Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема 11. Діагностика економічної культури підприємства

1.Поняття «корпоративна культура підприємства». Основні складники корпоративної культури підприємства.

 

Відчуття емоційного залучення до діяльності підприємства сприяє ре­алізації основної потреби людини - потреби в самоповазі, яка мотивує позитивну оцінку будь-якого працівника. Якщо у співробітників конкретного підприємства ви­никає питання щодо їх відмітних особливостей від працівників інших підприємств, предметом гордості може бути успішність функціонування підприємства на ринку, прогресивне керівництво, нові бізнес-технології, престижність обійнятої посади тощо. Якщо підприємство не має вказаних характеристик, то предметом гордості можуть стати сприятливий мікроклімат у трудовому колективі, доброзичливі відно­сини з колегами. Для рядового співробітника ці характеристики можуть бути не менш значимими: працівник може погодитися на невисоку заробітну плату, відсут­ність перспектив тощо заради збереження цих відносин (хоча в сьогоднішніх умо­вах господарювання вітчизняних підприємств це майже нереальна ситуація).

Значимість корпоративної культури зростає в умовах жорсткої конкуренції, легкої і швидкої ротації товарів, сильної ринкової позиції постачальників і клієнтів. У таких умовах збут продукції стає більш проблематичним, ніж її виробництво. Ос­новними причинами, що змушують сучасні підприємства змінювати корпоративну культуру, є зростання конкуренції на товарних ринках та розширення (розгалужен­ня) діяльності підприємств (поява нових підрозділів, філій, представництв тощо).

Отже, корпоративна культура посідає далеко не останнє місце в управлінні підприємством. Головним завданням її формування стає підтримка змін, що відбу­ваються в межах підприємства.

 

2. Чинники, що обумовлюють успішний розвиток корпоратив­ної культури підприємства

Для успішного формування корпора­тивної культури на підприємстві важливо враховувати наведені нижче поради.

1. Питання щодо формування корпо­ративної культури ініціює вище керівницт­во підприємства, а її реальними провідни­ками стають менеджери верхньої і серед­ньої ланок управління.

Служба управління персоналом (кадрова служба) чи будь-який інший функціо­нальний підрозділ, який адмініструє процес упровадження корпоративної культури у виробничо-господарську діяльність підприємства, має використовувати ефектив­ні технології. Але разом з формуванням нової корпоративної культури менедже­рам підприємства необхідно усвідомити той факт, що змінюватися доведеться, на­самперед, їм самим. Керівництво має здійснити оцінку готовності до змін. Якщо підприємство готове адаптуватися до змін, то ідеї корпоративної культури можна упроваджувати на основі щоденних прикладів, здійснюваної роботи, внутрішньої політики - тільки тоді вони принесуть користь у вигляді економічного ефекту.

2. Перед упровадженням будь-яких змін у господарську діяльність підприємст­ва, а тим більше перед формуванням нової корпоративної культури, важливо під­готувати чи запросити висококваліфікованих фахівців, здатних займатися цим пи­танням.

3. До процесу упровадження нової корпоративної культури важливо надати співробітникам потрібну інформацію, сформулювати проблеми, твердо визначити напрямки небажаного розвитку підприємства. Зміни в культурі необхідно впроваджу­вати, дотримуючись загальноприйнятої послідовності: спочатку зважуючи пробле­ми, що загрожують ефективному функціонуванню підприємства, потім - упровад­жуючи в життя бажані принципи поведінки. Після цього шляхом переконання, пря­мого тиску, інших методів слід реалізовувати на практиці опрацьований майбутній спосіб господарювання. На кожному етапі таких змін обов'язково слід здійснювати контроль і коригування.

Більшість гальмуючих факторів характерні для орієнтованого на виробництво, стабільно функціонуючого, замкнутого підприємст­ва. Серед сприятливих факторів - елементи ринкових вимог, еластичних, відкри­тих до змін, діючих в умовах підвищеної ризикованості функціонування підприємс­тва. Таким чином, основні проблеми, що змушують сучасні підприємства форму­вати корпоративну культуру, зводяться до посилення конкуренції, урізноманітнен­ня операцій, розширення діяльності підприємства, упровадження нових технологій.

 

Перспективний керівник підприємства розуміє важливість безперервного дослід­ження і контролю конкурентного середо­вища підприємства, включаючи культуру здійснюваного підприємництва. Більшість менеджерів розробляє принципову схему корпоративної культури на підприємстві і обирає методи її ефективного викорис­тання для створення додаткових переваг.

3. Діагностика соціального розвитку підприємства

Соціальна структура підприємства являє собою співвідношення різних соціальних груп в трудовому колективі працюючих.

А) показники умов праці і здоров’я:

 

Число травм

Рівень травматизму = ---------------------------------------------------------

Середньооблікова чисельність працюючих

 

Дні тимчасової непрацездатності

Рівень непрацездатності = ---------------------------------------------------------

Середньооблікова чисельність працюючих

 

Число професійних захворювань

Рівень захворювань = ---------------------------------------------------------

Середньооблікова чисельність працюючих

 

Б) показники культурних і соціально-побутових умов:

 

Чисельність працівників забезпечених житлом

Рівень забезпечуваності житлом = ------------------------------------------------------------

Середньооблікова чисельність працюючих

 

 

Термін оборотності Середньорічна черговість на житло

На одержання житла = -----------------------------------------------

Число наданих квартир

 

Забезпеченість Число посадочних місць в їдальні

Харчуванням = -----------------------------------------------

Чисельність працюючих в одну зміну

 

Забезпеченість Число путівок

Путівками в = -----------------------------------------------------------------------------

Санаторії, Чисельність працюючих, які мають потребу в отриманні

Будинки відпочинку путівок

 

В) загальні показники соціальної стабільності

 

 

Рівень стабільності Чисельність звільнених з підприємства за певний проміжок часу

кадрів = ------------------------------------------------------------------------------------

Середньооблікова чисельність працюючих в цьому проміжку часу

 

 

Рівень освіти Чисельність працюючих, що мають певний освітній рівень

працюючих = -----------------------------------------------------------------------------

Середньооблікова чисельність працюючих

 


Читайте також:

  1. IV група- показники надійності підприємства
  2. L2.T4/1.Переміщення твердих речовин по території хімічного підприємства.
  3. VI . Екзаменаційні питання з історії української культури
  4. WEB - сайт підприємства в Інтернет
  5. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  6. Автопідприємства вантажних автомобілів
  7. АГД як галузь економічної науки
  8. Аграрна політика як складова економічної політики держави. Сут­ність і принципи аграрної політики
  9. АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ У ГАЛУЗІ КУЛЬТУРИ
  10. Адміністративно-правовий статус торговельного підприємства
  11. Активами торговельного підприємства
  12. Активи підприємства, їх кругооборот і оборот




Переглядів: 394

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 10. Діагностика економічної безпеки підприємства | Ціннісно-смисловий універсум людини і феномен управління.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.