Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Процес комунікації: елементи та етапи

Сутність і роль організаційних комунікацій

Тема 6. Методи і засоби інформаційного моделювання управлінських процесів та систем

Модуль 2. Теоретико-методологічні аспекти формування організації

Термін “комунікація” (communication) походить від латинського “communico” – роблю спільним, зв’язую, спілкуюсь.

Комунікація має кілька значень:

- це шляхи сполучення, транспорту, зв’язку, мережі комунального господарства;

- це форма зв’язку (радіо, телеграф);

- це процес передачі повідомлень за допомогою технічних засобів – засобів масової інформації (радіо, телебачення, преса);

- це акт спілкування, зв’язок між двома або більше особами, передача інформації однією особою іншій.

Організаційні комунікації – процес двостороннього обміну ідеями та інформацією, який веде до взаємного розуміння.

 

Комунікацію разом з прийняттям рішень називають поєднуючими процесами, тому що зони забезпечують зв’язок між функціями управління – плануванням, організацією, мотивацією, контролем.

 

Роль комунікації в підвищенні ефективності управління організацією проявляється в тому, що з її допомогою:

- забезпечуються, узгоджуються дії різних підрозділів і працівників організації при вирішенні комплексних завдань і проблем;

- передається адекватна інформація всередині організації та за її межами;

- проводиться переконання і мотивація керівництва, персоналу організації та її ділових партнерів.

 

Ефективна комунікація важлива для успішного керівництва за такими причинами:

1. Вирішення значної частини управлінських завдань ґрунтується на безпосередній взаємодії посадових осіб;

2. Міжособиста комунікація є кращим способом обговорення і вирішення неоднозначних і суперечливих питань.

 

Комунікаційний процес – це обмін інформацією між двома або більшою кількістю людей. Основною метою комунікаційного процесу є забезпечення розуміння повідомлень, які передаються.

 

У процесі обміну інформацією можна виділити чотири базових елементів:

1. Відправник – особа, яка генерує ідеї чи збирає інформацію і передає її. Відправником може бути одна людина чи група людей, які працюють разом.

2. Повідомлення – інформація, закодована за допомогою символів (вербальних, невербальних).

3. Канал – засіб, за допомогою якого повідомлення спрямовується від відправника до одержувача.

4. Одержувач – особа, якій призначена інформація і яка її інтерпретує.

Комунікаційний процес складається з кількох взаємозв’язаних етапів, на кожному із яких зміст повідомлення, що передається, може бути змінено, перекручено, чи повністю втрачено (рис. 1).

 

 

 

 


Рис. 1. Етапи комунікаційного процесу.

Розглянемо зміст і специфіку кожного етапу комунікаційного процесу.

Виникнення ідеї.

Перший етап комунікації починається з формулювання ідеї або добору інформації. Відправник вирішує, яку ідею або повідомлення варто зробити предметом обміну. Тут необхідно дотримуватися правила: не починати говорити, не почавши думати. На першому етапі комунікації потрібно усвідомити, які ідеї призначені для передачі повідомлень і бути впевненим в адекватності й доречності ваших ідей з урахуванням конкретної ситуації та мети.

Кодування і вибір каналу.

На цьому етапі відправник повинен закодувати ідею – перетворити її у повідомлення за допомогою символів. Такими символами можуть бути слова, інтонації, жести (мова тіла), міміка, поступки, тощо.

Існують принципи точного кодування повідомлень. До них відносяться:

² Доречність – повідомлення необхідно зробити доречним, важливим, ретельно підбираючи для цього підходящий момент комунікації, слова, символи чи жести;
² Простота – у повідомленні використовуйте самі прості слова, символи чи жести, зменшуйте їх кількість;
² Організація – для зручності сприйняття повідомлення його можна структурувати, розділити на кілька блоків;
² Повторення – виділіть основні моменти повідомлення і повторіть їх щонайменше один раз. Повторення і особливо важливо для усної комунікації, коли люди можуть не розібрати ваші слова;
² Зосередження на головному – потрібно концентруватися на істотних аспектах повідомлення, воно повинно бути зрозумілим, не містити зайвих подробиць.

Відправнику також потрібно вибрати канал для передачі повідомлення, наприклад усний, письмові матеріали, електронні засоби зв’язку, у тому числі комп’ютерні мережі, електронну почту тощо.

Вибраний канал повинен відповідати важливості та змісту повідомлення, що передається, а також бути сумісним із типом символів, використаних для кодування.

Для передачі важливих повідомлень бажано обирати кілька каналів комунікації, які будуть доповнювати один одний.

 


Читайте також:

  1. A) правові і процесуальні основи судово-медичної експертизи
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. II. Поняття соціального процесу.
  4. III. Етапи розробки програмного забезпечення
  5. IV. План навчального процесу.
  6. Iзобаричний процес
  7. Iзотермiчний процес
  8. Iзохоричний процес
  9. V Практично всі психічні процеси роблять свій внесок в специфіку організації свідомості та самосвідомості.
  10. V Процес інтеріоризації забезпечують механізми ідентифікації, відчуження та порівняння.
  11. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.
  12. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США




Переглядів: 3740

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Проектування організаційних структур управління | Види комунікації в управлінні

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.