МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Переведення дробових чисел2.3.1. Переведення з системи числення q=10 в систему p<q
Теоретичною основою даного методу є представлення відомого дробового числа , заданого у системі числення q, у вигляді . (2.4) Записавши цей вираз за схемою Горнера, одержимо . (2.5) Якщо праву частину (2.5) помножити на основу р, то отримаємо неправильний дріб, в цілій частині якого буде цифра . Нова дробова частина набуде вигляду . Помноживши одержану дробову частину на р, знайдемо другу цифру . Повторивши процес множення раз, одержимо останню цифру шуканого число . Операція множення виконується в системі числення з основою q, в якій представлене вихідне число. Приклад 2.4. Перевести десятковий дріб Bd=0.671875 в двійкову систему числення. Розв’язання. У даному випадку q=10, p=2. На лістингу 8 наведено покрокову роботу алгоритму множення, реалізовану засобами пакету Mathcad. Робота даного алгоритму починається із задання числа Bd, початкового значення лічильника і=0 та початкового значення шуканого числа Bр=0. Далі m+1 раз виконується послідовність операцій: , , , , за допомогою якої виділяється ціла частина числа, змінюється значення лічильника, формується черговий розряд числа та обчислюється дробова частина нового числа. Це ж саме завдання можна виконати програмними засобами пакету Mathcad. Програму реалізації даного алгоритму наведено на лістингу 9. За допомогою програми Per_Mno_d_10_p(B,p,m) здійснюється перетворення числа у вектор, після чого формується шукане число.
2.3.2. Переведення з системи числення p в систему q=10 (р<q)
У даному випадку переведення правильних дробів з m цифрами після коми здійснюється шляхом ділення цифри молодшого розряду на основу p, після чого додається цифра наступного розряду заданого числа і одержана сума ділиться на основу p. Таку операцію потрібно повторити ще раз, використовуючи, як ділене на кожному кроці суму, одержану на попередньому кроці. Обчислення при цьому виконуються в системі числення з основою q. Приклад 2.5. Перевести двійкове число В2=0,10011 в десяткову систему за допомогою вищеописаного алгоритму. Розв’язання. У даному випадку q=2, p=10. На лістингу 10 наведена покрокова реалізація роботи алгоритму, виконана засобами пакету Mathcad. Виконання даного алгоритму починається із задання числа B2 у вигляді вектора Bv, початкової суми S=0 та обчислення кількості компонент вектора m:=last(Bv). Далі m-1 раз виконується послідовність операцій , передбачених вищеописаним алгоритмом. Це ж саме завдання можна виконати програмними засобами пакету Mathcad. Програми реалізації даного алгоритму наведено на лістингу 10. За допомогою програми Dch_vec(B,m) здійснюється перетворення дробового числа у вектор, а за допомогою програми PerD_mno(v) здійснюється реалізація алгоритму множення. На цьому ж лістингу проілюстровано переведення дробових чисел В2=0.101011 і В8=0.53, заданих, відповідно, у двійковій і вісімковій системах числення, в десяткову систему. Читайте також:
|
||||||||
|