Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема 6. Діагностика самосвідомості особистості

Вимоги до психодіагностики дошкільників з типовим розвиткомза Р.С. Немовим:

 

· Урахування відносно низького рівня прояву свідомості, що можна розглядати в контексті психодіагностики як довільність, вольовий контроль та опосередкованість мовленням основних пізнавальних процесів дитини (сприймання, уваги, пам'яті, уяви, мислення).

 

· Урахування відносно низького рівня прояву самосвідомості дошкільників, який виявляється в тому, що діти до чотирирічного віку ще досить мало усвідомлюють власні особистісні якості та не в змозі дати правильну оцінку своєї поведінки.

 

· Необхідність застосування зовнішньої експертної оцінки під час проведення особистісної та поведінкової діагностики дітей дошкільного віку для підтвердження достовірності одержаних результатів.

 

· Урахування труднощів та обмежень щодо застосування методик психодіагностики опитувального типу.

 

· Методики та їх завдання мають враховувати провідний (ігровий) вид діяльності дошкільників, бути цікавими та зумовлювати інтерес упродовж усієї процедури психодіагностики.

 

· Тестові завдання не повинні вимагати значної кількості часу.

 

· Можливість застосування у старшому дошкільному віці модифікованих методик психодіагностики, розрахованих на вивчення психологічних особливостей школярів і дорослих людей.

Основними вимогами до психологічного діагностичного інструментарію є

стандартизація, надійність та валідність.

 

Стандартизація – це одноманітність процедури проведення і оцінки виконання діагностичних завдань, тобто уніфікація інструкцій, бланків діагностики, способів реєстрації результатів, умов проведення обстеження.

 

Надійність – означає відносну постійність, стійкість, узгодженість результатів діагностики, тобто їх точність. Отже, при будь-якій діагностичній процедурі необхідно враховувати чинники, що можуть знижувати точність вимірювань, а саме: 1) нестабільність властивості, що діагностується; 2) недосконалість діагностичних методик (недбало складена інструкція, завдання за своїм характером різнорідні, нечітко сформульовані рекомендації щодо проведення діагностичної процедури,

недосконала система оцінювання результатів тощо); 3) змінна ситуація обстеження (час дня, освітленість приміщення, наявність або відсутність сторонніх шумів тощо); 4) зміна проведення діагностики діагностом (зміна подання інструкції, стимульного матеріалу тощо); 5) коливання у функціональному стані досліджуваного (хороше самопочуття – стомлення тощо); 6) суб'єктивність в способах оцінки і інтерпретації результатів.

 

Одним з найважливіших засобів підвищення надійності психодіагностичної методики є одноманітність процедури обстеження, її чітка регламентованість. При такій стандартизації процедури дослідження можна істотно зменшити вплив сторонніх випадкових чинників на результати діагностики та забезпечити їх надійність.

 

Валідність за А.Анастазі – це поняття, яке означає, що вимірює діагностичний інструментарій та наскільки добре він це робить. Тобто валідність – це комплексна характеристика, яка охоплює, з одного боку, відомості про те, чи придатна методика для вимірювання того, для чого вона була створена, а з іншого боку, яка її дієвість, ефективність, практична корисність.

 

На сучасному етапі розвитку вітчизняної психології проблема діагностичного інструментарію є досить актуальною, оскільки: а) психодіагностичні методики є загально доступними для непрофесіоналів; б) методичні розробки переважно є не вітчизняними, тобто не апробовані та валідизовані на нашій вибірці; в) методичні розробки некоректно передруковуються, через що втрачають авторство; г) методичні розробки в методичних посібниках досить часто не мають докладної інструкції та процедури оцінювання, а також містять помилки у стимульнуому матеріалі та обрахунку результатів, що утруднює, а підчас і унеможливлює адекватну діагностичну роботу психологів практиків.


Читайте також:

  1. III.Цілі розвитку особистості
  2. III.Цілі розвитку особистості
  3. III.Цілі розвитку особистості
  4. V Практично всі психічні процеси роблять свій внесок в специфіку організації свідомості та самосвідомості.
  5. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.
  6. Активність особистості та її джерела, спрямованість особистості
  7. Активність особистості та самоуправління
  8. АКЦЕНТУЙОВАНІ РИСИ ОСОБИСТОСТІ
  9. Боротьба з проявами національної самосвідомості
  10. Взаємодія ієрархій підструктур особистості та їх властивостей
  11. Взаємодія структур особистості і діяльності
  12. Визначення самооцінки особистості




Переглядів: 852

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Професійна Я-концепція | Методики діагностики формованості складових Я-концепції у старших дошкільників та молодших школярів.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.