МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||||
Процес комунікації: елементи та етапиСутність і роль організаційних комунікацій Тема 6. Методи і засоби інформаційного моделювання управлінських процесів та систем Модуль 2. Теоретико-методологічні аспекти формування організації Термін “комунікація” (communication) походить від латинського “communico” – роблю спільним, зв’язую, спілкуюсь. Комунікація має кілька значень: - це шляхи сполучення, транспорту, зв’язку, мережі комунального господарства; - це форма зв’язку (радіо, телеграф); - це процес передачі повідомлень за допомогою технічних засобів – засобів масової інформації (радіо, телебачення, преса); - це акт спілкування, зв’язок між двома або більше особами, передача інформації однією особою іншій. Організаційні комунікації – процес двостороннього обміну ідеями та інформацією, який веде до взаємного розуміння.
Комунікацію разом з прийняттям рішень називають поєднуючими процесами, тому що зони забезпечують зв’язок між функціями управління – плануванням, організацією, мотивацією, контролем.
Роль комунікації в підвищенні ефективності управління організацією проявляється в тому, що з її допомогою: - забезпечуються, узгоджуються дії різних підрозділів і працівників організації при вирішенні комплексних завдань і проблем; - передається адекватна інформація всередині організації та за її межами; - проводиться переконання і мотивація керівництва, персоналу організації та її ділових партнерів.
Ефективна комунікація важлива для успішного керівництва за такими причинами: 1. Вирішення значної частини управлінських завдань ґрунтується на безпосередній взаємодії посадових осіб; 2. Міжособиста комунікація є кращим способом обговорення і вирішення неоднозначних і суперечливих питань.
Комунікаційний процес – це обмін інформацією між двома або більшою кількістю людей. Основною метою комунікаційного процесу є забезпечення розуміння повідомлень, які передаються.
У процесі обміну інформацією можна виділити чотири базових елементів: 1. Відправник – особа, яка генерує ідеї чи збирає інформацію і передає її. Відправником може бути одна людина чи група людей, які працюють разом. 2. Повідомлення – інформація, закодована за допомогою символів (вербальних, невербальних). 3. Канал – засіб, за допомогою якого повідомлення спрямовується від відправника до одержувача. 4. Одержувач – особа, якій призначена інформація і яка її інтерпретує. Комунікаційний процес складається з кількох взаємозв’язаних етапів, на кожному із яких зміст повідомлення, що передається, може бути змінено, перекручено, чи повністю втрачено (рис. 1).
Рис. 1. Етапи комунікаційного процесу. Розглянемо зміст і специфіку кожного етапу комунікаційного процесу. Виникнення ідеї. Перший етап комунікації починається з формулювання ідеї або добору інформації. Відправник вирішує, яку ідею або повідомлення варто зробити предметом обміну. Тут необхідно дотримуватися правила: не починати говорити, не почавши думати. На першому етапі комунікації потрібно усвідомити, які ідеї призначені для передачі повідомлень і бути впевненим в адекватності й доречності ваших ідей з урахуванням конкретної ситуації та мети. Кодування і вибір каналу. На цьому етапі відправник повинен закодувати ідею – перетворити її у повідомлення за допомогою символів. Такими символами можуть бути слова, інтонації, жести (мова тіла), міміка, поступки, тощо. Існують принципи точного кодування повідомлень. До них відносяться:
Відправнику також потрібно вибрати канал для передачі повідомлення, наприклад усний, письмові матеріали, електронні засоби зв’язку, у тому числі комп’ютерні мережі, електронну почту тощо. Вибраний канал повинен відповідати важливості та змісту повідомлення, що передається, а також бути сумісним із типом символів, використаних для кодування. Для передачі важливих повідомлень бажано обирати кілька каналів комунікації, які будуть доповнювати один одний.
Читайте також:
|
||||||||||||||||||
|