МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Цілі і завдання психологічної освітиЦілі психологічного освіти були в центрі уваги багатьох вчених. У зв'язку із спрямованістю практичних завдань вони визначалися або для фахівців психологів і педагогів, або як мета загальноосвітнього навчального предмета. Так, Б.Ц. Бадмаєв бачить мету психологічної підготовки у формуванні у майбутніх психологів «психологічного складу мислення для аналізу, оцінки і пояснення психічних явищ в обраній галузі психології, а також освоєння ними психотехнічних прийомів і способів застосування наукових положень даної галузі психології до позитивних змін психічного в людині». В.Я. Ляудіс розглядає мету навчання психології фахівців як «теоретичне і практичне оволодіння знаннями і методами побудови спілкування і взаємодії з людьми в різних умовах їх життєдіяльності». М.В. Попова вважає головною метою навчального психологічного курсу для підлітків «побудова в свідомості дитини більш-менш цілісного бачення світу і бачення людини, яка в цьому світі живе». Згідно з Р.С. Немовим, цілі викладання психології в школі: по-перше, отримання школярами елементарних наукових знань, по-друге, розвиток у них здатності до самопізнання та самовдосконалення; по-третє, оволодіння умінням впливати на людей; по-четверте, професійна орієнтація в області психології. І.В. Дубровіна вважає метою викладання психології як навчального предмета «оволодіння кожним школярем елементарної психологічною культурою, яка є необхідною частиною загальної культури». Ця мета передбачає розвиток готовності дитини до повноцінної взаємодії зі світом природи, світом людей і світом культури і вимагає вирішення наступних психолого-педагогічних завдань: «формування у школярів загальних уявлень про психологію як науку; надання дітям допомоги у відкритті внутрішнього світу людини; пробудження інтересу дитини до інших людей і самій собі; розвиток інтелектуальної сфери (загальних і спеціальних здібностей, пізнавальної спрямованості і пр.); розвиток самосвідомості (почуття власної гідності, адекватної самооцінки); розкриття сутності особистісної спрямованості (потреб, бажань, цілей, смислів, ідеалів, ціннісних орієнтацій); розвиток емоційної сфери (почуттів, переживань, настроїв і пр.); розуміння почуттів, настроїв, переживань інших людей ». На основі виділених функцій психологічної освіти, а також з урахуванням вітчизняного досвіду викладання психології, сформулюємо цілі і завдання загальної психологічної освіти: 1) формування в учнів системи наукових знань про психологію як області наукового знання що розвивається і практичної діяльності, про психіку і її проявах, виступаючи основою, засобом: а) становлення психологічної культури учнів; б) розвитку пізнавального досвіду; в) розширення кругозору (у тому числі і для професійної орієнтації); г) розвитку когнітивних здібностей, загальнонавчальних умінь і навичок; 2) задоволення потреб учнів у самопізнанні і творчому самовираженні; 3) розвиток умінь самоконтролю, саморегуляції, самоорганізації; 4) формування уявлень, сприяють становленню позитивного емоційно-ціннісного ставлення до себе, свого здоров'я, іншим людям, саморозвитку, самореалізації; 5) допомога в усвідомленні власної системи цінностей, підтримка процесу формування індивідуального підходу до подолання життєвих протиріч, вибору життєвої стратегії.
Читайте також:
|
||||||||
|