Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



КОНСУЛЬТУВАННЯ В ДНЗ

 

У ДНЗ метою консультування є:

1.Проведення психологічної консультативної роботи з вихователями, спрямованої на підтримку сприятливого психологічного клімату в колективі, на подолання стресових ситуацій, на забезпечення повноцінного відпочинку, на розвиток творчої думки, творчого підходу у здійсненні навчально-виховного процесу.

2. Надавання невідкладної психолого-педагогічної допомоги у разі гострих конфліктних ситуацій, ситуацій життєвих криз особистості (різних працівників дошкільного закладу), випадків стихійного лиха тощо.

3. Консультування вихователів з питань, що стосуються особистих проблем.

Консультування (індивідуальне, групове), здійснюється, як правило, за заявленими проблемами як з педагогами, так і з батьками. Під психологічним консультуванням зазвичай розуміється сукупність процедур, направлених на допомогу людині у вирішенні проблем і ухваленні рішень щодо професійної кар’єри, браку, сім’ї, вдосконалення особистості і міжособистісних відносин.

Можна виділити основні положення в підході до консультування:

1. Консультування допомагає людині вибирати і діяти за власним розсудом;

2. Консультування допомагає навчатися новій поведінці;

3. Консультування сприяє розвитку особи;

4. У консультуванні акцентується відповідальність клієнта, тобто признається, що незалежний, відповідальний індивід здатний у відповідних обставинах ухвалювати самостійні рішення, а консультант створює умови, які заохочують вольову поведінку клієнта.

Індивідуальні консультації – це вид психологічної допомоги, направлений на вирішення різного роду психологічних проблем. Основним засобом дії є бесіда, в ході якої психолог допомагає клієнту зрозуміти дійсні причини проблем, а також сформувати успішні стратегії подальшої поведінки.

На сімейних консультаціях проблеми розглядаються як результат порушення взаємодії членів сім'ї, тому на них клієнт розглядається не тільки як окрема особа, але і як частина своєї сімейної системи.

Консультації практичного психолога дошкільного навчального закладу з питань виховання дітей мають на меті допомогти батькам краще зрозуміти причини особливостей поведінки власної дитини, знайти з нею спільну мову, зрозуміти її потреби і вирішити конфліктні ситуації, навчитися підтримувати дитину у важких життєвих ситуаціях.

 

3.1.6. ЗМІСТ РОБОТИ ПСИХОЛОГІЧНОЇ СЛУЖБИ ДОШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

 

Орієнтація освіти на гуманістичні принципи навчання і виховання дитини та забезпечення відповідних умов допомагають створенню відповідної моделі соціальної компетентності людини, яка б дозволяла їй оптимально вирішувати складні питання своєї життєтворчості, успішно досягати індивідуальних і суспільних цілей.

Одним із найважливіших етапів є дошкільний період життя. І саме тому психологічне забезпечення розвитку дитини у дитячому садочку, її навчання й виховання набувають великого значення у подальшому житті кожної особистості.

Постановка проблеми саме таким чином призводить не тільки до визначення головних цілей і завдань психологічної служби дошкільного навчального закладу, але й дозволяє розробляти та впроваджувати різні моделі розвитку та діяльності психологічної служби.

Зміст і система роботи зумовлюють низку основних вимог до організації служби. До цих вимог належать:

застосування специфічних методів і прийомів впливу на поведінку людини, що потребують високого професіоналізму;

висока відповідальність спеціалістів за результати діагностично-корекційної роботи та за надані ними рекомендації;

анонімність у роботі та необхідність дозованого надання інформації фахівцям різного профілю, батькам, дітям;

робота з дітьми, що перебувають у складній життєвій ситуації, у стані депресії, стресу, конфлікту, мають певні органічні або психічні захворювання, відрізняються від інших нестандартними формами поведінки.

Змістом діяльності практичного психолога дошкільного закладу є охорона психічного здоров’я всіх учасників педагогічного процесу дошкільного закладу. Основним змістом роботи практичного психолога є проблема клієнта, його життєва ситуація. Клієнтом може бути дитина, вихователь, батьки, адміністрація закладу.

3.1.7.ПОРЯДОК РОЗРАХУНКУ ШТАТНИХ ПОСАД ДОШКIЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ ЗГIДНО З НОВИМИ ВИМОГАМИ

 

Згiдно зi ст. 39 Закону про дошкiльну освiту штатнi розписи державних та комунальних дошкiльних навчальних закладiв (далi - ДНЗ), незалежно вiд їх пiдлеглостi та типу, установлюються вiдповiдним органом управлiння освiти на основi Типових штатних нормативiв дошкiльних навчальних закладiв, затверджених Мiносвiти за погодженням з Мiнфiном.

1 сiчня 2011 року набрали чинностi Типовi штати N 1055, якi є обов'язковими до виконання. У зв'язку з цим штатнi розписи дошкiльних навчальних закладiв має бути приведено у вiдповiднiсть до Типових штатiв N 1055.

До подання на затвердження проектiв кошторисiв та штатних розписiв навчальних закладiв вищим за рiвнем органам управлiння освiти слiд провести їх попереднє погодження з виборним профспiлковим органом первинної профспiлкової органiзацiї, що пiдтверджується вiдповiдними пiдписами. На це звернули увагу Мiносвiти та ЦК Профспiлки працiвникiв освiти i науки України в листi вiд 17.02.2011 р. N 1/9-108, N 02-8/97.

Крiм того, Мiносвiти та ЦК Профспiлки працiвникiв освiти i науки України у спiльному листi вiд 18.02.2011 р. N 1/9-114, N 02-8/100, надали роз'яснення щодо застосування Типових штатiв N 1055.

З урахуванням роз'яснень, наведених у цьому листi, розглянемо на прикладi порядок розрахунку кiлькостi посад дошкiльного навчального закладу (ясла-садок) комбiнованого типу з групами для дiтей загального розвитку та дiтей з вадами зору.

Вхiднi данi:

1) загальна кiлькiсть груп - 5, iз них:

- 3 групи загального розвитку (1 ясельна з 12-годинним перебуванням, 2 групи для дiтей дошкiльного вiку з 10,5-годинним перебуванням);

- 2 групи для дiтей з вадами зору (1 дошкiльна з 12-годинним перебуванням та 1 дошкiльна з 10,5-годинним перебуванням);

2) загальна кiлькiсть дiтей - 50 осiб;

3) загальна кiлькiсть працюючих - 48 осiб;

4) загальна площа будiвлi - 537 кв. м;

5) загальна територiя подвiр'я, яке слiд прибирати, - 1780 кв. м;

6) на подвiр'ї є газони та територiя з удосконаленим покриттям;

7) площа службових примiщень - 102 кв. м;

8) заклад має холодильнi установки та електроплити;

9) можливостi передати охорону примiщення на пульт позавiдомчої охорони немає;

10) вимога щодо часу охорони об'єкта - 12 годин;

11) пост охорони - один;

12) заклад має спецiальну офтальмологiчну апаратуру;

13) режим роботи закладу - п'ятиденний робочий тиждень.

Завiдувач ДНЗ

Згiдно з Типовими штатами N 1055 незалежно вiд кiлькостi груп до штатного розпису ДНЗ вводиться 1 штатна одиниця завiдувача ДНЗ. Отже, до штатного розпису ДНЗ вводиться 1 посада завiдувача ДНЗ.

Завiдувач господарства

Згiдно з Типовими штатами N 1055 кiлькiсть штатних одиниць посад завiдувача господарства залежить вiд кiлькостi груп. Так, для ДНЗ, в якому функцiонує 5 груп, вводиться 1 штатна одиниця завiдувача господарства.

Педагогiчнi працівники (охарактеризуємо посаду практичного психолога)

Практичний психолог

Кiлькiсть штатних одиниць посад практичних психологiв залежить не лише вiд кiлькостi груп, а й вiд мiсця розташування ДНЗ (мiсто, село). Порядок визначення описано в п.п. «в» п. 5 розд. 1 Типових штатiв N 1055.

Крiм того, посада практичного психолога дошкiльного навчального закладу компенсуючого типу та комбiнованого типу, в яких 2 i бiльше групи компенсуючого типу, вводиться з розрахунку не бiльше 1 штатної одиницi на навчальний заклад за рахунок коштiв загального фонду вiдповiдного бюджету.

Тому в нашому випадку вводиться 1 штатна одиниця посади практичного психолога.

Аналогiчний порядок установлення нормативної кiлькостi посад практичних психологiв установлено наказом Мiносвiти «Про внесення змiн до Положення про психологiчну службу системи освiти України» вiд 02.07.2009 р. N 616.

Згiдно з п. 2 наказу N 1055 посада практичного психолога вводиться до штатних розписiв ДНЗ з 01.09.2011 р. Проте якщо така посада вже була введена до прийняття Типових штатiв N 1055, то вона зберiгається.


Читайте також:

  1. ВИДИ ПСИХОЛОГІЧНОГО КОНСУЛЬТУВАННЯ
  2. Визначення консультування
  3. Діяльність соціальних служб з консультування.
  4. ІНТЕРВ'Ю ЯК ОСНОВНИЙ МЕТОД ПСИХОКОНСУЛЬТУВАННЯ
  5. Консультування і спілкування.
  6. Медико-генетичне консультування.
  7. ОСНОВНІ ВИМОГИ До СОЦІАЛЬНОГО ПЕДАГОГА, що ПРОВОДИТЬ КОНСУЛЬТУВАННЯ.
  8. Основні напрямки профконсультування
  9. Політичне консультування
  10. Поняття та принципи соціального консультування.
  11. Принципи психологічного консультування.




Переглядів: 2496

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ПРОСВІТНИЦЬКА РОБОТАПРАКТИЧНОГО ПСИХОЛОГА ДОШКІЛЬНОЇ УСТАНОВИ | УЧАСТЬ ПСИХОЛОГА У МЕДИКО-ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІЙ КОМІСІЇ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.