МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Властивості середньої арифметичноїСередня арифметична має певні математичні властивості:
1. Якщо кожну варіанту зменшити або збільшити на будь яку постійну величину А, то середня зменшити або збільшити відповідно на ту саму величину;
Покажемо цю властивість середньої арифметичної на прикладі, припустимо що А=54.
2. Якщо кожну варіанту розділити чи помножити на будь яку постійну величину А, то середня зменшиться або збільшиться в стільки ж разів;
Покажемо цю властивість середньої арифметичної на прикладі, припустимо що А=2.
3. Якщо частоту кожної з груп зменшити або збільшити в одне й те саме число разів, то середня не зміниться; Покажемо цю властивість середньої арифметичної на прикладі, припустимо що А=100
4. Алгебраїчна сума відхилень усіх варіант від середньої дорівнює нулю;
Тема: 5 Аналіз рядів розподілу
1. Мода та порядок її обчислення 2. Медіана та порядок її обчислення
1. Мода та порядок її обчислення
Середня арифметична і середня гармонійна дають узагальнену характеристику міри тієї або іншої ознаки про досліджувану сукупність. Вони виражаються здебільш розмірами, що не збігаються з конкретними значеннями ознаки. У деяких випадках виникає необхідність дати таку характеристику типових розмірів ознаки, що є конкретним числом, наявним у варіаційному ряду. Наприклад , при встановленні розміру взуття або одягу, що має найбільший попит споживача, обчислена середня арифметична величина не дає конкретного розміру, тому що в результаті обчислення можна одержати середній розмір взуття або одягу, що не відповідає існуючим конкретним розмірам (число 40,4 не відповідає існуючим розмірам взуття, так як в дійсності є розміри 40 і 41). Тому в статистиці застосовуються такі види середніх величин, як мода і медіана. Мода - значення ознаки (варіанти) котра частіше за все зустрічається в досліджуваній сукупності (тобто варіанта яка має найбільшу частоту). Способи розрахунку моди залежать від характеру вихідних даних. Так, в дискретному ряді розподілу модою є варіанта, яка має найбільшу частоту. Наприклад: припустимо , що 9 робітників бригади мають наступні тарифні розряди: 4 3 4 5 3 3 6 2 6 . Так у даній бригаді більше усього робітників 3- го розряду, цей тарифний розряд і буде модальним. В інтервальному ряді розподілу моду визначають за формулою: де:
- мінімальне значення ознаки в модальному інтервалі - величина модального інтервалу - частота модального інтервалу - частота інтервалу, що стоїть перед модальним інтервалом - частота інтервалу, що стоїть після модального інтервалу
Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|