МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ОпитуванняТипові помилки при проведенні спостереження 1. Спостереження розпочинається без спеціально розробленої програми, здійснюється випадково. 2. Ознаки спостереження не пов'язані з проблемною ситуацією і гіпотезою дослідження. 3. В числі ознак спостереження в картках не відмічені часто повторювані і достатньо значущі властивості ситуацій спостереження. 4. Не введено обмежень на умови спостереження, і спостерігачі зіткнулися під час роботи з принципово різними ситуаціями. 5. Не підготовлені і не апробовані методичні документи; з цієї причини під час збору даних виникають труднощі, пов'язані з чіткою реєстрацією ознак. Настрій спостерігача може негативно впливати на характер сприйняття подій, на оцінку результатів спостереження. Спостереження має як позитивні, так і негативні властивості. Недоліки полягають у неможливості гарантування репрезентативності даних через велику кількість явищ, елементів суб'єктивізму в інтерпретації ситуацій, спостережень, подій. Крім того, як правило, спостерігаються лише ті події, які відбуваються в період проведення дослідження. Метод опитування як виявлення позиції людей використовується практично на всіх етапах збору інформації. Цей метод використовується приблизно при 90 % досліджень. Основні види опитування, його переваги і недоліки подано в табл. 2.1 і 2.2. Основними документами, які дають змогу зібрати первинну інформацію, є опитувальний лист та анкета. Основні рекомендації щодо поліпшення якості опитувальних листів як джерела інформації наведено в табл. 2.1. Таблиця 2.1. Види опитування
Таблиця 2.2. Переваги та недоліки опитування
Таблиця 2.3. Основні рекомендації щодо поліпшення якості опитувальних листів (анкет)
При розробці запитань слід виходити з потреби отримання інформації з кожного аспекту і можливості опитуваних дати правильну відповідь. Якщо дослідника цікавить лише згідний чи не згідний опитуваний, то достатньо відповіді типу "так — ні". Якщо ж необхідно зробити висновки щодо думок опитуваних, то необхідно використати запитання за шкалою. Опитувальні листи (анкети) можуть включати, крім запитань по суті справи, запитання, що допомагають встановити контакт із опитуваним, і запитання, які контролюють правильність і достовірність відповідей. Використовується як усне опитування, так й інтерв'ю. Якщо опитування проходить за заданою формою, то це — стандартизоване інтерв'ю.
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|