Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Лекція № 15 - 16

Організація колективної діяльності на уроці образотворчого мистецтва вимагає від педагога більших зусиль, ніж індивідуальна. Особливо складно організувати колективну роботу спільно-взаємодіючої форми, де потрібно враховувати взаємодію як усередині груп, так і між групами.

Учителеві образотворчого мистецтва при виборі теми й методики колективної образотворчої діяльності необхідно враховувати наступне:

- місце колективної діяльності в тематичному плані й у структурі уроку образотворчого мистецтва;

- вікові особливості учнів - учасників колективної образотворчої діяльності;

- посильність завдання й доступність образотворчої технології його виконання.

Вибір форми й методики організації спільної діяльності багато в чому залежить від типу уроку образотворчого мистецтва, його основної мети: повідомити новий матеріал, закріпити пройдений або узагальнити знання учнів, отримані протягом декількох уроків. Колективна діяльність може бути використана як засіб активізації навчально-виховного процесу, спрямованого на досягнення поставлених завдань на уроці.

Незважаючи на ряд переваг, спільно-взаємодіюча діяльність учнів на уроках образотворчого мистецтва має один недолік - складність оцінки індивідуальної діяльності кожного учня. Достоїнствами спільно-індивідуальної форми організації колективної діяльності є, по-перше, простота організації; по-друге, можливість простежити внесок кожного учня в колективний результат.

Творчий характер колективної образотворчої діяльності проявляється у всьому, не тільки в спільному пошуку форм і засобів зображення, але й у пошуку нових форм спілкування. Підлітки самі розробляють сценарії ділових ігор, у яких налагоджують системи взаємозв'язку між групами й окремими учнями. Рольові позиції в ділових іграх дозволяють учням переборювати межі своїх реальних можливостей і ставати сміливіше, рішучіше в процесі експериментування з образотворчими матеріалами, у пошуку нових фірм і засобів зображення, що, в остаточному підсумку, відбивається на здобутку образотворчої творчості.

Щоб процес колективної діяльності був посильним, а її результат відповідав естетичним вимогам, радував співавторів, потрібно скористатися наступними порадами досвідчених учителів образотворчого мистецтва:

Ø краще використовувати кольоровий папір, зроблений самим учителем (пофарбувати більші аркуші в потрібні кольори), у роботі над «реалістичною» композицією, наприклад, багатопланове зображення пейзажу міста, села. Пофарбований папір дозволяє учням домальовувати аплікативні силуети гуашевими фарбами, пастеллю;

Ø дотримуватись єдності колориту всієї роботи, гармонії кольору кожного із планів можна досягти підбором кольорового паперу для роботи в кожній із груп учнів, що виконує фрагменти колективної композиції;

Ø дотримувати домірності деталей у колективній композиції, для цього необхідно видавати учням кольоровий папір, заздалегідь нарізаний на прямокутники або квадрати певного розміру;

Ø давати в початкових класах шаблони із зображенням яких-небудь елементів композиції (жіночі фігури в хороводі, іграшки, посуд для ярмарку); силуети шаблонів повинні бути різноманітні й надавати учням найбільшу можливість для творчості;

Ø використовувати роздавальний матеріал (репродукції, замальовки) і технологічні карти в ході колективної роботи, які доповнять уявлення дітей про предмети зображення й технології виконання завдання;

Ø техніка виконання спільної композиції повинна бути нескладною й не вимагати багато часу для завершення проміжного етапу роботи, наприклад, просушування поверхні пофарбованого аркуша при спільно-послідовній формі колективної роботи утрудняє роботу конвеєра;

Ø показ зразків, колективних робіт минулих років робить чітким уявлення учнів про обсяг майбутньої роботи, а також про естетику результату, на який спрямована спільна діяльність учнів.

Щоб зміст і процес колективної діяльності були доступними кожному з її учасників необхідно:

- знати рівень готовності учнів до виконання цієї роботи;

- індивідуальні завдання, з яких складається спільна діяльність, давати з урахуванням можливостей кожного учня;

- з урахуванням інтересів всіх учасників розподіляти ролі ділових ігор, які, як правило, супроводжують колективну образотворчу діяльність.

 

ТЕМА:


Читайте також:

  1. Вид заняття: лекція
  2. Вид заняття: лекція
  3. Вид заняття: лекція
  4. Вид заняття: лекція
  5. Вид заняття: лекція
  6. Вступна лекція
  7. Вступна лекція 1. Методологічні аспекти технічного регулювання у
  8. Клітинна селекція рослин.
  9. Колекція фонограм з голосами осіб, які анонімно повідомляли про загрозу вибуху
  10. ЛЕКЦІЯ (4): Мануфактурний період світової економіки
  11. Лекція - Геополітика держави на міжнародній арені
  12. Лекція 02.04.2013




Переглядів: 514

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Послідовна робота на конвеєрі, пов'язана зі складанням, певною технологічною операцією послідовного монтажу колективного виробу. | Основні поняття й визначення

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.