Іміджмейкери під поняттям імідж розуміють загальне враження, яке людина справляє на навколишніх, загальну картину особистості в очах інших людей.
Імідж складається із зовнішності (одяг демонструє бажання бути асоційованим певним чином); манери триматися і "мови тіла" (жести, рухи, постава, хода, пози тощо); манери мови; вибору слів, включаючи, і професійний жаргон; аксесуарами, що є показником належності до певної соціальної групи.
Імідж соціального працівникаповинен відповідати очікуванням соціального середовища. Пріоритетними характеристиками для імідж-складових соціального працівника є людська привабливість, особиста чарівність та принадність, інтелігентність, позитивність настрою, інтерес до людей та їх проблем, впевненість у собі, оптимізм, активність, індивідуальний стиль спілкування та діяльності.
У професійному іміджі будь-якого працівника визначальними є рівень культури, ерудиції, професіоналізму.
Складовою іміджу і водночас засобом, який полегшує спілкування є візитні картки. Вони можуть використовуватися з метою:
- інформування в момент знайомства про себе і свою роботу, установу, організацію тощо;
- інформування про себе осіб, в контактах з якими ви зацікавлені;
- підтримання контактів з партнерами, привітання із святом чи іншою подією;
- висловлення подяки, співчуття, а також супровід подарунка чи квітів (11, 56).
Необхідні для позитивного іміджу професійні якості: цілеспрямованість, рішучість, евристичність мислення, гнучкість поведінки, готовність ризикувати, впевненість у собі, конкурентоспроможність, енергійність, прагнення до успіху, вміння спілкуватися, ініціативність, вміння подобатися людям тощо.