Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Місія – мета існування підприємства

ТЕМА 2. МІСІЯ ТА ЦІЛІ ПІДПРИЄМСТВА

Місія як стрижень, що пов’язує у єдине ціле всі види діяльності економічних систем. Значення і зміст місії. Образ і кредо економічної системи. Відображення інтересів всіх груп, що працюють на підприємстві. Фактори впливу на організаційну (корпоративну) культуру. Значення місії підприємства. Положення про місію. Чинники, що впливають на формування місії підприємства (за Ф. Котлером).

Місія – поняття, що використовується для визначення мети якого-небудь виду діяльності.

Це стрижень, що пов’язує у єдине ціле всі види діяльності економічної системи.

Місія – мета існування підприємства, яка має бути досягнута у певному періоді і містить як внутрішні, так і зовнішні орієнтири діяльності. На основі таких орієнтирів визначають перспективи, яких має досягти підприємство.

Місія – це основна загальна мета діяльності, чітко визначена причина існування підприємства, що деталізує його статус і визначає напрям та орієнтири для формування цілей і стратегій для різних функціональних підрозділів.

Значення місії:

1. Створює впевненість, що підприємство дотримується чітких цілей, які не суперечать одна одній.

2. Сприяє розумінню і підтримці серед усіх учасників партнерських відносин.

3. Допомагає поєднувати зусилля персоналу в обраному напрямку, координує його дію.

4. Це базис, точка опори для прийняття управлінських рішень.

Зміст місії розкривається через наступні складові:

1. Цілі підприємства, що дозволяють на практиці реалізувати його місію.

2. Філософію суб’єкта господарювання – базові погляди і цінності, що є основою для створення системи мотивації.

3. Опис продуктів (послуг), які пропонує підприємство.

4. Характеристику ринку, на якому функціонує підприємство.

5. Рівень технологічного розвитку.

6. Ідентифікацію споживачами та іншими партнерами по ринку, його економічну і соціальну відповідальність перед суспільством у цілому.

7. Корпоративну культуру підприємства.

Місія являє собою поєднання образу економічної системи та її кредо.

Образ – відображає внутрішню побудову економічної системи, пояснює, з якою метою створене підприємство, відбиває її сутність.

Кредо – це формування загального стилю поведінки підприємства на ринку, де зафіксовані певні зобов’язання і результати, яких прагне досягти економічна система.

Також кредо відображає сутність організаційної корпоративної культури, як способу життя, мислення, дії та існування економічної системи, що має наступні складові:

1. Заохочення та покарання працівників.

2. Зв’язки в середині системи.

3. Терпимість до опозиції.

4. Організація спільного дозвілля.

Місія має відображати інтереси наступних груп учасників, що впливають на діяльність підприємства:

1. Власники.

2. Споживачі продукції.

3. Партнери по ринку.

4. Органи влади та місцевого самоврядування

5. Члени трудового колективу підприємства.

Визначенню місії підприємства передує аналіз середовища, оскільки його функціонування відбувається у певному оточенні.

На організаційну (корпоративну) культуру впливають:

1. Панівні ідеї та цінності у суспільстві.

2. Визнання споживача віссю, стрижнем ринкової економіки, навколо якого обертається вся діяльність підприємства.

3. Ідеали суспільства.

4. Суспільна мораль, чинні стандарти, норми та правила поведінки.

5. Неформальні канали комунікацій.

6. Видатні особистості.

Отже, місія визначає основну загальну мету економічної системи, є чітко охарактеризованою причиною її існування, сенсом функціонування підприємства, висвітлює його роль і значення для суспільства.

Значення місії для підприємства:

1. Є основою стратегічних рішень.

2. Створює розуміння і підтримку серед акціонерів, власників, інвесторів, владних структур, менеджерів тощо.

3. Поєднує зусилля працівників на обраних напрямках.

4. Створює впевненість, що на підприємстві є ясні, чіткі цілі.

Основні аспекти, які мають відображення у місії:

1. Проголошення цінностей і переконань.

2. Характеристика ринку, на якому економічна система позиціонує свої товари (послуги).

3. Стратегічні принципи розвитку і фінансування.

4. Орієнтація споживача.

5. Опис продукції (послуг, робіт), пропонованих підприємством ринку.

6. Способи виходу на ринок.

7. Захист і збереження довкілля.

8. Опис ключових технологій.

9. Підвищення якості життя працівників.

Місія має знаходити своє відображення у Положенні про місію. Цей документ повинен бути донесений менеджерами до всіх працівників і різних суб’єктів ринку з метою формування вірного уявлення про призначення та цілі підприємства. Бачення місії має надихати працівників і слугувати стимулом до якісного виконання делегованих їм завдань.

Чинники, що впливають на місію підприємства (за Ф. Котлером):

1. Існуючий стиль поведінки та спосіб дії власників і систем менеджменту.

2. Стан середовища існування економічної системи.

3. Ресурси, які може задіяти економічна система для досягнення власних цілей.

4. Історія підприємства, де формувалася філософія економічної системи, її профіль на ринку, стиль діяльності, місце на ринку.

5. Відмінні особливості, що має економічна система [6].

 


Читайте також:

  1. IV група- показники надійності підприємства
  2. L2.T4/1.Переміщення твердих речовин по території хімічного підприємства.
  3. WEB - сайт підприємства в Інтернет
  4. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  5. Автопідприємства вантажних автомобілів
  6. Адміністративно-правовий статус торговельного підприємства
  7. Активами торговельного підприємства
  8. Активи підприємства, їх кругооборот і оборот
  9. Альтернативні варіанти довгострокового фінансування діяльності підприємства
  10. Альтернативність у реалізації стратегії розвитку підприємства
  11. Амортизація основних фондів підприємства. Методи нарахування амортизації
  12. Амортизація основних фондів підприємства. Методи нарахування амортизації.




Переглядів: 1107

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Переваги стратегічного підходу до управління | Формування стратегічної місії

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.008 сек.