МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Лекція № 15 - 16Організація колективної діяльності на уроці образотворчого мистецтва вимагає від педагога більших зусиль, ніж індивідуальна. Особливо складно організувати колективну роботу спільно-взаємодіючої форми, де потрібно враховувати взаємодію як усередині груп, так і між групами. Учителеві образотворчого мистецтва при виборі теми й методики колективної образотворчої діяльності необхідно враховувати наступне: - місце колективної діяльності в тематичному плані й у структурі уроку образотворчого мистецтва; - вікові особливості учнів - учасників колективної образотворчої діяльності; - посильність завдання й доступність образотворчої технології його виконання. Вибір форми й методики організації спільної діяльності багато в чому залежить від типу уроку образотворчого мистецтва, його основної мети: повідомити новий матеріал, закріпити пройдений або узагальнити знання учнів, отримані протягом декількох уроків. Колективна діяльність може бути використана як засіб активізації навчально-виховного процесу, спрямованого на досягнення поставлених завдань на уроці. Незважаючи на ряд переваг, спільно-взаємодіюча діяльність учнів на уроках образотворчого мистецтва має один недолік - складність оцінки індивідуальної діяльності кожного учня. Достоїнствами спільно-індивідуальної форми організації колективної діяльності є, по-перше, простота організації; по-друге, можливість простежити внесок кожного учня в колективний результат. Творчий характер колективної образотворчої діяльності проявляється у всьому, не тільки в спільному пошуку форм і засобів зображення, але й у пошуку нових форм спілкування. Підлітки самі розробляють сценарії ділових ігор, у яких налагоджують системи взаємозв'язку між групами й окремими учнями. Рольові позиції в ділових іграх дозволяють учням переборювати межі своїх реальних можливостей і ставати сміливіше, рішучіше в процесі експериментування з образотворчими матеріалами, у пошуку нових фірм і засобів зображення, що, в остаточному підсумку, відбивається на здобутку образотворчої творчості. Щоб процес колективної діяльності був посильним, а її результат відповідав естетичним вимогам, радував співавторів, потрібно скористатися наступними порадами досвідчених учителів образотворчого мистецтва: Ø краще використовувати кольоровий папір, зроблений самим учителем (пофарбувати більші аркуші в потрібні кольори), у роботі над «реалістичною» композицією, наприклад, багатопланове зображення пейзажу міста, села. Пофарбований папір дозволяє учням домальовувати аплікативні силуети гуашевими фарбами, пастеллю; Ø дотримуватись єдності колориту всієї роботи, гармонії кольору кожного із планів можна досягти підбором кольорового паперу для роботи в кожній із груп учнів, що виконує фрагменти колективної композиції; Ø дотримувати домірності деталей у колективній композиції, для цього необхідно видавати учням кольоровий папір, заздалегідь нарізаний на прямокутники або квадрати певного розміру; Ø давати в початкових класах шаблони із зображенням яких-небудь елементів композиції (жіночі фігури в хороводі, іграшки, посуд для ярмарку); силуети шаблонів повинні бути різноманітні й надавати учням найбільшу можливість для творчості; Ø використовувати роздавальний матеріал (репродукції, замальовки) і технологічні карти в ході колективної роботи, які доповнять уявлення дітей про предмети зображення й технології виконання завдання; Ø техніка виконання спільної композиції повинна бути нескладною й не вимагати багато часу для завершення проміжного етапу роботи, наприклад, просушування поверхні пофарбованого аркуша при спільно-послідовній формі колективної роботи утрудняє роботу конвеєра; Ø показ зразків, колективних робіт минулих років робить чітким уявлення учнів про обсяг майбутньої роботи, а також про естетику результату, на який спрямована спільна діяльність учнів. Щоб зміст і процес колективної діяльності були доступними кожному з її учасників необхідно: - знати рівень готовності учнів до виконання цієї роботи; - індивідуальні завдання, з яких складається спільна діяльність, давати з урахуванням можливостей кожного учня; - з урахуванням інтересів всіх учасників розподіляти ролі ділових ігор, які, як правило, супроводжують колективну образотворчу діяльність.
ТЕМА: Читайте також:
|
||||||||
|