження розраховуються формулою Ясинського? 8. В яких випадках можна говорити про раціональне розміщення перерізу щодо умов закріплення? Якій умові відповідає це розміщення? 9. Чому при розрахунку на стійкість приймають до уваги лише максимальну гнучкість? 10. Що називається критичною силою? 11. Що таке запас по стійкості та як він визначається для заданого стержня і навантаження? Які орієнтовні значення запасу для різних конструкційних матеріалів?
Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|