МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
КОНСУЛЬТУВАННЯ В ДНЗ
У ДНЗ метою консультування є: 1.Проведення психологічної консультативної роботи з вихователями, спрямованої на підтримку сприятливого психологічного клімату в колективі, на подолання стресових ситуацій, на забезпечення повноцінного відпочинку, на розвиток творчої думки, творчого підходу у здійсненні навчально-виховного процесу. 2. Надавання невідкладної психолого-педагогічної допомоги у разі гострих конфліктних ситуацій, ситуацій життєвих криз особистості (різних працівників дошкільного закладу), випадків стихійного лиха тощо. 3. Консультування вихователів з питань, що стосуються особистих проблем. Консультування (індивідуальне, групове), здійснюється, як правило, за заявленими проблемами як з педагогами, так і з батьками. Під психологічним консультуванням зазвичай розуміється сукупність процедур, направлених на допомогу людині у вирішенні проблем і ухваленні рішень щодо професійної кар’єри, браку, сім’ї, вдосконалення особистості і міжособистісних відносин. Можна виділити основні положення в підході до консультування: 1. Консультування допомагає людині вибирати і діяти за власним розсудом; 2. Консультування допомагає навчатися новій поведінці; 3. Консультування сприяє розвитку особи; 4. У консультуванні акцентується відповідальність клієнта, тобто признається, що незалежний, відповідальний індивід здатний у відповідних обставинах ухвалювати самостійні рішення, а консультант створює умови, які заохочують вольову поведінку клієнта. Індивідуальні консультації – це вид психологічної допомоги, направлений на вирішення різного роду психологічних проблем. Основним засобом дії є бесіда, в ході якої психолог допомагає клієнту зрозуміти дійсні причини проблем, а також сформувати успішні стратегії подальшої поведінки. На сімейних консультаціях проблеми розглядаються як результат порушення взаємодії членів сім'ї, тому на них клієнт розглядається не тільки як окрема особа, але і як частина своєї сімейної системи. Консультації практичного психолога дошкільного навчального закладу з питань виховання дітей мають на меті допомогти батькам краще зрозуміти причини особливостей поведінки власної дитини, знайти з нею спільну мову, зрозуміти її потреби і вирішити конфліктні ситуації, навчитися підтримувати дитину у важких життєвих ситуаціях.
3.1.6. ЗМІСТ РОБОТИ ПСИХОЛОГІЧНОЇ СЛУЖБИ ДОШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
Орієнтація освіти на гуманістичні принципи навчання і виховання дитини та забезпечення відповідних умов допомагають створенню відповідної моделі соціальної компетентності людини, яка б дозволяла їй оптимально вирішувати складні питання своєї життєтворчості, успішно досягати індивідуальних і суспільних цілей. Одним із найважливіших етапів є дошкільний період життя. І саме тому психологічне забезпечення розвитку дитини у дитячому садочку, її навчання й виховання набувають великого значення у подальшому житті кожної особистості. Постановка проблеми саме таким чином призводить не тільки до визначення головних цілей і завдань психологічної служби дошкільного навчального закладу, але й дозволяє розробляти та впроваджувати різні моделі розвитку та діяльності психологічної служби. Зміст і система роботи зумовлюють низку основних вимог до організації служби. До цих вимог належать: застосування специфічних методів і прийомів впливу на поведінку людини, що потребують високого професіоналізму; висока відповідальність спеціалістів за результати діагностично-корекційної роботи та за надані ними рекомендації; анонімність у роботі та необхідність дозованого надання інформації фахівцям різного профілю, батькам, дітям; робота з дітьми, що перебувають у складній життєвій ситуації, у стані депресії, стресу, конфлікту, мають певні органічні або психічні захворювання, відрізняються від інших нестандартними формами поведінки. Змістом діяльності практичного психолога дошкільного закладу є охорона психічного здоров’я всіх учасників педагогічного процесу дошкільного закладу. Основним змістом роботи практичного психолога є проблема клієнта, його життєва ситуація. Клієнтом може бути дитина, вихователь, батьки, адміністрація закладу. 3.1.7.ПОРЯДОК РОЗРАХУНКУ ШТАТНИХ ПОСАД ДОШКIЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ ЗГIДНО З НОВИМИ ВИМОГАМИ
Згiдно зi ст. 39 Закону про дошкiльну освiту штатнi розписи державних та комунальних дошкiльних навчальних закладiв (далi - ДНЗ), незалежно вiд їх пiдлеглостi та типу, установлюються вiдповiдним органом управлiння освiти на основi Типових штатних нормативiв дошкiльних навчальних закладiв, затверджених Мiносвiти за погодженням з Мiнфiном. 1 сiчня 2011 року набрали чинностi Типовi штати N 1055, якi є обов'язковими до виконання. У зв'язку з цим штатнi розписи дошкiльних навчальних закладiв має бути приведено у вiдповiднiсть до Типових штатiв N 1055. До подання на затвердження проектiв кошторисiв та штатних розписiв навчальних закладiв вищим за рiвнем органам управлiння освiти слiд провести їх попереднє погодження з виборним профспiлковим органом первинної профспiлкової органiзацiї, що пiдтверджується вiдповiдними пiдписами. На це звернули увагу Мiносвiти та ЦК Профспiлки працiвникiв освiти i науки України в листi вiд 17.02.2011 р. N 1/9-108, N 02-8/97. Крiм того, Мiносвiти та ЦК Профспiлки працiвникiв освiти i науки України у спiльному листi вiд 18.02.2011 р. N 1/9-114, N 02-8/100, надали роз'яснення щодо застосування Типових штатiв N 1055. З урахуванням роз'яснень, наведених у цьому листi, розглянемо на прикладi порядок розрахунку кiлькостi посад дошкiльного навчального закладу (ясла-садок) комбiнованого типу з групами для дiтей загального розвитку та дiтей з вадами зору. Вхiднi данi: 1) загальна кiлькiсть груп - 5, iз них: - 3 групи загального розвитку (1 ясельна з 12-годинним перебуванням, 2 групи для дiтей дошкiльного вiку з 10,5-годинним перебуванням); - 2 групи для дiтей з вадами зору (1 дошкiльна з 12-годинним перебуванням та 1 дошкiльна з 10,5-годинним перебуванням); 2) загальна кiлькiсть дiтей - 50 осiб; 3) загальна кiлькiсть працюючих - 48 осiб; 4) загальна площа будiвлi - 537 кв. м; 5) загальна територiя подвiр'я, яке слiд прибирати, - 1780 кв. м; 6) на подвiр'ї є газони та територiя з удосконаленим покриттям; 7) площа службових примiщень - 102 кв. м; 8) заклад має холодильнi установки та електроплити; 9) можливостi передати охорону примiщення на пульт позавiдомчої охорони немає; 10) вимога щодо часу охорони об'єкта - 12 годин; 11) пост охорони - один; 12) заклад має спецiальну офтальмологiчну апаратуру; 13) режим роботи закладу - п'ятиденний робочий тиждень. Завiдувач ДНЗ Згiдно з Типовими штатами N 1055 незалежно вiд кiлькостi груп до штатного розпису ДНЗ вводиться 1 штатна одиниця завiдувача ДНЗ. Отже, до штатного розпису ДНЗ вводиться 1 посада завiдувача ДНЗ. Завiдувач господарства Згiдно з Типовими штатами N 1055 кiлькiсть штатних одиниць посад завiдувача господарства залежить вiд кiлькостi груп. Так, для ДНЗ, в якому функцiонує 5 груп, вводиться 1 штатна одиниця завiдувача господарства. Педагогiчнi працівники (охарактеризуємо посаду практичного психолога) Практичний психолог Кiлькiсть штатних одиниць посад практичних психологiв залежить не лише вiд кiлькостi груп, а й вiд мiсця розташування ДНЗ (мiсто, село). Порядок визначення описано в п.п. «в» п. 5 розд. 1 Типових штатiв N 1055. Крiм того, посада практичного психолога дошкiльного навчального закладу компенсуючого типу та комбiнованого типу, в яких 2 i бiльше групи компенсуючого типу, вводиться з розрахунку не бiльше 1 штатної одиницi на навчальний заклад за рахунок коштiв загального фонду вiдповiдного бюджету. Тому в нашому випадку вводиться 1 штатна одиниця посади практичного психолога. Аналогiчний порядок установлення нормативної кiлькостi посад практичних психологiв установлено наказом Мiносвiти «Про внесення змiн до Положення про психологiчну службу системи освiти України» вiд 02.07.2009 р. N 616. Згiдно з п. 2 наказу N 1055 посада практичного психолога вводиться до штатних розписiв ДНЗ з 01.09.2011 р. Проте якщо така посада вже була введена до прийняття Типових штатiв N 1055, то вона зберiгається. Читайте також:
|
||||||||
|