Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема 2. Діагностика конкурентного середовища підприємства

1. Зміст діагностичних процесів в галузі оцінювання кокурентного средовища підприємства.

Конкурентне середовище підприємства - ринкове оточення підприємст­ва, представлене суб'єктами господарювання різних форм власності та приналеж­ності, які займаються подібною сферою діяльності і мають вагомі конкурентні по­зиції на досліджуваному ринку.

Формування системи зовнішньої поточної інформації про конкурентів в ієрархічному ринковому середовищі передбачає набір джерел і методичних засобів, за допомогою яких керівництво підприємства одержує регулярну інфор­мацію про події, які відбуваються в ринковому середовищі. Організація збору, опрацювання необхідної інформації відбувається різними способами:

- за допомогою засобів масової інформації;

- за допомогою особистих рекомендацій, відзивів, суджень та ставлень до об'єкта комерційного інтересу;

- за допомогою незалежних дослідників, маркетингових та аудиторських компаній, які проводять відповідні ринкові дослідження конкурентного середовища в будь-яких сферах господарювання;

- за допомогою кабінетних досліджень уповноваженою на те особою.

Джерела збору інформації про конкурентівпредставлені на рис. 2.1.

Рис. 2.1. Джерела збору інформації про конкурентів

Безумовно, такий потік інформації необхідно відповідним чином систематизу­вати і диференціювати за відповідними класифікаційними ознаками для того, щоб мати можливість терміново вжити необхідних заходів щодо зміни ситуації на краще.

Система аналізу інформації про конкурентів- це визначений набір ме­тодів аналізу отриманих даних, в основі якого лежить статистичний банк даних та банк моделей.

2. Система показників оцінки конкурентного середовища

Оцінка конкурентоспроможності товару має здійснюватися виходячи з таких факторів: якості, ціни, витрат при вживанні, якості сервісу.

Оцінка конкурентоспроможності підприємства буде здійснюватися за допомогою 2 показників:

- оптимального показника конкурентоспроможності товарів організації,

- стійкості функціонування підприємства.

Оцінку конкурентоспроможності країни здійснюють згідно з таких принципів:

1) використовують переважно кількісні оцінки,

2) використовують статистичні дані країни та міжнародних організацій,

3) показники не мають залежати від розміру країни та її чисельності.

Для розрахунку та аналізу мають бути зібрані вихідні дані.

 

Показник Фактичні значення показників основних конкурентів Показники підприємства
Факт Прогноз
1. Корисний ефект товару            
1.1 Показники призначення            
1.2 Показники надійності            
1.3 Показники екологічності            
1.4 Показники ...            
2. Загальні витрати на життєвий цикл одиниці товару            
2.1 Витрати на маркетинг            
2.2 Витрати на НДКР            
2.3 Витрати на виробництво            
2.4 Витрати на експлуатацію            
2.5 Витрати ...            
3. Якість сервісу товару            
3.1 Юридична надійність виробника            
3.2 Якість інформації про товар            
3.3 Якість обслуговування            
3.4 Якість гарантійного обслуговування ...            
4. Питома вага даного товару в обсязі реалізації підприємства            
5. Показники вагомості ринків збуту            
6. Параметри товарних ринків            
7. Питома ціна товарів            
8. Показники, що враховують конкурентні переваги підприємства у порівнянні з основним конкурентом.            

Оцінку конкурентоспроможності галузі пропонують робити виходячи з конкурентоспроможності 30 найбільш значимих по обсягу продажу товарів.

 

де і=1 – товари галузі, які мають найбільші обсяги продажів.

Кті – конкурентоспроможність і-го товару.

 

Оцінку конкурентоспроможності регіону рекомендують здійснювати за методикою оцінки конкурентоспроможності країни.

Оцінку конкурентоспроможності країни пропонують робити згідно 10 принципів: застосування переважно кількісних методів оцінки, використання статистичних даних країни та міжнародних організацій, системний та комплексний підходи, має бути включено показник, що віддзеркалює особливі конкурентні переваги країни, слід використовувати питомі показники на душу населення.

де - значимість і-го показника фактора конкурентоспроможності.

- конкурентоспроможність і-го показника.

- нормативне (краще) значення і-го показника країни.

 

Перелік показників конкурентоспроможності країни.

1. Витрати на науково-дослідні та конструкторські роботи.

2. Витрати з держбюджету на розвиток

3. Показник, що характеризує політичну стабільність країни, бали.

4. ВВП на одну особу, дол. США.

5. Середня тривалість життя.

6. Показник ефективності використання ресурсів.

7. Експорт, %.

8. Рівень інфляції, %.

9. Місце країни по запасах природних ресурсів на 1 громадянина.


Читайте також:

  1. IV група- показники надійності підприємства
  2. L2.T4/1.Переміщення твердих речовин по території хімічного підприємства.
  3. WEB - сайт підприємства в Інтернет
  4. А. Заходи, які направлені на охорону навколишнього середовища та здоров’я населення.
  5. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  6. Автопідприємства вантажних автомобілів
  7. Адаптація до абіотичних факторів середовища.
  8. Адаптація організму до змін чинників зовнішнього середовища
  9. Адаптація організму до зовнішніх факторів середовища.
  10. Адміністративно-правовий статус торговельного підприємства
  11. Активами торговельного підприємства
  12. Активи підприємства, їх кругооборот і оборот




Переглядів: 1080

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
План з прибутку та його розподілу, тис. грн. | Тема 3. Оцінювання стратегічного протистояння підприємств-конкурентів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.