МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Взаємний контроль буває колегіальним, груповим, суспільнимПереваги взаємного контролю: 1) у цьому виді контролю механізм нагляду максимально простий, тому що нормальна або девіантна поведінка спостерігається безпосередньо, що знижує ймовірність помилок через викривлення факту поведінки робітника, характера цієї поведінки у процесі передачі інформації; 2) з точки зору адміністрації, здійснення контрольних функцій самими суб’єктами організаційно-трудових відносин вигідне тим, що зменшується обсяг або необхідність спеціальної контрольної діяльності в управлінні. Тому адміністрація спирається на взаємний контроль, мобілізуючи сили самого персоналу на підтримку порядку. Недоліки взаємного контролю: 1) суб’єктивізм - якщо відносини між людьми характеризуються суперництвом, конкуренцією, то люди схильні несправедливо приписувати один одному якісь порушення, упереджено оцінювати організаційно-трудову поведінку один одного; 2) взаємний контроль діє тільки в умовах, коли робітники проникнуті необхідністю дотримання таких норм у процесі оперативної, високоінтегрованої праці, яка обумовлена самою організацією праці. З точки зору мотивації взаємного контролю, то він базується на наступних матеріальних і моральних інтересах. По-перше, порушення погано впливають на зайнятість, умови, показники і оплату праці. По-друге, робітник, який виявляє нетерпимість до порушень з боку інших робітників, може побоюватись, що ці порушення можуть бути помилково і несправедливо приписані йому. По-третє, недисциплінованість різко осуджується в трудовій групі, тому що порушення в поведінці знижують авторитет групи, визивають недовіру до неї. Взаємний контроль спирається як на моральні санкції, так і на матеріальні (КТУ). Дуже важливими у взаємному контролі є оціночні судження. Їх сутність у тому, що індивіди або групи дають один одному оцінки з точки зору нормативних якостей, які мають значення в організаційно-трудовій поведінці. У результаті складається структура «персональних статусів». Вони («персональні статуси») можуть бути сприятливими, несприятливими, нейтральними. Таким чином кожен робітник набуває свого іміджу у сприйнятті іншими робітниками. Оціночні відносини можуть бути: • категоричними – «кращий», «гірший», де враховуються різні складні об’єктивні та особисті обставини; • функціонально-обумовленими – оцінка може базуватись на ділових якостях або на соціально-психологічних якостях робітника неділового характера, симпатіях і антипатіях, не пов’язаних із роботою; • інерціонними, де дуже важливою є початкова оцінка робітника, яку потім дуже важко змінити, навіть за умови зміни якостей робітника.
Самоконтроль – специфічний спосіб поведінки, де суб’єкт сам здійснює нагляд за своїми діями. Переваги самоконтролю: 1) обмеження необхідності спеціальної контрольної діяльності з боку адміністрації; 2) самоконтроль дає робітникові почуття свободи, самостійності, особистої значущості. 3) у деяких випадках самоконтроль є більш компетентним. Недоліки самоконтролю: 1) при оцінці особистої поведінки робітник схильний до зниження соціально-нормативних вимог, проявлення ліберальності у відношенні до самого себе; 2) самоконтроль важко передбачувати. Ним не можна керувати. Позитивним його виявлення може бути при наявності у робітника таких якостей як свідомість, моральність, порядність та ін. На практиці самоконтроль існує і базується на таких моральних і матеріальних інтересах. По-перше, він є реальним в умовах індивідуальної системи обліку праці, коли робітник несе персональну матеріальну відповідальність. По-друге, важливим фактором самоконтролю є інформованість, свідомість, досвід робітника, знання і розуміння значення організаційно-трудової дисципліни По-третє, самоконтроль – це спосіб самоствердження, самовдосконалення. Самоконтроль спроможний бути захисним механізмом у трудовій організації. Якщо з будь-яких причин послаблюється і порушується адміністративний контроль, то контрольні функції беруть на себе рядові робітники, при цьому зберігається діло і колектив. Тому менеджер повинен вивчати можливості реалізації самоконтролю у своїх підлеглих, заохочувати до нього, але періодично контролювати його ефективність.
Читайте також:
|
||||||||
|