МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Мистецтво.Лекція 1.2. Специфіка графічної мови. (Специфіка графічної дизайн – діяльності і її відмінності від “класичної” творчої діяльності за напрямком “Мистецтво”) Еволюція людини нерозривно пов’язана з еволюцією культури людства, зокрема такого напрямку як мистецтва. Розуміння мистецтва слова якісно змінювалися протягом його багатовікової історії. Мистецтво - вища форма естетичного освоєння дійсності. І це не дивно. Справа в тому, що в мистецтві естетичне - самоціль. Митець не ставить перед собою інших цілей крім як створити естетичну цінність, у той час як в інших видах людської діяльності естетичне походить від цих видів діяльності. Формою мистецтва є більші або менші клаптики полотна чи паперу, що на які наложена фарби або туш. Це конкретні, реальні предмети, це лінії, плями, площини, мазки пензля наверствування відтінків, уклад ліній та плям є переживання, котрі постають у безпосереднім зв'язку з оцими конкретними предметами. Мистецтво — це до певної міри явище психічне. Образи, картини є тільки спонукою, джерелом мистецтва, зрештою, джерелом конечним та необхідним. Мистецькі переживання є двоякі, а саме творчі, себто ті, що їх відчуває мистець перед та в часі творення, і сприймальні — то є ті, що їх переживає сприймач у моменті сприймання мистецького твору. Кожна людина сприймає кожний мистецький твір на свій спосіб, себто інакше. В кожному образі, картині тощо є стільки мистецьких творів, скільки цей образ мав сприймачів. У творця зміст випереджує форму, у сприймача навпаки — форма випереджує зміст. Графіка - найдавніше з усіх образотворчих мистецтв. Перші графічні зображення виникли на самих ранніх стадіях розвитку людського суспільства - в епоху неоліту і бронзовому столітті. Ще до того, як первісна людина звернувся до дослідів в скульптури і живопису, він створив перші малюнки, що поклали початок мистецтва графіки. Ці дійшли до нас зображення зазвичай видряпано на скелях, на стінах печер, на кістяних платівках. Такі зображення збереглися на знаряддях побуту, на зброю. Ці малюнки не тільки фіксували будь-які події, навколишній світ, але довгий час служив засобом спілкування між людьми, замінюючи собою писемність. Так, за допомогою різних зображень первісна людина висловлював свою думку. У такого роду малюнках (криптограммах) містилися певні поняття та оповідання. Поступово, з розвитком мови, такі малюнки стали позначати не тільки фрази, але окремі склади, звуки. Накреслення їх змінювалося, поки не прийняв вигляд знайомих нам букв. Тривалий час графічні зображення майже не мали самостійного значення і були прикрасою тих чи інших предметів. З появою писемності графіка стала все ширше застосовуватися в рукописних книг, пергаментах, грамотах для прикраси та роз'яснення тексту. Та й саме створення шрифтів- велике мистецтво. Досить подивитися, наприклад, на древне-слов'янські рукописи, щоб зрозуміти, що над ними працювали справжні художники. Мистецтво рукописи, або каліграфії, отримало надзвичайно широке розвиток в Китаї. Способів розмноження графічних зображень чоловік довгий час не знав, і всі твори створювалися в єдиному екземплярі. Отже, основні особливості мистецтва графіки зводяться до наступного: графіка - такий вид образотворчого мистецтва, основу якого складає малюнок; головними образотворчими засобами графіки є крапка, лінія, пляма, світлотінь; колір графіку застосовується більш обмежено і умовно, ніж в живопису; образотворчий мова графіки відрізняється скнарістю, лаконічністю в застосуванні художніх засобів; основним матеріалом, на якому виконуються і розмножуються твори графіки, є папір; значна частина графічного мистецтва тісно пов'язана з печаткою, з розмноженням або тиражуванням творів; створення творів у графіку вимагає щодо меншого часу, ніж в інших образотворчих мистецтв; відносна простота техніки, рухливість матеріалів, лаконізм і точність художньої мови роблять графіку мистецтвом оперативними, а можливість широкого поширення - самим масовим видом образотворчого мистецтва. Відмінність станкової графіки від промислової: - самостійна за призначенням та формою; - не є цілісним виданням (каталог, журнал…) - не входять в контекст організації вуличного простору або інтер'єру; - не має прикладного (промислового, утилітарного) призначення. Основними видами станкової графіки є: станковий малюнок і станковий лист друкованої графіки (естамп). Основними форми побутування станкової графіки є музейні і виставкові колекції і експозиції. Практичне заняття. Подальша робота над виконанням зображень архітектурного пейзажу (крапка, лінія, пляма) з відтворенням образних характеристик: - Цілісності та монументальності; - Крихкості та розсипчатості; - Легкості; - Важкості; - Зламу; - Кручення; - Стискання; - Наповнення (надування) - Тощо…
Читайте також:
|
||||||||
|