МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Перспективи територіальної організації продуктивних сил, розселення та розвитку поселень.
Держава з врахуванням економічних, соціальних, екологічних вимог регулює територіальну організацію продуктивних сил, для чого розробляються державна стратегія їх розвитку і розміщення територією країни і плани різної тривалості економічного і соціального розвитку регіонів і держави в цілому. Територіальна організація продуктивних сил в ринкових умовах повинна забезпечувати збалансованість економічного, соціального, і екологічного розвитку всіх регіонів, самовідтворювальний характер господарських структур і вдосконалення структури і форм територіальної організації господарства. А) Згідно з прогнозними даними до 2015 р. територіальна організація продуктивних сил буде характеризуватися наступним [14]: - структура і форми територіальної організації істотно не зміняться, вони, в основному, збережуться (нові форми розміщення виробництва не будуть створюватися); - проводитиметься зміна спеціалізації територіальних виробництв; - в перспективі профілюючою (найпоширенішою) галуззю спеціалізації майже всіх регіонів буде харчова, легка, деревообробна промисловості та промисловість будівельних матеріалів; менше половини областей мають галузями спеціалізації електроенергетичну та хімічну промисловість, в шести областях профілюючою є паливна промисловість, а в трьох – металургія; - райони держави будуть відрізнятися різною інтенсивністю і результативністю функціонування продуктивних сил: найменше зростання валового внутрішнього продукту буде в Поліському, Подільському та Причорноморському економічних районах; найбільше – у Карпатському районі; - висока активність економічного розвитку прогнозується у Київському (Центральний район), Донецькому (Донецький район) та Запорізькому (Придніпровському районі) регіоні. Такий характер територіальної організації продуктивних сил на період до 2015 р. буде суттєво впливати на структуру і обсяги пасажирських перевезень, що необхідно враховувати при плануванні розвитку пасажирського транспорту в кожному регіоні. Б) Розселення людей територією держави і розміщення поселень входять до складу територіальної організації продуктивних сил. Кількість поселень в державі за станом на 1 січня 2005 р. нараховується 29927, з них міст – 456 (1,5% від загальної кількості), селищ міського типу – 886 (3,0% від загальної кількості) і сільських населених пунктів – 28585 (95,5% від загальної кількості). В містах проживає 32009,3 тис. чол. (67,7% від загальної кількості), а в селах – 15271,5 тис. чол.. (32,3% від загальної кількості). Сучасні особливості розселення населення в нашій країні полягають в наступному: - кількість поселень протягом трансформаційного періоду збільшилась незначно (більше ніж на 20%); - стабільно продовжується скорочення загальної кількості населення в державі (на 2006 р. в порівнянні з 1992 р. скорочення склало 14%); - значно зменшується щільність населення (до 78 осіб на 1 кв. км); - процес урбанізації стабілізувався на рівні 67%; - зростають порушення у співвідношенні міського та сільського розселення. Міське розселення представляє собою переважну частину населення держави (67,7%). Серед них понад 22% від загального числа міст складають крупні, великі і середні міста, в яких зосереджено 60% населення, дві третини промислових комплексів переважна частина наукової і культурно-освітньої сфери суспільства. До середини 90-х років спостерігалася тенденція збільшення кількості міст, а потім – зменшення, що призвело до втрат декількох мільйонів (більше 2 млн. чол.) населення [14]. Міське населення в найближчій перспективі матиме стійку тенденцію до скорочення. А стосовно малих міст передбачається деяке збільшення їх населення через переходу більших міст до групи малих. Сільське розселення розвивається в залежності від змін у міському розселенню, що пояснюється протіканням деякої частини населення із однієї групи (міського) до іншої (сільського). Територіальну диференціацію структури сільського розселення України в сучасних умовах, що характеризується наступним [14]: - крупноселенним районом є Карпатський у складі Закарпатської, Львівської, Івано-Франківської та Чернівецької області, де середня людність складає 893 особи, що на 63% більше середньо української; - дрібноселенним районом є Північно-Східний у складі Полтавської, Сумської та Харківської області із середньою людністю 344 особи, що на 37% менше середньо української; - для Північно-Східного району актуальною і складною є проблема дрібноселенності сільського розселення; для зупинення негативного процесу подальшої деконцентрації розселення економічних заходів. На перспективу до розвитку сільського розселення до 2015 р. в Україні розроблена концепція, до якої включено науково обґрунтовані напрями [14]: - збереження сучасної мережі сільських поселень; - відновлення історичних національних форм розселення (слобод та хуторів); - забезпечення сталого розвитку існуючих сільських поселень. Актуальною для Української держави є проблема розселення і облаштування представників депортованих народів, які повертаються в місця традиційного проживання [14]. Наведені особливості територіальної організації продуктивних сил, розселення людей та розвитку поселень впливають на обсяги та структуру пасажирських перевезень, що представляє важливу основу при оптимізації пасажирського транспорту. Читайте також:
|
||||||||
|