Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Конкурентоспроможність товару

Конкурентні переваги товару. Основні показники якості. Ціна товару. Витрати споживачів товару. Фактори, що впливають на конкурентоспроможність товару.

Конкурентні переваги товару можна оцінювати такими інтегральними показниками як його якість, ціна, витрати споживачів та рівень сервісу.

Якість товару – сукупність його властивостей і характеристик, які дають можливість задовольняти певну потребу. Виділяють такі основні показники якості:

1.Функціональні характеристики, від яких залежать призначення та сфера використання товару – продуктивність, потужність, конструктивні та інші особливості.

2.Показники надійності – безвідмовність функціонування впродовж певного часу, довговічність, ремонтопридатність, можливість зберігання.

3.Показники технологічності (ресурсомісткість) – ступінь споживання паливно-енергетичних і матеріальних ресурсів, технологічна раціональність, новизна конструктивних елементів.

4.Ергономічні, нормативні,екологічні показники.

5.Показники безпеки.

Ціна товару:

1.Низькі витрати виробництва завдяки використанню ефекту масштабу.

2.Високий рівень уніфікації.

3.Безвідходні технології.

4.Висока конкуренція постачальників.

5.Наявність товарів-замінників для споживачів.

6.Високий рівень конкуренції виробників даного товару.

Витрати споживачів товару:

1.Менші порівняно з конкурентами відносні витрати ресурсів на експлуатацію товару.

2.Висока ремонтопридатність товару.

3.Автоматизована система обліку відмов і витрат споживачів.

4.Високий рівень конкуренції виробників даного товару.

Рівень сервісу:

1.Надійний імідж виробника.

2.Обгрунтовані гарантії в супровідних документах.

3.Наявність потужностей для сервісного обслуговування.

4.Якісна упаковка товару.

На зазначені показники конкурентних переваг товару впливають зовнішні та внутрішні фактори (табл. 4.1).

 

Таблиця 4.1

Фактори, що впливають на конкурентоспроможність товару [36]

Зовнішні Внутрішні
Конкурентоспроможність: - країни; - галузі; - регіону; - підприємства, що виробляє товар; - товарів безпосередніх конкурентів; - постачальників ресурсів Сила конкуренції виробників товарів-замінників Виникнення нових потреб Рівень організації виробництва, праці й управління в посередників і ділових партнерів Активність контактних аудиторій (засобів масової інформації, спілок споживачів, громадських організацій) Конкурентоспроможність (економічність, раціональність, оперативність, адаптивність, стійкість) структури управління організації Конкурентоспроможність системи управління в організації Ефективність організації технологічних процесів і використання обладнання Рівень конкурентоспроможності (освіта, практичний досвід, фахова підготовка, мотивація) персоналу: робітників, охоронців, менеджерів підприємства Ефективність організації технологічних процесів і використання обладнання Раціональність виробничої структури підприємства Розвиток інформаційних технологій на підприємстві

 

 

4.5. Оцінка конкурентних переваг в галузі (за М. Портером)

П¢ять конкурентних сил, що характеризують стан конкуренції в галузі. Види інтенсивної конкуренції: запекла, інтенсивна, нормально уповільнена або привабливо слабка. Фактори, що впливають на інтенсивність конкуренції. Сили, які спричиняють найбільший вплив та визначають зміни, що називаються рушійними. Необхідність розробки стратегії нейтралізації рушійних сил.

Головною складовою аналізу ситуації в галузі та конкуренції в ній є ретельне вивчення конкурентної боротьби, що спостерігається в галузі, визначення її джерел та оцінка ступеня впливу конкурентних сил. Цей крок особливо важливий, оскільки важко розробити повноцінну стратегію без глибокого розуміння характеру конкуренції. Професор Гарвардської школи бізнесу М. Портер довів, що стан конкуренції в галузі можна охарактеризувати п’ятьма конкурентними силами:

1. Суперництвом між фірмами всередині галузі.

2. Спробами компаній з інших галузей завоювати покупців своїми товарами.

3. Можливістю появи нових конкурентів в середині галузі.

4. Здатністю постачальників диктувати свої умови фірмі.

5. Здатністю споживачів продукції фірми диктувати свої умови.

Розрізняють такі види конкуренції: запекла, інтенсивна, нормально-уповільнена або привабливо-слабка.

Різке загострення суперництва робить конкурентну боротьбу в галузі запеклою.

Конкуренція інтенсивна, якщо дії фірм-конкурентів знижують середній прибуток у галузі.

Нормально-уповільнена (привабливо-слабка) конкуренція характе-ризується тим, що більшість фірм отримує середній по галузі прибуток.

У будь-якій галузі вплив на інтенсивність конкуренції визначається наступними факторами:

1. Великою чисельністю фірм-суперників, які мають співставні розміри та обсяги виробництва. Велика кількість суперників збільшує вірогідність появи нових стратегічних ініціатив.

2. Повільним зростанням попиту на продукцію. На ринку зі швидкими темпами зростання конкуренція слабшає. Фірма витрачає свої ресурси на те, щоб встигати за зростаючим попитом, а не задля того, щоб перехоплювати у конкурентів споживачів. Проте коли зростання уповільнюється або споживчий попит раптово падає, компанії, які орієнтувалися на розширення виробництва, досить часто знижують ціни та використовують інші заходи нарощування продаж. В результаті виникає боротьба за частку ринку, що може виштовхнути з ринку слабкі та неефективні фірми.

3.Умовами господарювання в галузі, які можуть штовхати фірми на зниження цін або застосування інших методів збільшення обсягів продаж і виробництва.

4.Витратами на покупців при переході із споживання однієї марки на іншу. Низькі витрати на зміну марки полегшують фірмам завдання перехоплення споживачів продукції конкуруючих компаній. Високі витрати при зміні марки захищають виробників від спроб суперників привернути споживачів їх продукції.

5. Незадоволеністю кількох компаній своєю часткою ринку та прагненням її збільшити за рахунок конкурентів. Фірми, позиції яких слабшають або які відчувають фінансові труднощі, часто діють агресивно, купляючи дрібні фірми - конкуренти, втілюючи нові продукти, збільшуючи витрати на рекламу, встановлюючи спеціальні ціни. Такі дії можуть загострити боротьбу за частку ринку.

6. Конкуренція посилюється пропорційно зростанню прибутку від вдалих стратегічних рішень. Чим вище потенційний прибуток, тим більша вірогідність, що деякі фірми будуть діяти більш активно для того, щоб отримати цей прибуток.

7.Конкуренція стає інтенсивною, коли витрати , щоб вийти з ринку, вищі, ніж залишитись у ньому та прийняти участь у конкурентній боротьбі, незважаючи на те, що прибутки достатньо низькі і вони навіть можуть призвести до втрат.

8.Хід конкуренції тим важче передбачити, чим більше розрізняються пріоритети фірм, їхня стратегія, ресурси, особисті якості керівників та країни, де вони знаходяться.

9.Конкуренція посилюється, коли великі компанії, які діють в інших галузях, купують близьку до банкрутства фірму в певній галузі та вживають можливих заходів задля запобігання банкрутства.

Умови в галузі та рівень конкуренції змінюються, оскільки певні сили знаходяться в русі та сприяють або прямо призводять до змін. Тому необхідно визначити сили, що спричиняють найбільший вплив та визначають характер змін, які називаються рушійними. Серед них особливо типові наступні:

1. Вхід на ринок або вихід з нього крупних фірм.

2. Зростаюча глобалізація галузі.

3. Вплив змін у законодавстві та політиці уряду.

4. Послаблення впливу факторів невизначеності і ризику.

5. Зміни суспільних цінностей, орієнтацій та способу життя.

6. Зміни у довгострокових тенденціях економічного зростання галузі.

7. Запровадження нових продуктів.

8. Зміни у складі споживачів та в засобах використання товарів.

9. Технологічні зміни.

10. Зміни структури витрат або продуктивності.

11. Перехід споживчих переваг від диференційованих до стандартних товарів чи навпаки.

12. Розповсюдження ноу-хау.

13. Зміни у системі маркетингу.

Для того, щоб вдало виступати на ринку та захистити фірму від негативного впливу рушійних сил, менеджери повинні розробити стратегії, які здійснюють наступне:

1. Ізолюють компанію настільки, наскільки це можливо, від рушійних сил.

2. Забезпечують сильну та надійну позицію, що гарантуватиме успіх у конкурентній боротьбі.

3. Вплинуть на закони конкуренції в галузі у вигідному для фірми напрямку [28].

 


ТЕМА 5. СТРАТЕГІЯ БІЗНЕСУ,


Читайте також:

  1. V теорія граничної корисності визначає вартість товарів ступенем корисності останньої одиниці товару для споживача.
  2. Без урахування вагомості факторів конкурентоспроможність продукції визначається як сума балів за кожним фактором.
  3. Важливість товару для споживача
  4. Вартісна характеристика товару подається у рахунку та у проформі-рахунку.
  5. Вартість є однією з основних ознак товару. Щоб продати права на об'єкти інтелектуальної власності чи ви­користати їх у власному виробництві, необхідно визначити їхню вартість.
  6. Взаємозв'язок реклами і життєвого циклу товару
  7. Вибір конкретної різновидності товару-представника.
  8. Вивчення товару і комплексне дослідження ринку.
  9. Визначення межі ринку товару і конкурентної позиції виробника
  10. Вихідні дані для аналізу життєвого циклу товару
  11. Властивості товару „робоча сила”.
  12. Вмінені витрати - це кількість одного товару, яким треба пожертвувати для збільшення виробництва іншого.




Переглядів: 1979

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Конкурентоспроможність підприємства | Найбільш розповсюджені стратегії бізнесу

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.