МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Цілі і завдання психологічної освітиЦілі психологічного освіти були в центрі уваги багатьох вчених. У зв'язку із спрямованістю практичних завдань вони визначалися або для фахівців психологів і педагогів, або як мета загальноосвітнього навчального предмета. Так, Б.Ц. Бадмаєв бачить мету психологічної підготовки у формуванні у майбутніх психологів «психологічного складу мислення для аналізу, оцінки і пояснення психічних явищ в обраній галузі психології, а також освоєння ними психотехнічних прийомів і способів застосування наукових положень даної галузі психології до позитивних змін психічного в людині». В.Я. Ляудіс розглядає мету навчання психології фахівців як «теоретичне і практичне оволодіння знаннями і методами побудови спілкування і взаємодії з людьми в різних умовах їх життєдіяльності». М.В. Попова вважає головною метою навчального психологічного курсу для підлітків «побудова в свідомості дитини більш-менш цілісного бачення світу і бачення людини, яка в цьому світі живе». Згідно з Р.С. Немовим, цілі викладання психології в школі: по-перше, отримання школярами елементарних наукових знань, по-друге, розвиток у них здатності до самопізнання та самовдосконалення; по-третє, оволодіння умінням впливати на людей; по-четверте, професійна орієнтація в області психології. І.В. Дубровіна вважає метою викладання психології як навчального предмета «оволодіння кожним школярем елементарної психологічною культурою, яка є необхідною частиною загальної культури». Ця мета передбачає розвиток готовності дитини до повноцінної взаємодії зі світом природи, світом людей і світом культури і вимагає вирішення наступних психолого-педагогічних завдань: «формування у школярів загальних уявлень про психологію як науку; надання дітям допомоги у відкритті внутрішнього світу людини; пробудження інтересу дитини до інших людей і самій собі; розвиток інтелектуальної сфери (загальних і спеціальних здібностей, пізнавальної спрямованості і пр.); розвиток самосвідомості (почуття власної гідності, адекватної самооцінки); розкриття сутності особистісної спрямованості (потреб, бажань, цілей, смислів, ідеалів, ціннісних орієнтацій); розвиток емоційної сфери (почуттів, переживань, настроїв і пр.); розуміння почуттів, настроїв, переживань інших людей ». На основі виділених функцій психологічної освіти, а також з урахуванням вітчизняного досвіду викладання психології, сформулюємо цілі і завдання загальної психологічної освіти: 1) формування в учнів системи наукових знань про психологію як області наукового знання що розвивається і практичної діяльності, про психіку і її проявах, виступаючи основою, засобом: а) становлення психологічної культури учнів; б) розвитку пізнавального досвіду; в) розширення кругозору (у тому числі і для професійної орієнтації); г) розвитку когнітивних здібностей, загальнонавчальних умінь і навичок; 2) задоволення потреб учнів у самопізнанні і творчому самовираженні; 3) розвиток умінь самоконтролю, саморегуляції, самоорганізації; 4) формування уявлень, сприяють становленню позитивного емоційно-ціннісного ставлення до себе, свого здоров'я, іншим людям, саморозвитку, самореалізації; 5) допомога в усвідомленні власної системи цінностей, підтримка процесу формування індивідуального підходу до подолання життєвих протиріч, вибору життєвої стратегії.
Читайте також:
|
||||||||
|