Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Структура психологічної освіти

Очевидно, що кількість поставлених цілей вимагає для їх реалізації спеціально створюваної системи загальної психологічної освіти. І тут перед нами постає ряд питань. В яких класах має викладатися психологія? Якою тривалістю повинен бути навчальний курс? Чи повинен він бути систематичним і безперервним? Чи обмежується він рамками уроку? І багато інших. Для того щоб не «будувати повітряні замки» і не «винаходити велосипед», спробуємо відповісти на ці питання виходячи з аналізу підходів до реалізації психологічної освіти, існуючих у вітчизняній і зарубіжній практиці.

Слід зазначити, що кожна людина, незалежно від його включеності в процес навчання психології (в даний час більшості учнів школою не надано можливості отримання систематизованих психологічних знань), є носієм психологічного досвіду і життєвих психологічних знань, постійно накопичуються в процесі соціалізації. Говорячи про психологічну освіту, мається на увазі не досвід що стихійно накопичується, а цілеспрямований організований процес.

Таким чином, доцільно розглядати загально психологічну освіту, з одного боку, як цілеспрямовану частину процесу збагачення психологічного досвіду, розвитку психологічної культури людини, а з іншого як частину загальної освіти, його безперервну предметну галузь, реалізується протягом усього шкільного навчання від початкової школи до старшої.

Ця безперервна галузь, починаючись в школі як загальне психологічне утворення, має продовжуватися на факультетах психології вузів як професійне, а в підготовці інших фахівців з середньою і вищою професійною освітою як спеціальне.

Очевидно, що загальне психологічне утворення повинно бути основою спеціального і професійного. Проте в даний час, коли психологія введена лише в державні освітні стандарти професійних освітніх програм, у вузах і коледжах реалізуються завдання не стільки спеціального і професійного, скільки загальної психологічної освіти.

В 90-х роках в Росії значно виросла кількість факультативних курсів з психології в школах. Проте статистичних даних, які б характеризували цей процес, на жаль, немає. Немає і єдиних вимог до розробки програм навчання психології в школі. В результаті кожний вчитель проводить уроки в силу власних уявлень, орієнтуючись на власні інтереси та інтереси школярів.

Хоча, на сьогоднішній день існують два основних типи програм навчання психології в російських школах:

1) предметно-орієнтовані;

2) особистісно-орієнтовані.

В програмах 1-го типу психологія виступає як предмет навчання. Цей предмет має програму, яка визначає перелік знань та умінь, якими мають оволодіти учні. Основні методи навчання: розповідь, обговорення та практичні вправи.

В програмах 2-го типу психологія виступає як система знань спрямованих на розвиток учнів. Задача навчання теоретичним психологічним знанням безпосередньо не ставиться. Тому суворе поурочне планування затрудняється, оскільки види активності на занятті визначаються інтересами учнів. Такі уроки більш схожі на позакласні заходи розвиваючого характеру.

Як показує історія та сучасні тенденції шкільної освіти , навчання психологічним знанням та умінням можливе не тільки в межах уроків психології , але і на уроках з інших предметів.

В цілому можна сказати, що навчання психологічним знанням та умінням, психологічна просвіта, підвищення психологічної культури школярів може здійснюватися в різних формах освітньої діяльності школи:

1) уроки психології предметно-орієнтованого типу;

2) уроки з інших шкільних предметів;

3) позакласні заняття особистісно-орієнтованого типу.

 


Читайте також:

  1. III. Географічна структура світового ринку позичкового капіталу
  2. VІ. План та організаційна структура заняття
  3. Адміністративно – територіальний устрій і соціальна структура Слобожанщини у половині XVII – кінці XVIII століття
  4. Акти з охорони праці, що діють в організації, їх склад і структура.
  5. Актуальні тенденції організації іншомовної освіти в контексті євроінтеграції.
  6. АРХІВНІ ДОВІДНИКИ В СИСТЕМІ НДА: ФУНКЦІЇ ТА СТРУКТУРА
  7. Атомно-кристалічна структура металів
  8. Базова алгоритмічна структура
  9. Банківська система та її структура. Функції Центрального банку.
  10. Безцехова виробнича структура.
  11. Більш широке залучення до управлінської діяльності талановитої молоді, жінок, а також виховання лідерів у сфері освіти.
  12. Болонська конвенція як засіб створення зони європейської вищої освіти.




Переглядів: 670

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Цілі і завдання психологічної освіти | Принципи психологічної освіти.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.