Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



План з прибутку та його розподілу, тис. грн.

ПЛАН

1. Задачі плану та його зміст.

2. Планування прибутку

3.Планування оборотних коштів

4. План надходження і виплат грошових коштів (план грошових потоків)

5. Плановий баланс підприємства

 

Завдання фінансового плану:

1) забезпечення нормального відтворювального процесу необхідними джерелами фінансування;

2) забезпечення прибутковості діяльності підприємства;

3) ефективне використання доходів підприємства для забезпечення його росту;

4) гарантія виконання зобов'язань підприємства перед бюджетом і поза бюджетними фондами, банками й іншими кредиторами;

5) забезпечення фінансової рівноваги і тим самим підтримка постійної ліквідності.

Фінансовий план містить наступні розділи:

1. Формування і розподіл прибутку.

2. Оборотні кошти.

3. Надходження і виплата грошових коштів (план грошових потоків).

4. Баланс підприємства.

Формування прибутку регламентується Стандартами бухгалтерського обліку:

- 3 "Звіт про фінансові результати", затверджений наказом Мінфіну України від 31.03.99 р. № 87

- 15 "Доход", затверджений наказом Мінфіну України від 29.11.99р. № 290.

У відповідності зі Стандартами, прибуток – це сума, на яку доходи підприємства перевищують пов'язані з ними витрати.

Доходи – це збільшення економічних вигод у виді надходження активів або зменшення зобов’язань, що ведуть до збільшення власного капіталу (за винятком росту капіталу за рахунок внесків власників).

Види доходів (рис. 1):

Звичайнідоходи - це доходи від будь-якої основної діяльності підприємства, а також від операцій, що її забезпечують або виникають у результаті її проведення.

Надзвичайнідоходи - це доходи, які виникають в результаті надзвичайних подій, тобто подій, що відрізняються від звичайної діяльності підприємства, відбуваються однократно і не можуть бути очікуваними.

Операційнідоходи - доходи від операцій, пов'язаних із реалізацією виробленої продукції (робіт, послуг), тобто від основної діяльності підприємства, а також від інших видів діяльності, що не є інвестиційною або фінансовою діяльністю (виконання ремонтних робіт для інших організацій, доходи від здачі майна в оренду, від реалізації майна і т.п.).

Фінансові доходи - це прибутки від участі в капіталі (інвестиції в асоційовані, дочірні або спільні підприємства), доходи за акціями, облігаціями та іншими цінними паперами, що належать підприємству і т.п.

1. Алгоритм формування чистого прибутку у відповідності до Стандартів бухгалтерського обліку (рис. 2).

Рис. 2 Алгоритм формування чистого прибутку

Таблиця 1-

Показники Сільськогосподарський рік Всього за рік
3-й кв. 4-й кв. 1-й кв. 2-й кв.
1. Доход від реалізації продукції
2. Відрахування з доходу          
ПДВ
Акцизний збір - - - - -
Інші збори - - - - -
3. Чистий доход від реалізації продукції
4. Виробнича собівартість
5. Валовий прибуток (збиток)
6. Адміністративні витрати
7. Витрати на збут
8. Інші операційні витрати
9. Прибуток (збиток) від основної діяльності
10. Прибуток (збиток) від іншої операційної діяльності
11. Фінансовий результат від операційної діяльності
12. Доход від інвестиційної і фінансової діяльності - - - - -
13. Витрати інвестиційної і фінансової діяльності - - - - -
- фінансові витрати - - - - -
- відсотки за кредит - -
- втрати від участі в капіталі - - - - -
- інші витрати - - - - -
14. Фінансовий результат від звичайної діяльності до оподатковування
15. Податок на прибуток
16. Чистий прибуток
17. Розподіл прибутку:          
17.1 Поповнення обігових коштів    
17.2 Цільові фонди:        
- резервний
- дивідендних виплат          
- виробничого розвитку
- участі персоналу в прибутках
- соціального забезпечення  

При плануванні чистого прибутку варто враховувати наступні положення:

- собівартість реалізованої продукції збігається з виробничою собівартістю;

- у витратах від фінансової діяльності відбивають статтю калькуляції "Відсотки за кредит";

- надзвичайні доходи як і надзвичайні витрати не можуть бути очікуваними і тому їх не планують.

Прибуток від іншої операційної діяльності і фінансової діяльності підприємства може бути запланований як середньостатистична величина на основі даних за минулий період.

Доцільно планувати розподіл прибутку в наступні цільові фонди:

1) резервний - призначений для внутрішнього страхування господарської діяльності підприємства (на покриття непередбачених витрат);

2) дивідендних виплат (якщо підприємство є акціонерним);

3) виробничого розвитку - призначений для фінансування витрат з технічного переозброєння, реконструкції і розширення діючих виробництв та освоєння нових; на природоохоронні міри, на будівництво або придбання будинків, спороджень й іншого майна виробничо-технічного призначення;

4) участі персоналу в прибутках (матеріального заохочення) - призначений для преміювання й інших вмів матеріального заохочення персоналу, відповідно до підсумків роботи за звітний період;

5) соціального забезпечення - призначений для додаткових соціальних виплат працівникам.

Прибуток від основної діяльності можна планувати двома способами:

1) як різницю між чистим доходом від реалізації продукції та її повною собівартістю;

2) на основі взаємозв'язку: витрати - обсяг реалізації - прибуток (СVР -аналіз).

При використанні методу СVР-аналізу варто використовувати метод калькулюванням продукції за величиною покриття. Даний метод припускає послідовне планування прибутку за наступною схемою (рис. 3):

Рис. 3 Алгоритм формування прибутку за методом CVP–аналізу

Планування обсягів коштів під виробничі запаси передбачає визначення норми запасу в днях по кожному виду сировини, матеріалів і покупних напівфабрикатів.

Норма запасу - Nвз - це мінімально необхідна кількість днів, на яку необхідно утворити запас матеріальних ресурсів для нормального функціонування підприємства. Вона враховує тривалість їх находження в дорозі, термін підготовки для передання в виробництво, а також норми поточного і страхового запасів.

Поточний запас розраховується як половина строку між двома суміжними поставками ресурсу.

Страховий запас утворюється на випадок порушень запланованого режиму постачання, він приймається рівним половині поточного запасу.

Плановий обсяг коштів під виробничі запаси - Овз:

Овз = Дм х Nвз

де Дм - одноденні планові витрати матеріалів, грн

Плановий обсяг коштів під незавершене виробництво закожним видом продукції – Онв:

Онв = Кнв х ВС / Тц,

де Кнв - коефіцієнт нарощення витрат;

ВС - виробнича собівартість продукції;

Т ц - тривалості виробничого циклу.

Коефіцієнт нарощення витрат визначається за формулою:

Кнв = (Вс + 0,5 В поступ) / ВС

де Вс - витрати на сировину , матеріали, напівфабрикати, які в повному обсязі вступають в виробничий процес безпосередньо в момент його початку;

В поступ - інші витрати, що входять до складу виробничої собівартості і вступають в виробничий процес поступово.

Кошти під незавершене виробництво плануються у випадках, коли тривалість виробничого циклу перебільшує 1 день.

Планова потреба в оборотних коштах під готову продукцію на складах підприємства - Огп:

От = ТППД х Nгп

де ТППД – вартість одноденного випуску продукції, грн.

Nгп - норма запасу готової продукції, днів.

Норма запасу готової продукції встановлюється виходячи з середньої тривалості зберігання продукції на складах, терміну комплектування транспортної партії, її відвантаження і підготовки необхідних банківських документів.

Структура фінансових джерел (рис. 4).

Основнінапрямки використання фінансових джерел:

- інвестиції (капітальні вкладення) у постійні активи;

- поповнення оборотних коштів;

- утворення цільових фондів;

- обслуговування зовнішньої довгострокової заборгованості (сплата відсотків за довгостроковими кредитами й погашення їх);

- розрахунки з бюджетом (податкові платежі).

Підсумок витрат завжди повинен дорівнювати підсумку фінансових джерел.

Вимогами, дотримання яких забезпечить фінансову рівновагу, передбачено, що підприємство може:

§ сплатити всі поточні борги після одержання грошей від своїх замовників;

§ погасити майбутні зобов'язання на підставі очікуваного надходження грошей;

§ мати достатні суми для планових вкладень в основні засоби;

§ мати кошти для покриття незапланованих витрат або можливість одержати ці засоби в будь-який момент шляхом позики для таких цілей.

 

Рис. 4. Структура фінансових джерел

 

Приймаючи до уваги особливості функціонування харчових підприємств, можна запропонувати наступну графічну модель циклу руху грошових коштів (pис.6), що дозволяє планувати даний процес.

Для складання плану грошових потоків необхідна наступна вихідна інформація:

§ план реалізації продукції на квартал із розбивкою по місяцях;

§ витрати підприємства;

§ терміни інкасації кредиторської та дебіторської заборгованостей;

§ погоджені з відповідним чинним законодавством терміни виплати заробітної плати, премій та інших матеріальних заохочень працівникам підприємства;

§ погоджені з податковою інспекцією терміни внесення податків і платежів у державний бюджет і позабюджетні державні фонди;

§ договори з банками у відношенні умов і термінів одержання та повернення кредитів, сплати відсотків за ними;

§ суми, що підприємство повинно сплатити постачальникам й іншим кредиторам на початок планового періоду та суми, що повинні підприємству замовники;

§ виписки з банківських рахунків для визначення вхідного залишку коштів на початок планового періоду.

 

Таблиця 4


Читайте також:

  1. Аналіз використання прибутку та резервів його зростання
  2. Аналіз показників валового прибутку і собівартості реалізованої продукції
  3. Аналіз розподілу прибутку підприємства
  4. Аналіз розподілу прибутку.
  5. Аналіз розподілу чистого прибутку.
  6. Аналіз формування прибутку.
  7. Аналіз частки прибутку на покриття постійних витрат
  8. Аналіз чутливості прибутку
  9. Взаємозв’язок економічних і бухгалтерських витрат і прибутку
  10. Види прибутку які використовуються в аналізі та плануванні
  11. Види прибутку.
  12. Визначення коефіцієнта чистого прибутку




Переглядів: 685

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Повна собівартість. | Тема 2. Діагностика конкурентного середовища підприємства

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.009 сек.