Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Формування стратегічної місії

Підготовка місії на стадії створення підприємства. Місія як загальна мета діяльності підприємства, її призначення. Індивідуальний підхід кожного підприємства. Отримання конкурентних позицій. Поєднання образу і кредо підприємства. Опис образу. Головна мета – задоволення потреб клієнтів. Важливість інтересів власників і працівників. Чинники стратегічної місії та їх характеристика. Єдина позиція персоналу фірми. Місія як основа вибору цілей, їх узгодження та уточнення.

Визначення місії підприємства є одним з інструментів стратегічного управління, способом виділення серед конкурентів.

Підготовка місії розпочинається здебільшого на стадії зародження підприємства. У процесі діяльності місія може змінюватись відповідно до нових умов, що вимагає копіткої та відповідальної праці для її уточнення, встановлення довгострокових цілей, формування на їх основі короткострокових завдань з метою доведення до кожного працівника.

Поняття місії підприємства охоплює декілька можливих варіантів, які не заперечують і доволі часто доповнюють один одного.

Найчастіше місію підприємства ототожнюють із загальною метою, чітко вираженою причиною його існування. Обґрунтованим можна вважати таке визначення: місія – це загальна мета діяльності підприємства, його призначення.

Частина керівників не турбується про вибір і формування місії свого підприємства, оскільки вона здається їм очевидною. Представники малого бізнесу здебільшого вважають, що місією їхньої фірми є отримання прибутку. Проте прибуток – повністю внутрішня проблема конкретного підприємства. Беручи до уваги, що підприємство – відкрита система, воно може вижити тільки тоді, коли буде задовольняти певні потреби споживачів. Слід прагнути знайти основне призначення підприємства саме в зовнішньому середовищі. Тому під час формування місії потрібно застосовувати індивідуальний підхід для кожного підприємства. Наприклад, два виробники персональних комп’ютерів чи автомобілів мають різне призначення, виходячи із специфіки продукту, їхніх можливостей і перспектив розвитку.

Особливу увагу слід звертати на те, що формулювання місії не має визначатися поточним станом підприємства.

Місія – інструмент стратегічного управління – визначає основні орієнтири підприємства, що є важливими для задоволення конкурентних позицій. Разом зі зміною потреб, а також появою нових можливостей, виникає необхідність переглянути місію. На цій стадії мова йде про загальну орієнтацію, яка в подальшому має бути виражена у кількісних показниках і трансформована у програму дій.

Під час формулювання місії намагаються поєднати образ і кредо підприємства.

Образ підприємства виражає йог «конституцію» і дає відповідь на запитання:

1. З якою метою створено підприємство.

2. Для чого воно існує.

Кредо формується з метою уточнення уявлення конкретних суб’єктів про підприємство.

Опис образу підприємства охоплює такі елементи:

1. Історію підприємства.

2. Особливості.

3. Визначення сфери діяльності.

4. Стиль поведінки власників і управлінського персоналу.

Під час формування образу історія підприємства подається як коротке повідомлення про його походження та розвиток. Визначення сфери діяльності – це опис конкретного напряму діяльності підприємства в термінах ринку з інформацією щодо вигод, які може отримати покупець. Доволі часто виробники визначають сферу своєї діяльності, вказуючи, які товари підприємство випускає і які технології при цьому використовує. Однак товари та технології старіють, а основні потреби залишаються. Тому підприємство слід розглядати з позицій можливості задовольняти потреби або запити клієнтів.

Цікаву аргументацію на користь такого розуміння сфери діяльності підприємства наводить Ф. Котлер: «Виробник логарифмічних лінійок збанкрутує після появи на ринку електронних калькуляторів, якщо вбачатиме своє призначення у виготовленні логарифмічних лінійок, а не в задоволенні потреб людей у проведенні розрахунків».

Розглядаючи сферу своєї діяльності через призму потреб, підприємство орієнтується, перш за все, на потреби споживача, групи покупців, технологічне і функціональне виконання.

Добре сформульоване подання образу підприємства має пояснити, чим є підприємство та яким воно прагне бути, а також показати його відмінність від конкурентів.

Подальшого уточнення цього образу підприємства досягають шляхом формування основних принципів взаємовідносин з іншими суб’єктами ринку (кредо підприємства). Як свідчить досвід багатьох зарубіжних фірм, кредо характеризує намагання підприємства задовольнити інтереси:

1. Власників.

2. Працівників.

3. Покупців продукції (послуг).

4. Ділових партнерів.

5. Макрооточення.

Рівень задоволення інтересів кожної з перелічених груп буде різний, що пояснюється розмірами, сферою діяльності, розміщенням підприємства тощо. Але особлива увага звертається на задоволення інтересів власників, працівників і покупців. При формуванні місії потрібно прагнути поєднати інтереси цих груп.

Для спрощення процедури формування стратегічної місії доцільно скористатись переліком основних чинників, які мають бути при цьому враховані (табл.2.1).

Таблиця 2.1


Читайте також:

  1. АДАПТОВАНА ДО РИНКУ СИСТЕМА ФОРМУВАННЯ (НАБОРУ) ОКРЕМИХ КАТЕГОРІЙ ПЕРСОНАЛУ. ВІДБІР ТА НАЙМАННЯ НА РОБОТУ ПРАЦІВНИКІВ ФІРМИ
  2. Алгоритм формування комплексу маркетингових комунікацій
  3. Алгоритм формування потенціалу Ф2
  4. Алгоритм формування статутного фонду банку
  5. Альтернативні джерела формування підприємницького капіталу
  6. Аналіз ефективності формування та використання банківських ресурсів
  7. АНАЛІЗ ОБОРОТНИХ АКТИВІВ ЗА ДЖЕРЕЛАМИ ЇХ ФОРМУВАННЯ
  8. Аналіз процесу формування маркетингових комунікацій
  9. Аналіз руху та ефективності формування грошових потоків
  10. Аналіз стратегічних альтернатив та визначення оптимальної стратегії формування фінансових ресурсів
  11. Аналіз структури майна та динаміки джерел його формування
  12. Аналіз формування прибутку.




Переглядів: 547

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Місія – мета існування підприємства | Формування стратегічної місії підприємства

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.