МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
ОСНОВИ ДІЯЛЬНОСТІ ПСИХОЛОГІЧНОЇ СЛУЖБИ У ВУЗІ
Організація психологічної служби у ВНЗ передбачає розробку і наповнення адекватним змістом основних стратегічних напрямів державної молодіжної політики і реформ освітньої системи на регіональному рівні. У зв'язку з цим необхідно визначити зміст і структуру системи психологічного супроводу учасників освітнього простору засобами психологічної служби. Психологічна служба може надати допомогу в розробці професіограм, діагностичного інструментарію для виявлення загальних і професійних здібностей абітурієнтів, супровід професійного розвитку студентів. Особливо актуально це, коли йдеться про фахову підготовку майбутніх фахівців. Психологічна служба займається психологічним забезпеченням освітнього процесу у ВНЗ. Під психологічною службою в сучасних умовах розвитку нашого суспільства ми розуміємо таку спеціально організовану систему психологічного забезпечення освіти, яка є організатором процесу розвитку особистості майбутніх фахівців. Організація і структура служби психологічного супроводу студентів – у ВНЗ - це складне питання, не вирішене поки однозначно. Досвід професійних установ вищої освіти різноманітний: разом з лабораторіями, які організовані при кафедрах психології і реалізовують психологічну підтримку студентів свого факультету або кафедри, існують спеціальні центри в структурі підрозділів навчально-методичних або виховних відділів. Очевидно, що в умовах відсутності спеціальних документів, які регламентують цю діяльність, розроблених на державному рівні, кожен навчальний заклад визначає структуру іорганізовує діяльність психологічної служби залежно від змістовних завдань цієї служби. Службу психологічного супроводу фахівців важливо організувати так, щоб вона могла вирішувати широкий набір завдань. Служба повинна бути структурним підрозділом ВНЗ, що діє на підставі статуту ВНЗ, наказів і розпоряджень ректора. Для того, щоб вибудовувати систему супроводу майбутніх фахівців в освітній установі, необхідно розуміти, які процеси необхідно супроводжувати. Система психологічного супроводу студентів у Вузі повинна будватися не тільки на основі процесу навчання, враховувати не просто процеси адаптації до ВНЗ і підготовки до майбутньої професійної діяльності, але і виходити з особливостей розвитку особистості в перехідний період від юності до дорослості. Тому необхідно, з одного боку, визначити специфічні для віку завдання розвитку, з іншої - вирішити проблему спадкоємності супроводу розвитку особистості, організованого на попередніх етапах супроводу студентів в освітньому просторі, де основним напрямом діяльності психолога, за словами І.В. Дубровіної, є забезпечення психічного і особистісного розвитку студентів. Оже, міссія психологічної служби ВНЗ – допомогти студентові – найповніше реалізувати свої можливості у всіх сферах життя, зокрема, і в професійній діяльності, усвідомити себе як суб'єкта власного життя, її творця. У зв'язку з поставленою метою, психологічна служба покликана вирішувати наступні завдання: допомогти студентові усвідомити власну відповідальність за своє життя і зміни, що відбуваються в ній; розвинути мотивацію до професійної діяльності у якості психолога, самоудосконалення і самоактуалізації; розвинути навики саморегуляції; розвинути комунікативну компетентність; сприяти формуванню сприятливого соціально-психологічного клімату в науково-педагогічному колективі Вузу і студентському співтоваристві, сприяти в набутті студентами психологічних знань, умінь і навичок, необхідних для отримання професії, розвитку кар'єри, досягнення успіху в житті, пропагувати психологічні знання і впровадження досягнень психології серед майбутніх фахівців з психології, сприяти викладачам у вихованні студентів, у формуванні у них принципів взаємодопомоги, толерантності, відповідальності і упевненості в собі, здібності до активної соціальної взаємодії, проводити аналіз соціально-психологічної ситуації в університеті, виявлення основних проблем і визначення причин їх виникнення, шляхів і засобів їх дозволу, надавати допомогу студентам-психологам початкових курсів в соціально-психологічній адаптації до навчальної діяльності. Читайте також:
|
||||||||
|