Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Контрольні повноваження Ради Міністрів Автономної Республіки Крим

Контрольні повноваження Верховної Ради Автономної Республіки Крим

Контрольні повноваження Кабінету Міністрів України

Повноваження Верховної Ради України та її комітетів щодо здійснення фінансового контролю

Конституційні повноваження Президента України

Здійснення фінансового контролю органами законодавчої та виконавчої влади

Розділ 2 Характеристика контрольних повноважень суб’єктів фінансового контролю

 

Відповідно до ст. 102 Конституції України Президент України є главою держави і виступає від її імені. Президент України є гарантом державного суверенітету, територіальної цілісності України, додержання Конституції України, прав і свобод людини і громадянина.

Президент України реалізує свої повноваження по вирішенню питань загальної контрольної компетенції, зокрема і у сфері фінансів, при підписанні та офіційному оприлюдненні законів прийнятих Верховною Радою України, виданні указів та розпоряджень в межах своїх повноважень.

Для реалізації повноважень по забезпеченню контролю за використанням державних коштів, згідно з Указом Президента від 20.07.95р.“Про Національний аудиторський комітет України” при Президентові створено Національний аудиторський комітет України. Він аналізує ефективність, економічність і правильність використання державних фінансових ресурсів. Перевіряє рух бюджетних коштів на найвищому рівні.

Прийнято Указ “Про деякі заходи з дерегулювання підприємницької діяльності” 23.07.1998р. з метою зменшення втручання державних органів у підприємницьку діяльність.

Відповідно до статті 85 Конституції України до повноважень Верховної Ради України у сфері фінансової діяльності належить:

1) здійснення контролю при прийнятті законів пов’язаних з функціонуванням держави в сфері фінансів;

2) затвердження Державного бюджету України та внесення змін до нього; контроль за виконанням Державного бюджету України, прийняття рішення щодо звіту про його виконання;

3) затвердження рішень про надання Україною позик і економічної допомоги іноземним державам та міжнародним організаціям, а також про одержання Україною від іноземних держав, банків і міжнародних фінансових організацій позик, не передбачених Державним бюджетом України, здійснення контролю за їх використанням;

4) здійснення контролю за діяльністю Кабінету Міністрів України на спеціальних парламентських слуханнях, що іменуються “днями уряду” відповідно до цієї Конституції;

5) здійснення контролю за діяльністю Кабінету Міністрів України;

6) призначення на посади та звільнення з посад Голови, першого заступника, заступника Голови, головних контролерів та Секретаря Рахункової палати України.

Відповідно до ст. 109 Бюджетного кодексу України до повноважень Верховної Ради України належить контроль за дотриманням бюджетного законодавства на кожній стадії бюджетного процесу.

До повноважень Верховної Ради України по контролю за дотриманням бюджетного законодавства належить:

1) заслуховування звітів про стан виконання Державного бюджету України, в тому числі заслуховування звітів розпорядників бюджетних коштів про використання коштів Державного бюджету України;

2) контроль за використанням коштів резервного фонду державного бюджету.

Контроль ВРУ здійснюється також через постійні комітети. У Законі України «Про комітети Верховної Ради України» від 04.04.95 р. у статті 5 закріплені функції комітетів: законопроектна робота, яка включає організацію розробки за дорученням Верховної Ради України чи з власної ініціативи проектів законів та інших актів, що розглядаються Верховною Радою України, попередній розгляд та підготовку висновків і пропозицій щодо законопроектів, внесених іншими суб'єктами законодавчої ініціативи, доопрацювання та редагування за дорученням Верховної Ради України чи з власної ініціативи окремих законопроектів за наслідками розгляду їх у першому та наступних читаннях, визначення завдань щодо розробки законопроектів чи їх структурних частин, узагальнення зауважень і пропозицій, що надійшли внаслідок їх всенародного обговорення; участь у складанні, прийнятті, контролі за виконанням державного бюджету в частині, що віднесена до компетенції комітетів, з метою забезпечення доцільності, економності та ефективності використання державних коштів та ін.

У складі комітетів ВРУ у здійснення фінансового контролю особливу роль відіграють:

- Комітет з питань бюджету;

- Комітет з питань фінансів і банківської діяльності.

Повноваження Комітету Верховної Ради України з питань бюджету по контролю за дотриманням бюджетного законодавства закріплені і у статті 109 Бюджетного кодексу України:

1) контроль за відповідністю поданого Кабінетом Міністрів України проекту закону про Державний бюджет України Основним напрямам бюджетної політики на наступний бюджетний період та підготовка відповідного висновку;

2) контроль за відповідністю законопроектів, поданих на розгляд Верховної Ради України, бюджетному законодавству.

При необхідності ВРУ може створювати тимчасові слідчі комісії для проведення розслідувань з питань, що становлять суспільний інтерес, в тому числі у сфері фінансів.

 


Відповідно до статті 116 Конституції України Кабінет Міністрів України забезпечує проведення фінансової, цінової, інвестиційної та податкової політики; політики у сферах праці й зайнятості населення, соціального захисту, освіти, науки і культури, охорони природи, екологічної безпеки і природокористування; розробляє і здійснює загальнодержавні програми економічного, науково-технічного, соціального і культурного розвитку України; розробляє проект закону про Державний бюджет України і забезпечує виконання затвердженого Верховною Радою України Державного бюджету України, подає Верховній Раді України звіт про його виконання.

Кабінет Міністрів України згідно з Бюджетним кодексом України :

– ст. 37 –приймає постанову щодо схвалення проекту закону про Державний бюджет України (Міністерство фінансів України подає проект закону про Державний бюджет України) та подає його разом з відповідними матеріалами Верховній Раді України не пізніше 15 вересня року, що передує плановому;

– ст. 17 – Кабінет Міністрів України в особі Міністра фінансів України можуть надавати гарантії щодо виконання боргових зобов'язань суб'єктам виключно у межах повноважень, встановлених відповідно законом про Державний бюджет України чи рішенням про місцевий бюджет;

– ст. 24 – рішення про виділення коштів з резервного фонду бюджету приймаються відповідно Кабінетом Міністрів України, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, місцевими державними адміністраціями та виконавчими органами місцевого самоврядування. Вони також звітують відповідно перед Верховною Радою України, Верховною Радою Автономної Республіки Крим та відповідною радою про витрачання коштів резервного фонду відповідного бюджету;

– ст. 47 – забезпечує виконання Державного бюджету України.

– ст. 61 – річний звіт про виконання закону про Державний бюджет України подається Кабінетом Міністрів України Верховній Раді України не пізніше 1 травня року, наступного за звітним.

 

Порядок здійснення міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади внутрішнього фінансового контролю затверджено Постанова КМУ від 22.05. 2002р. № 685.

Цей Порядок визначає механізм здійснення контрольно-ревізійними підрозділами відповідних міністерств, інших центральних органів виконавчої влади внутрішнього фінансового контролю за роботою підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління відповідних міністерств, інших центральних органів виконавчої влади.

Планові виїзні перевірки фінансово-господарської діяльності суб'єктів підприємницької діяльності проводяться всіма контролюючими органами, визначеними Указом Президента України від 23 липня 1998 р. N 817, одночасно в день, визначений та повідомлений суб'єкту підприємництва за 10 днів до початку перевірки органом державної податкової служби.

Відповідно до ст. 26 Конституція АРК від 21 жовтня 1998 р. Верховна Рада АРК:

- затверджує бюджет АРК та вносить до нього зміни, здійснює контроль за виконанням бюджету АРК, приймає звіт про виконання бюджету АРК;

- затверджує положення про фонди , які утворюються за поданням Ради Міністрів АРК, здійснює контроль за використанням коштів зазначених фондів, затвердження звітів про використання цих фондів:

- заслуховування звітів Голови РМ АРК та її членів.

Згідно з ст. 9 Закону України “Про Верховну Раду Автономної Республіки Крим” Верховна Рада АРК :

п. 8 – встановлює податки і пільги на податки відповідно до законів України;

п. 9 – приймає рішення про випуск місцевих позик.

Відповідно до Бюджетного кодексу України Верховна Рада Автономної Республіки Крим та відповідні ради у сфері контролю за дотриманням бюджетного законодавства здійснюють:

– ст. 114:

1) контроль за виконанням рішення відповідної ради про бюджет;

2) інші повноваження, передбачені цим Кодексом та законом про Державний бюджет України.

– Ст. 24:

Рішення про виділення коштів з резервного фонду бюджету приймаються відповідно Кабінетом Міністрів України, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, місцевими державними адміністраціями та виконавчими органами місцевого самоврядування.

Кабінет Міністрів України, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації та виконавчі органи місцевого самоврядування щомісячно звітують відповідно перед Верховною Радою України, Верховною Радою Автономної Республіки Крим та відповідною радою про витрачання коштів резервного фонду відповідного бюджету.

– Ст. 115:

контроль за відповідністю бюджетному законодавству України показників затверджених бюджетів, бюджетного розпису та кошторисів бюджетних установ здійснюється: Радою міністрів Автономної Республіки Крим - стосовно бюджетів міст республіканського значення та районних бюджетів Автономної Республіки Крим.

– Ст. 78:

Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, виконавчі органи відповідних рад або міські, селищні чи сільські голови (в разі, якщо відповідні виконавчі органи не створені) забезпечують виконання відповідних місцевих бюджетів. Місцеві фінансові органи здійснюють загальну організацію та управління виконанням відповідного місцевого бюджету, координують діяльність учасників бюджетного процесу з питань виконання бюджету.

Відповідно до ст. 38 Конституція АРК Рада Міністрів АРК здійснює контрольні повноваження у сфері фінансів у процесі управління фінансовою, кредитною, ціновою політикою.

 


Читайте також:

  1. Адміністративно-правовий статус Кабінету Міністрів України
  2. Акти Кабінету Міністрів України
  3. Апарат Кабінету Міністрів України
  4. Будова автономної нервової системи
  5. Бюджетне повноваження Державного казначейства України.
  6. Бюджетні повноваження ДКСУ
  7. В/. Кабінет Міністрів та інші органи виконавчої влади.
  8. Види повноваження
  9. Виникнення українського козацтва. Утворення козацької республіки — Запорозької Січі
  10. Відповідальність суб’єктів містобудівної діяльності за порушення під час виконання будівельних робіт. Повноваження ДАБК та процедура накладення санкцій
  11. Владні повноваження, відповідальність і делегування
  12. Вплив автономної нервової системи на функції різних органів




Переглядів: 685

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Контролю | Контроль державної пробірної служби

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.