МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Навчання дітей гри на дитячих музичних інструментах.Знайомство дітей з музичними інструментами починається вже в ранньому віці. Раннє музичне навчання відіграє істотну роль у музичному розвитку дитини, але воно має бути прибраний в форми, доступні та цікаві для дітей раннього віку. Не можна не враховувати ступінь готовності до таких занять, як навчання грі на інструментах, що вимагають від дітей значної уваги, зосередженості, усвідомленості і фізичної зрілості. Перші музичні враження педагог прагне дати хлопцям у цікавій ігровій формі. Навчання починається з групи ударних інструментів, що не мають звукоряду. Заняття проводяться з невеликими групами дітей та індивідуально. Доцільно використовувати музичні інструменти і в повсякденному житті, щоб закріпити у хлопців з'являється відчуття ритму музики. У віці від 3 - х років, діти вже можуть грати на бубні, дерев'яних ліжках, кубиках, брязкальця, музичних молоточка, барабані, дзвіночку. У цьому віці вони знайомляться з металофоні. Перш ніж приступити до розучування з дітьми мелодії на металофоні, дорослий сам повинен кілька разів грамотно виконати цю мелодію на металофоні, діти слухають. Потім показують бажаючим, з яких платівок і скільки разів треба вдарити. Заняття навчання гри на металофоні ведуться з дітьми індивідуально. Для виконання на металофоні спочатку беруться нескладні і добре знайомі дітям мелодії. У такому випадку вони спадають на пластинках не механічно, а весь час регулюють слухом своє виконання. Вдаривши не ту платівку, дитина чує помилку, намагається її виправити. Інше важлива умова при виборі творів - будову мелодії. Звуки мелодії повинні бути розташовані близько один від одного, великі інтервали для гри важкі дітям. Грати мелодії, побудовані на одному звуці, недоцільно, та й нецікаво дітям. Дітей від 4- х років, вперше починають навчати грі на музичних інструментах, які мають звукоряд. Найбільш зручний для цього хроматичному металофоні. Він досить простий у обігу, не вимагає постійної налаштування, як струнні інструменти. Діти вже знайомі з тембром цього інструменту, прийомами гри. Існує кілька способів навчання грі на мелодійних музичних інструментах: за нотах, по колірних і цифровим позначенням, по слуху. Навчання дітей гри по нотах дуже трудомістким, хоча іноді використовується на практиці. Далеко не всі дошкільники оволодівають нотною грамотою, якщо не ведеться постійна індивідуальна робота. Важливо, щоб діти розуміли зв'язок розташування нот на нотному стані зі звучанням їх в мелодії, виключивши механічне відтворення нотних знаків. Найбільший розвиваючий ефект навчання досягається лише при грі на слух. Цей спосіб вимагає постійного розвитку слуху, слуховий серйозної підготовки. Починаючи з молодшого віку важливо спонукати дітей прислухатися до звуків мелодії, порівнювати їх, розрізняти по висоті. Щоб накопичувати слуховий досвід, розвивати слухове увагу дітей, використовуються дидактичні посібники, що моделюють рух мелодії вгору, вниз, на місці. Це музична драбинка, що переміщаються з квітки на квітку (ноти) метелик і т. д. Одночасно пропеваются звуки мелодії, відповідні по висоті модельований співвідношенням звуків. Можна також показувати рукою рух звуків мелодії, одночасно відтворюючи її (голосом або на інструменті). Методика навчання дітей грі на музичних інструментах по слуху побудована на поступового розширення діапазону виконуваних попевок. Спочатку дитина грає мелодію, побудовану на одному звуці. Перш ніж відтворити мелодію, він слухає її у виконанні музичного керівника, який спочатку співає її, привертаючи увагу до того, що звуки мелодії не відрізняються по висоті, потім грає на металофоні і одночасно співає. Пропеваніе попевок дозволяє дітям краще уявити напрямок руху мелодії, розвиває музично-слухові подання.
Коли дитина грає мелодію на одному звуці, вона повинна точно відтворити ритмічний малюнок. Для цього, необхідно проспівати мелодію зі словами. Після того, як діти навчилися передавати ритмічний малюнок різних мелодій, побудованих на одному звуці, освоїли прийоми гри на металофоні, можна переходити до гри поспівок на двох сусідніх звуках. Крім цього, можна скористатися «німий» (намальованою) клавіатурою металофоні: дитина показує на ній розташування звуків і під спів «відтворює» мелодію. Для дітей від 5 років, діапазон поспівок розширюється. Діти вже краще орієнтуються в розташуванні звуків мелодії, діють більш самостійно. Навчаючи грі на музичних інструментах, педагог повинен враховувати індивідуальні можливості кожної дитини. Одні діти досить легко підбирають поспівки, з іншими необхідна більш детальна підготовча робота. З духових інструментів рекомендується брати духову гармоніку «Мелодія-26». У духовий гармоніки з фортепіанної клавіатурою 26 клавіш з діапазоном - сі малої октави - до3. Інструмент тримають лівою рукою, чотири пальці охоплюють ручку, великий палець упирається в інструмент на зворотній стороні знизу. Мундштук беруть у рот. Інструмент треба тримати злегка похило вниз. Ліва рука і лікоть підведені. Права рука приймає те ж положення, пальці трохи зігнуті і вільно пересуваються по клавіатурі. Грають п'ятьма пальцями, як на фортепіано. Спочатку можна користуватися чотирьма пальями, як на акордеоні. На верхню частину білих клавіш наносять цифри. Коли діти освоїтися з клавіатурою, цифри можна зняти. Звук, що витягають, під час ігри, залежить від струменя повітря. Дути потрібно без напруги. Після закінчення гри слід видалити накопичену вологу. Для цього користуються спеціальним клапаном: натискають кнопку на зворотному боці інструмента і легко дують в мундштук. Важливо, щоб хлопці відчули виразні можливості нових інструментів, навчилися використовувати різноманітність тембрових фарб. У старшому дошкільному віці діти вже усвідомлюють, що за допомогою кожного інструмента, можна передати певний настрій.
Таким чином, навчання грі на ДМІ включає в себе три етапи: на першому - діти слухають і запам'ятовують мелодії, проспівуют їх, знайомляться з прийомами гри; на другому - підбирають поспівки; на третому - виконують їх за своїм бажанням. Читайте також:
|
||||||||
|