Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Транспортна система як фактор соціально-економічного розвитку держави.

План

Тема 1 Система управління пасажирськими перевезеннями на транспорті.

1.1 Транспортна система як фактор соціально-економічного розвитку держави.

1.2 Значення пасажирських перевезень.

1.3 Шляхи зниження неефективного функціонування пасажирського комплексу України.

1.4 Організаційна структура і правова основа управління пасажирськими перевезеннями на транспорті.

1.5 Задачі та предмет навчальної дисципліни.

 

Ефективне функціонування економіки, ринків товарів і послуг в суспільстві, а також динамічний розвиток регіонів, міжнародних економічних, культурних зв’язків і розширення торгівлі з іншими державами забезпечується розвинутою, розгалуженою надійно та стабільно працюючою транспортною системою, яка служить міцною базою соціально-економічного розвитку держави. Мобільність економіки будь-якої держави, її спроможність адаптуватися до мінливих умов ринку можлива при наявності розвинутої виробничої інфраструктури з усіма її складовими (однією складовою є транспортна система.

В транспортну систему України, яка забезпечує перевезення пасажирів в міжміському, міжнародному, внутрішньо міському і приміському сполученнях, входять різні види транспорту загального користування:

- наземні: залізничний, автомобільний (автобусний), трамвайний, тролейбусний, метрополітенний;

- водний: морський, річковий;

- авіаційний.

В економічно розвинутих країнах світу транспорт є однією із базових галузей економіки, розвитку яких державою приділяється пріоритетна увага, що забезпечує його динамічний розвиток.

Україна має розвинуту, розгалужену, потужну транспортну систему, яка при відповідному її розвитку зможе задовольнити в повному обсязі всі запити населення держави. Вона транспортна система відповідає вимогам стратегічного розвитку держави, зв’язуючи в єдине ціле територію країни, забезпечуючи необхідну мобільність населення, реалізацію транзитних можливостей держави, безпеку та стабільність пасажирських перевезень. Внесок транспортної системи у валовий внутрішній продукт становить близько 10 %.

1. Експлуатаційнадовжина шляхів сполучення всіх видів транспорту загального користування складає 200299,1 км (дані за 2004 рік), в тому числі за видами транспорту:

- залізничні колії – 22,0 тис. км;

- автомобільні дороги – 169,4 тис. км;

- внутрішні річкові судноплавні шляхи – 2,3 тис. км;

- тролейбусні лінії – 4,4 тис. км;

- трамвайні лінії – 2,1 тис. км, метрополітенні лінії – 99,1 км.

2.Щільність шляхів сполучення (в км шляхів на 1 тис.км2 території) складає залізничних колій – 36;

- річкових судноплавних шляхів – 4;

- автомобільних доріг загального користування з твердим покриттям – 273.

3. Інтенсивність перевезення пасажирів (млн. пас-км на 1 км довжини шляхів) складає за видами шляхів сполучення: залізничні колії – 2,35;

- річкові судноплавні шляхи – 0,03;

- автомобільні дороги з твердим покриттям – 0,1;

- тролейбусні лінії – 2,4; трамвайні колії – 3,2;

- метрополітені колії – 22,5.

4. Середня відстань перевезення одного пасажира (в км) складає окремими видами транспорту:

- залізничний – 112;

- морський – 6;

- річковий – 26;

- авіаційний – 1687;

- автомобільний (автобуси) – 13;

- тролейбусний – 6;

- трамвайний – 6;

- метрополітен ний – 8.

По-іншому виглядає розподіл пасажирообороту (в млрд. пас-км) за видами транспорту:

- залізничний – 51,7 (40,2 %);

- автомобільний (автобуси) – 47,5 (36,9 %);

- трамвайний – 6,6 (5,1 %);

- тролейбусний – 10,8 (8,4 %);

- метрополітен ний – 6,4 (5,0 %);

- морський – 0,1(<1 %);

- річковий – 0,01(<1 %);

- авіаційний – 5,5 (4.3 %).

Для прискорення модернізації та оновлення основних фондів транспорту і рухомого складу необхідне залучення значних інвестицій. Тому одним із головних напрямів діяльності Міністерства транспорту та зв’язку України є проведення роботи з підвищення інвестиційної привабливості транспортної галузі. Крім того, пріоритетним напрямом діяльності Міністерства є підвищення рівня безпеки на транспорті, що проявляється в прийнятті єдиних умов періодичних технічних оглядів колісних транспортних засобів (приєднання України 28 лютого 2006 року до угоди ЄЕК ООН), опрацьовано питання щодо застосування нових правил ЄСчасу управління транспортними засобами періодів відпочинку та забезпечення їх виконання при здійсненні міжнародних автомобільних перевезень. На початку 2006 р. розроблено Заходи щодо поліпшення безпеки руху, польотів, судноплавства на підприємствах транспортно-дорожнього комплексу [3].

Залізничному транспорту належить провідна роль у транспортній мережі України.

Провідне місце залізничного транспорту в нашій державі обумовлено відповідністю головних залізничних магістралей основним транспортно-економічним зв’язкам (при великих розмірах держави), а також техніко-економічними його перевагами над іншими видами наземного транспорту. Він суттєво впливає на регіональне розміщення виробничих сил і населення.

Залізничному транспорту характерна негативна тенденція, яка постійно загострюється, зростання фізичного і морального старіння основних фондів. Фінансовий стан галузі, на який впливає занижений рівень діючих тарифів та обмежені можливості обсягів фінансування із джерел розвитку (амортизація і прибуток) дає можливість здійснювати оновлення рухомого складу лише на 25 % від потреби. Тому для придбання нового рухомого складу залучаються інвестиційні ресурси.

Автомобільному транспорту належить значна частка ринку послуг з перевезення вантажів та пасажирів.

Автомобільний транспорт потреби населення у міських та міжміських перевезеннях задовольнив повністю. Пасажирські перевезення у відповідності до виданих ліцензій в установленому порядку на їх виконання здійснюють майже 22 тис. перевізників з використанням 99,6 тис. автобусів. Міжнародні перевезення здійснює 8,3 тис. суб’єктів господарювання, рухомий склад яких становить 34 тис. одиниць. На виконання міжнародних автомобільних перевезень діють угоди нашої держави з 48 країнами. Повністю забезпечено українських перевізників дозволами на виконання на міжнародних автоперевезень з 43 державами.

Водний (морський і річковий) транспортвідстоюючи національні інтереси України шляхом створення доступу українським судам з акваторії Чорного моря до морських портів, розташованих у Кілійському гирлі р. Дунай без заходу до внутрішніх вод Румунії Указом Президента України від 10.06.2003р. № 502/2003доручено розробити варіант створення ГСХ Дунай – Чорне море з урахуванням екологічних, економічних, технологічних та інших можливостей.

Авіаційний транспорт на літній період 2011 р. 14 українським авіакомпаніям було затверджено розклад руху міжнародних регулярних перевезень за 124 маршрутами до 43 країн. Одночасно 48 іноземних авіакомпаній виконують міжнародні регулярні перевезення до України за 89 маршрутами з 27 країн світу. На внутрішніх рейсах у першій половині 2011 року виконувалися регулярні польоти 11 українськими авіакомпаніями на 20 внутрішніх повітряних лініях.

Метрополітени в нашій державі відіграють значну роль в міських перевезеннях, що відповідає загальносвітовій тенденції розвитку міського транспорту. Це пов’язано з тим, що сучасний ритм життя людей ставить високі вимоги до рівня мобільності населення.

В Україні функціонують три метрополітени:

- Київський має 43 станції, протяжність лінії понад 55 км;

- Харківський має 28 станцій, протяжність ліній понад 35 км;

- Дніпропетровський має 6 станцій протяжність ліній 7,9 км [3].

У м. Донецьк будується перша лінія метрополітену протяжністю в 10 км із 6 станціями. В середньому за рік українські метрополітени перевозять 873 млн. пасажирів, що становить близько 14 % населення, яке користується міським транспортом. Слід зауважити, що у більшості країн Західної Європи цей показник становить 50% і більше.


Читайте також:

  1. Active-HDL як сучасна система автоматизованого проектування ВІС.
  2. I визначення впливу окремих факторів
  3. II. Багатофакторний дискримінантний аналіз.
  4. II. Бреттон-Вудська система (створена в 1944 р.)
  5. III.Цілі розвитку особистості
  6. III.Цілі розвитку особистості
  7. III.Цілі розвитку особистості
  8. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи
  9. IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО
  10. Iсторiя розвитку геодезичного приладознавства
  11. V Потреби та мотиви стимулюють пізнання себе та прагнення до саморозвитку.
  12. V. Систематизація і узагальнення нових знань, умінь і навичок




Переглядів: 1122

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
КОДАК МИКОЛА | Значення пасажирських перевезень.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.