Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Фонд соціального страхування України, його функції, формування та використання.

Пенсійний фонд України, його функції, формування та використання.

 

Пенсійний фонд України був створений у 1991 році. Головними завданнями фонду є:

ü пенсійне забезпечення населення;

ü фінансування програм підтримки пенсіонерів та інвалідів;

ü міжнародне співробітництво з проблем пенсійного забезпечення тощо.

Джерелами формування Пенсійного фонду України є:

ü обов’язкові внески суб’єктів господарювання і громадян;

ü кошти Державного бюджету України, призначені для виплати пенсій військовослужбовцям;

ü добровільні внески і пожертвування;

ü інші надходження.

Суб’єкти підприємницької діяльності, незалежно від форм власності, їх об’єднання, філії, відділення, бюджетні громадські та інші установи і організації, фізичні особи – суб’єкти підприємницької діяльності – перераховують в пенсійний фонд збори на обов’язкове пенсійне страхування в розмірі 32% від фактичних витрат на оплату праці.

Громадяни, які працюють на умовах трудового договору, а також виконують роботи згідно з цивільно-правовими договорами, сплачують збір на обов’язкове державне пенсійне страхування в розмірі 1% сукупного оподатковуваного доходу, якщо він не перевищує 150 грн., та 2% - якщо сукупний оподатковуваний доход перевищує 150 грн.

Для осіб, які мають статус державного службовця, існує інший порядок розрахунку суми збору до Пенсійного фонду України.

Крім того, законодавством встановлений порядок сплати зборів на обов’язкове пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій, яким передбачено додаткові збори у розмірі 1% суми операцій з купівлі-продажу валют; 5% вартості реалізованих ювелірних виробів; 3% від вартості легкового автомобіля, визначеної відповідно до договору купівлі-продажу; 1% від вартості нерухомого майна з операцій купівлі продажу; 5% від вартості будь-яких вироблених в Україні або імпортованих в Україну тютюнових виробів; 6% вартості послуг стільникового рухомого зв’язку.

Кошти акумульовані у Пенсійному фонді України, спрямовуються на:

ü виплату пенсій (трудових і соціальних);

ü виплату пенсій військовослужбовцям;

ü виплату допомог на поховання непрацюючих пенсіонерів;

ü реалізацію державних та регіональних програм соціальної підтримки пенсіонерів, інвалідів та інших категорій громадян, що потребують допомоги;

ü організацію та проведення роз’яснювальної роботи;

ü забезпечення поточної діяльності та утримання органів Пенсійного фонду тощо.

 

 

Функціонування фонду соціального страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням, пов’язане з необхідністю відшкодування витрат працюючих громадян у випадках тимчасової непрацездатності, а також витрат, зумовлених народженням та похованням.

Джерелами доходів Фонду соціального страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності є:

ü внески роботодавців у розмірі 2,9% від величини фонду оплати праці;

ü страхові платежі найманих працівників у розмірі 0,5% сукупного оподатковуваного доходу;

ü асигнування з бюджету;

ü благодійні внески;

ü інші надходження.

Із Фонду соціального страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності здійснюються видатки на:

Ø виплату допомог:

ü по тимчасовій непрацездатності;

ü у зв’язку з вагітністю і пологами;

ü при народженні дитини;

ü по догляду за дитиною до досягнення нею трьохрічного віку;

ü на поховання (крім поховання пенсіонерів, безробітних та осіб, які померли від нещасного випадку на виробництві).

Ø санаторно-курортне лікування і відпочинок, надання дієтичного харчування;

Ø забезпечення поточної діяльності фонду й утримання органів управління.

Фонд соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань створений з метою проведення профілактичних заходів з охорони праці, відновлення здоров’я та працездатності потерпілих на виробництві від нещасних випадків, відшкодування матеріальної та моральної шкоди застрахованим та членам їх сімей.

Джерелами доходів Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві є:

ü внески роботодавців у розмірі від 0,2% до 13,8% величини фонду оплати праці (залежно від рівня професійного ризику);

ü штрафні санкції за порушення законодавства з охорони праці;

ü добровільні внески;

ü інші надходження.

Кошти фонду спрямовуються на:

ü фінансування профілактичних заходів по запобіганню нещасним випадкам на виробництві та професійним захворюванням;

ü відновлення здоров’я та працездатності потерпілого;

ü відшкодування збитків, заподіяних працівникові каліцтвом;

ü виплату пенсій по інвалідності внаслідок нещасного випадку чи професійного захворювання;

ü надання допомоги на поховання осіб, які померли внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання.

 

4. Фонд сприяння зайнятості населення, його функції, формування та використання.

 

Фонд сприяння зайнятості населення було створено відповідно до Закону „Про зайнятість населення”. Він є самостійною фінансовою системою, яка має створювати відповідні умови для фінансування витрат, пов’язаних із забезпеченням зайнятості. Джерела формування фонду такі:

ü внески роботодавців у розмірі 1,9% від величини фонду оплати праці;

ü страхові платежі найманих працівників у розмірі 0,5% від величини сукупного оподатковуваного доходу;

ü кошти державного та місцевих бюджетів;

ü благодійні внески;

ü інші надходження.

Бюджет Фонду сприяння зайнятості на наступний рік розробляється на основі державних і регіональних програм і подається на затвердження до Кабінету Міністрів України або відповідно до місцевих державних адміністрацій. Державний центр зайнятості, а також обласні, районні та міські центри зайнятості в межах передбачених асигнувань самостійно розпоряджаються коштами фондів.

За рахунок коштів Фонду здійснюються виплати:

ü допомог по безробіттю;

ü відшкодування витрат, пов’язаних із професійною підготовкою або перепідготовкою та перекваліфікацією;

ü матеріальних допомог безробітним та членам їх сімей;

ü дотацій роботодавцям для створення робочих місць;

ü допомог на поховання безробітних.

 

 


Читайте також:

  1. Cплата єдиного соціального внеску - 2013
  2. II. Поняття соціального процесу.
  3. АДАПТОВАНА ДО РИНКУ СИСТЕМА ФОРМУВАННЯ (НАБОРУ) ОКРЕМИХ КАТЕГОРІЙ ПЕРСОНАЛУ. ВІДБІР ТА НАЙМАННЯ НА РОБОТУ ПРАЦІВНИКІВ ФІРМИ
  4. Алгоритм формування комплексу маркетингових комунікацій
  5. Алгоритм формування потенціалу Ф2
  6. Алгоритм формування статутного фонду банку
  7. Альтернативні джерела формування підприємницького капіталу
  8. Аналіз ефективності формування та використання банківських ресурсів
  9. АНАЛІЗ ОБОРОТНИХ АКТИВІВ ЗА ДЖЕРЕЛАМИ ЇХ ФОРМУВАННЯ
  10. Аналіз процесу формування маркетингових комунікацій
  11. Аналіз руху та ефективності формування грошових потоків
  12. Аналіз стратегічних альтернатив та визначення оптимальної стратегії формування фінансових ресурсів




Переглядів: 487

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 9. Державні цільові фонди. | Суть місцевих фінансів, їх склад і роль в умовах ринкових відносин.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.022 сек.