Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Загальні положення

РЕМОНТ ТА УТРИМАННЯ ШТУЧНИХ СПОРУД

Розширення дорожнього одягу і покриттів

7.6.1. При капітальному ремонті на окремих ділянках робиться розширення дорожнього одягу.

Розширення виконують для поліпшення умов руху автотранспорту, підвищення його швидкості і зниження ДТП на дорогах.

7.6.2. Проїзну частину при перебудові дороги розширюють, у більшості випадків, із обох сторін дорожнього одягу.

7.6.3. При розширені проїзної частини вздовж її кромки улаштовують на узбіччі корито. Стінки корита роблять вертикальними, а для забезпечення водовідводу з основи дорожнього одягу дну надають ухил 30-130%о у напрямку узбіччя.

7.6.4. Дорожніми машинами і механізмами роблять підсипку узбіч і земляного полотна, підготовляють корито. Якщо використання звичайних дорожніх машин ускладнено (при улаштуванні смуг малої ширини 0,25-0,75 м), то використовують спеціальні траншеєкопачі і деякі пристрої до машин, такі як начіпні і причіпні плуги, спеціальні накладки до відвалу автогрейдера або бульдозера та ін., а також спеціальні механізми для розширення проїзної частини.

7.6.5. Улаштування дорожнього одягу на смугах розширення починається з обрізки і киркування кромок існуючого покриття.

Для обрізки використовують спеціальні начіпні (на трактор) дискові пили, які ріжуть дорожній одяг на глибину 30 см при робочій швидкості до 300 м/г.

7.6.6. Кам'яні матеріали для пошарового відсипу основи, за відсутністю більш зручних для цього автосамоскидів, з боковим розвантаженням, складають на проізній частині дороги вздовж її кромки. Після чого збирають їх автогрейдерами у рівномірний валик по всій довжині захватки, переміщують у корито, планують і ущільнюють.

7.6.7. Після попереднього зволоження ущільнюють відсипаний підстилаючий шар основи. Ущільнення проводять начіпними на автогрейдер або колесний трактор котками - при ширині корита до 0,5 м, віброплитами і ручними віброкотками - при ширині до 0,75 м і моторними чи приченими котками при більшій ширині.

7.6.8. Суміші для улаштування шарів основи і одягу з мінеральних матеріалів, стабілізованих в'яжучим, виготовляють у кориті при його ширині на розширенні 1,5 м, а при меншій ширині - на дорозі або спеціальному майданчику. Використовують також суміші, виготовлені у стаціонарних змішувальних установках.

7.6.9. При улаштуванні чорнощебеневих основ і покриттів способом просочення використовують автогрейдери і начіпні щебенерозподільники з наступним, після кожного розливу в'яжучого і розсипу щебеню, ущільненням котками.

7.6.10. При улаштуванні вузьких смуг покриття з асфальтобетонних і чорнощебеневих сумішей, що укладають у гарячому і холодному стані, використовують тротуарні укладачі, автогрейдери та інші механізми. Покриття влаштовують у тій самій послідовності, як і при влаштуванні покриттів на проїзній частині дороги.

7.6.11. Особливу увагу при укладанні гарячих асфальтобетонних сумішей приділяють сполученню смуг, тому що в цих місцях можуть виникати осередки руйнувань і деформацій. Недоущільнення і підвищене водонасичення в місцях сполучення смуг не допускається.

7.6.12. При необхідності влаштовують поверхневу обробку по всій ширині проїзної частини, перекриваючи старе покриття і смугу розширення. При влаштуванні поверхневої обробки тільки на смузі розширення перекривання старого покриття повинно бути не менше 0,2-0,3 м.

7.6.13. При роботах із розширення дорожнього одягу та покриттів необхідно додержуватись Інструкції по забезпеченню безпеки дорожнього руху в місцях проведення дорожніх робіт на автомобільних дорогах - ІНУВ 3.2-218-051-95 та Правил охорони праці при будівництві, ремонті та утриманні автодоріг - ДНАОП-5.1.14-1.1-96.

 

8.1.1. Утримання і ремонт мостів усіх систем і конструкцій, шляхопроводів, естакад, віадуків, тунелів (далі - мостів), підпірних стін, труб повинне забезпечувати справний їх стан для безперебійного і безпечного руху транспорту і пішоходів протягом усього строку служби споруди.

8.1.2. Роботи по утриманню мостів включають постійний догляд та нагляд, ліквідацію невеликих за обсягом пошкоджень, а також поточні, періодичні і спеціальні огляди споруд.

8.1.3. Контроль за наглядом і доглядом входить в обов'язки майстра. Положення про службу ремонту та утримання штучних споруд та терміни догляду приведені в інструкції ІН В.3.2-218-03449261.036-96.

У постійні нагляд і догляд входять:

- регулярний огляд споруд, виявлення і ремонт дрібних пошкоджень, очистка від бруду, сміття, снігу і льоду проїзної частини, тротуарів, опорних частин і інших елементів конструкцій прольотних будов і опор мостів, а також труб, розчистка русел від намулів і чагарників, зрубування льоду біля опор і льодорізів, натирання робочої поверхні опорних частин графітом (графітним мастилом); змащування і підтягування пружин і елементів деформаційних швів; ремонт і фарбування огородження проїзної частини і перил;

- пропускання льодоходу, паводкових вод, попереджувальні роботи з захисту мостів і труб від заторів, підмиву опор;

- обслуговування наплавних і розвідних мостів - складання та розкладання сезонних мостів, розведення і наведення мостів, догляд за піднімальними та розвідними механізмами, а також наплавними засобами і надбудовами;

- забезпечення встановленого режиму руху, утримання неушкодженими дорожніх знаків, освітлення, запобіжних щитів на шляхопроводах через залізницю, сходів і інших робіт.

8.1.4. При постійному нагляді та догляді виконується:

- на конструкції проїзної частини - ремонт окремих секцій або елементів перил і захисних засобів, тротуарів, об'ємних елементів деформаційних швів, заміна мастики у швах, ямковий ремонт покриття, відновлення шарів дорожнього одягу вздовж деформаційних швів і на тротуарах, ремонт водовідвідних труб, усунення просідань у місцях сполучення моста з насипом, ремонт окремих елементів балочної клітки;

- на металевих конструкціях - зачистка, шпаклювання і фарбування окремих ділянок або елементів, заміна окремих ослаблених заклепок, підсилення окремих клепаних секцій елементів накладками на високоміцних болтах, заміна окремих в'язей або їх випрямлення, свердління отворів на товщину елемента на кінцях тріщини в металі або усунення тріщин довжиною до 1 см в швах і з краю листа металу шляхом обрубування металу і зачистки цих місць;

- на бетонних, залізобетонних і камінних конструкціях - усунення раковин і окремих тріщин у матеріалі, приварювання окремих металевих накладок до закладних деталей у місцях відсутності накладок, локальне усунення (відновлення) захисного шару або мурування, зашпарювання швів у муруванні;

- на опорних частинах - підтягування болтів, фарбування, улаштування захисних коробів, відновлення положення котків, заміна окремих деталей без підняття прольотних будов;

- на регуляційних спорудах - усунення локальних місць розмивання і пошкодження насипу або укріплення;

- на водопропускних трубах - зашпарування щілин і тріщин, заповнювання швів, вирівнювання лотків труби і русла біля труби, усунення просідань і розмивання укосів насипу, локальний ремонт укріплень насипу;

- на дерев'яних конструкціях - очистка від трухлявини і підсилення окремих елементів, антисептування і фарбування окремих елементів, установка підкладок і прокладок, зашпарування зазорів і щілей, улаштування водозахисних козирків, заміна обшивки пальових опор і льодорізів, боротьба із здиманням грунту біля паль, заміна окремих дощок настилу і тротуарів, колесовідбійного бруса, окремих поперечок і деталей стінок, окремих простих прогонів, в'язей.

8.1.5. Поточні огляди проводять мостові майстри для виявлення дефектів споруд, визначення заходів їх усунення, а також із метою контролю якості робіт і постійного догляду.

Поточні огляди постійних мостів повинні проводитися не рідше одного разу в півріччя. Крім того, мости оглядають перед пропусканням льодоходу та паводку і після них, а малі мости і труби - також після великих злив.

Мости, які мають дефекти, в залежності від їх стану повинні оглядатися частіше, аж до безперервного спостереження. Мости з прольотними будовами зі сталей, які мають схильність до крихкого руйнування при низьких температурах (балки Пейне, крупносортні двотаври, ферми Скугарева, зварні конструкції з прокатних елементів і таке інше), треба оглядати не рідше одного разу в квартал, а також при різкому зниженні температури в зимовий період.

Усі відзначені дефекти повинні бути зареєстровані в мостовій книзі або журналі споруди.

8.1.6. Періодичні огляди проводять начальник або головний інженер низової експлуатуючої організації разом із мостовим майстром.

Під час періодичних оглядів детально перевіряють усі елементи споруди, проміряють глибину русел рік, заміряють розмиви русла біля опор, виявляють дефекти конструкцій і визначають заходи щодо їх усунення, перевіряють якість виконаних ремонтних робіт, контролюють роботу по постійному нагляду і догляду, а також правильність ведення технічної документації.

Періодичні огляди проводять щорічно після пропуску паводкових вод і після виконання ремонтних робіт великих обсягів. У процесі оглядів при необхідності проводиться інструментальна зйомка.

Результати періодичних оглядів із переліком виявлених дефектів і визначенням обсягів ремонтних робіт заносяться в книгу або журнал штучних споруд.

8.1.7. Спеціальні огляди (обстеження та випробування мостів) виконують мостовипробувальні станції (науково-дослідні лабораторії) і комісії, призначені розпорядженням упрдору, облавтодору і, при потребі, корпорації "Укравтодор".

Спеціальні огляди проводяться:

- після реконструкції або капітального ремонту споруди;

- при передачі споруди до відання іншої організації;

- позачергово в сумнівних і аварійних випадках;

- при необхідності пропускання наднормативних навантажень;

- при загальній (обов'язковій) перевірці: для залізобетонних мостів - раз на 10 років, для металевих - раз на 7 років.

Результати спеціальних оглядів, обстежень і випробувань оформляють актами, звітами і технічними висновками, в яких детально відображають стан споруди і установлюють режим її експлуатації, а також обсяги і строки виконання робіт по усуненню дефектів в елементах споруд.

8.1.8. Для забезпечення огляду за спорудами застосовують спеціальні оглядові пристрої тимчасового або постійного типу, які полегшують доступ до усіх конструкцій. Усі елементи оглядових пристроїв повинні утримуватися в чистоті і задовільному технічному стані. В зимовий період настил оглядових пристроїв треба очищати від снігу та льоду та посипати піском.

8.1.9. При поточних періодичних і спеціальних оглядах, у випадку потреби, виконують контрольно-інструментальні вимірювання в обсягах, визначених інструкцією ІН В.3.2-218-03449261.036-96.

8.1.10. Для нагляду за рівнем води на всіх мостах повинні бути поставлені водомірні рейки. Замість рейок на споруди можна наносити масляною фарбою шкалу для відліку рівня горизонту води. На малих штучних спорудах, де найбільш високий рівень води тримається короткий час, ставлять спеціальні самофіксуючі рейки.

8.1.11. Промірювання русла ріки виконують жердиною з поділками або виском, як правило, два рази на рік: зимою - з льоду, і весною - після спаду високих вод. При декількох високих повінях протягом року русло проміряють після закінчення кожної з них. На несталому руслі промірювання проводять у трьох отворах: біля опор (з низового боку) і на відстані 25 м від моста вище і нижче за течією. При сталому руслі допускається виконувати проміри тільки в отворі біля опор.

Проміри роблять по всій довжині моста, а ділянки русла, не покриті водою, нівелюють. Обов'язково фіксують рівень води.

У випадку небезпеки підмивання конусів і опор треба робити промірювання по контуру останніх.

На всі великі і середні мости будують графік, на якому показують відмітки рівней води, низу ферм, закладення фундаментів опор, місцезнаходження осей опор, розрахункову лінію загального розмиву, відмітки місцевого розмиву біля опор, профіль дна в отворі біля опор із верхового боку. При наявності деформації русла складають зведений графік, на якому рівень води і профіль дна наносять для кожного року (окремим кольором або умовними позначками). Графіки підлягають постійному зберіганню разом із книгою штучної споруди.

При інтенсивному русловому процесі в зоні моста складають також план русла в ізобатах (лініях рівних глибин), що допомагає виявити косоструминність.

8.1.12. Результати контрольно-інструментальних зйомок, усі види нагляду, догляду і ремонтних робіт заносять в мостову книгу на великі мости або журнал на декілька (не більш 10 шт.) малих мостів і труб.

Форма мостової книги (журналу) наведена у додатку Б.

8.1.13. Дорожні організації, які експлуатують мости на суднохідних ріках, повинні ставити на них і утримувати навігаційні знаки і вогні згідно з Правилами плавання внутрішнім водним шляхом України.

Типи, розміри і розташування знаків і вогнів з урахуванням конструкціі споруди визначають у проектах або експлуатаційними організаціями, погодивши з органами річкового транспорту. Навігаційні вогні на спорудах повинні діяти протягом темного періоду доби.

8.1.14. Усю виконавчу й експлуатаційну документацію на мости, шляхопроводи, естакади, тунелі і труби треба зберігати навіть у тому випадку, коли споруду реконструйовано або замінено.

8.1.15. Види ремонтних робіт по елементах штучних споруд, їх класифікація та періодичність виконання приведені в Інструкції по організації догляду за штучними спорудами ІН В.3.2-218-03449261.036-96.


Читайте також:

  1. II. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ.
  2. Білковий обмін: загальні відомості
  3. Білорусь. Характеристика положення та господарства країни.
  4. Вальниці ковзання. Загальні відомості
  5. Виберіть 2 положення, які треба добавити у визначення елементів наукової проблеми.
  6. Визначення положення газорідинних і водо-нафтових контактів
  7. Вимір дохідності та загальні підходи до оцінки ефективності управління інвестиційним портфелем.
  8. ВИМОГИ ДО ОБ'ЄМНО-ПЛАНУВАЛЬНИХ РІШЕНЬ ГАРАЖІВ Загальні вимоги
  9. Випарні апарати з горизонтальним і похилим положенням нагрівальних камер
  10. Висвітліть положення України в роки першої світової війни.
  11. Вихідні положення до розрахунку вітроенергетичних установок
  12. Власні і загальні іменники як лексико-граматичні розряди за специфікою виявлення категорії числа




Переглядів: 925

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Асфальтобетонні покриття | Підходи, підмостове русло, регуляційні і укріпні споруди.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.