Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Загальна характеристика основних факторів, що визначають обсяги та структуру пасажирських перевезень

Перспективи територіальної організації продуктивних сил, розселення та розвитку поселень.

Соціально-економічний потенціал України і перспективи його розвитку.

Транспортна рухливість населення.

Загальна характеристика основних факторів, що визначають обсяги та структуру пасажирських перевезень.

План

Тема 4. Фактори, що визначають обсяги та структуру пасажирських перевезень в Україні.

Ринок пасажирських перевезень зазнає впливу різноманітних факторів: макро- і мікроекономічні, зовнішні і внутрішні, регіональні і локальні, поточні, соціальні, культурні, демографічні, природні, науково-технічні, інформаційні і ряд інших факторів. Вивчення ступеня впливу кожної із названих груп факторів ускладнюється часто гострими протиріччями державних і регіональні інтересів.

Демографічна ситуація значно вливає на завантаження пасажирського комплексу. Вона представляє собою зовнішній, об’єктивний і довготривалий фактор, який визначає обсяги пасажирських перевезень. Демографічна ситуація залежить від народжуваності, старіння і смертності населення держави, а також від рівня і напряму (в державу або із держави) міграції. Негативна сумарна дія названих факторів призвала до значного зменшення населення в Україні з 52,1 млн. осіб у 1992 р. до 44,6 мл. осіб у 2006 р. Отже, майже за 15 років населення нашої держави скоротилося на 7,5 млн. осіб (на 14%). Звичайно стан демографічної ситуації прямо відбився на обсягах перевезень пасажирського транспорту.

Економічні фактори залежать від загального стану економіки, рівня інфляції, валютного курсу гривні, станом налогової системи та інше. Все це чинить вплив на матеріальне благополуччя населення – одного із важливіших чинників величини обсягів пасажирських перевезень. Він є визначальною умовою вибора людьми для використання того чи іншого виду транспорта. Значний вплив на обсяги пасажирських перевезень здійснює платіжоспроможність населення, яка залежить від рівня поточних доходів людей і цін на товари і послуги. Тому залізничний транспорт набув в сучасних умовах особливу соціальну значимість для населення України, основна частина якого має дуже низькі доходи.

Соціокультурні фактори суттєво впливають на віддачу населенням відповідних переваг в сфері пасажирських перевезень. Престижність основних видів транспорта у представників різних груп і слоїв населення залежить від обставин соціально-професійного і соціокультурного плана. Важливу роль при виборі того чи іншого виду транспорту відіграють звички, амбіції, які діють, в основному на соціально-психологічному рівні.

Фактори безпеки поїзда відіграють важливу роль при виборі виду транспорта. Сучасна статистика свідчить, що незважаючи на значні обсяги перевезень, залізничний транспорт є самий безпечний вид транспорта, в результаті чого підвищується його конкурентоспроможність. Крім того, він є найбільш економічно чистим масовим видом транспорту.

Фактор конкуренції між видами транспорту має суттєве значення в формуванні ринка пасажирських транспортних послуг. Пасажир обирає вид транспорту, в основному, за наступними ознаками: вартість проїзду, зручність розкладу руху, тривалість поїздки та її комфортність. В найбільшому ступені цим вимогам відповідає авіаційний транспорт.

Стан рухомого складу, основних фондів теж є важливим фактором в обмеженні чи зростанні обсягів перевезень пасажирів. Недостатній рівень якості транспортних послуг не може бути найвагомішим фактором зменшення обсягів пасажирських перевезень. Особливо значне старіння основних фондів характерно залізничному транспорту. Із зменшенням обсягів перевезень протягом трансформаційного періоду коефіцієнт спрацювання виробничого апарату досяг 57%, а локомотивів, пасажирських вагонів, електро- та дизельпоїздів досяг 70-80% [12]. Пасажирські перевезення на залізницях продовжують бути збитковими.

Отже, основними факторами, які визначають обсяги і структуру пасажирських перевезень, є наступні:

1- чисельність населення і тенденції його змін;

2- рівень і темпи розвитку економіки в державі і по областях;

3- зміни в регіональному розміщенні населення;

4- зміни міського і сільського населення;

5- підвищення матеріального (грошові доходи) і культурного рівня життя населення;

6- розширення мережі санаторіїв, зон відпочинку, курортів;

7- темпи розвитку різних видів транспорту;

8- тарифна політика.

Названі фактори, як правило, не діють самостійно, вони тісно взаємопов’язані між собою.

Вважливе значення для розвитку видів транспорту є впровадження нових видів техніки і технології перевезень. Швидке їх впровадження на окремих видах транспорту прискорює їх розвиток і збільшує їх обсяг перевізної роботи, і сповільнює темпи його зростання на інших. Тому в умовах постійного зростання попиту на пасажирські перевезення і вимог щодо їх якості при плануванні стратегічного розвитку транспортного комплексу держави необхідно враховувати досягнення науково-технічного прогресу.

 


Читайте також:

  1. I. Загальна характеристика політичної та правової думки античної Греції.
  2. II. ВИРОБНИЧА ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОФЕСІЇ
  3. II. Морфофункціональна характеристика відділів головного мозку
  4. II. Організація перевезень
  5. II. Організація перевезень
  6. Ni - загальна кількість періодів, протягом яких діє процентна ставка ri.
  7. Аварії на хімічно-небезпечних об’єктах та характеристика зон хімічного зараження.
  8. Автобіографія. Резюме. Характеристика. Рекомендаційний лист
  9. Автокореляційна характеристика системи
  10. Автопідприємство пасажирських автомобілів
  11. АГЕНТ З ОРГАНІЗАЦІЇ ОБСЛУГОВУВАННЯ АВІАПЕРЕВЕЗЕНЬ
  12. Амортизація основних засобів




Переглядів: 2996

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Економічна оцінка ефективності роботи і розвитку пасажирського транспортного комплексу. | Транспортна рухливість населення.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.078 сек.