Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Опитування

Типові помилки при проведенні спостереження

1. Спостереження розпочинається без спеціально розроб­леної програми, здійснюється випадково.

2. Ознаки спостереження не пов'язані з проблемною си­туацією і гіпотезою дослідження.

3. В числі ознак спостереження в картках не відмічені часто повторювані і достатньо значущі властивості ситуацій спостереження.

4. Не введено обмежень на умови спостереження, і спосте­рігачі зіткнулися під час роботи з принципово різними ситуа­ціями.

5. Не підготовлені і не апробовані методичні документи; з цієї причини під час збору даних виникають труднощі, по­в'язані з чіткою реєстрацією ознак.

Настрій спостерігача може негативно впливати на харак­тер сприйняття подій, на оцінку результатів спостереження.

Спостереження має як позитивні, так і негативні власти­вості. Недоліки полягають у неможливості гарантування ре­презентативності даних через велику кількість явищ, елемен­тів суб'єктивізму в інтерпретації ситуацій, спостережень, подій. Крім того, як правило, спостерігаються лише ті події, які відбу­ваються в період проведення дослідження.

Метод опитування як виявлення позиції людей викорис­товується практично на всіх етапах збору інформації.

Цей метод використовується приблизно при 90 % дослі­джень.

Основні види опитування, його переваги і недоліки пода­но в табл. 2.1 і 2.2.

Основними документами, які дають змогу зібрати первин­ну інформацію, є опитувальний лист та анкета. Основні рекомендації щодо поліпшення якості опитувальних листів як джерела інформації наведено в табл. 2.1.

Таблиця 2.1. Види опитування

 

Вид опитування Зміст
1 . За колом опитуваних Приватні особи, співробітники установи, користувачі та ін.
2 . За кількістю одночас­но опитуваних Поодинокі чи групові інтерв'ю
3 . За кількістю тем опи­тування Одна або кілька тем (аспектів)
4 . За рівнем стандарти­зації Вільна схема або структурована, повністю стандартизована
5 . За частотою опитуван­ня Одно- або багаторазове опиту­вання

Таблиця 2.2. Переваги та недоліки опитування

 

Переваги опитування Недоліки опитування
1. Можливий індивідуальний підхід до кожної з опиту­ваних осіб, що забезпечує атмосферу довіри 2. Можливе отримання додат­кової інформації 1. Важко проконтролювати відповіді 2. Важко порівнювати ре­зультати 3. Трудність в опрацюванні 4. Високі витрати

Таблиця 2.3. Основні рекомендації щодо поліпшення якості опитувальних листів (анкет)

 

Вимоги до формулювання запитань Основні принципи побудови опитувальних листів Способи підвищення відсотка повернення опи­тувальних листів Рекомендації для інтерв'ю­ера
Запитання мають бути простими і зрозумілими; запитання мають бути однозначними;   запитання мають бути нейтральними (неспрямовувати відповіді в певну сторону)   Порядок запитань: від простих до складних, від загальних до спеціальних;   не застосовувати дуже багато різних інструментів (наприклад, спочатку чотири, потім семиступенева шкала);   спочатку за питання для вста- новлення довіри, а потім — по суті можливі контрольні запитання, в кінці — запитання про особистість Заохочення (слідвраховува-ти витрати, а також можливі відповіді з почуття подяки);   супровідний лист (пробу дження інтересу, гарантії анонімності);   високий рівень оформлення листів   Докладні вказівки щодо викона- ння роботи;   необхідний контроль;   використання технічних засобів оброб- ки даних;   пошуки спо- собів знижен- ня витрат    

 

При розробці запитань слід виходити з потреби отриман­ня інформації з кожного аспекту і можливості опитуваних дати правильну відповідь. Якщо дослідника цікавить лише згідний чи не згідний опитуваний, то достатньо відповіді типу "так — ні". Якщо ж необхідно зробити висновки щодо ду­мок опитуваних, то необхідно використати запитання за шкалою.

Опитувальні листи (анкети) можуть включати, крім запи­тань по суті справи, запитання, що допомагають встановити контакт із опитуваним, і запитання, які контролюють правильність і достовірність відповідей. Використовується як усне опитування, так й інтерв'ю. Якщо опитування прохо­дить за заданою формою, то це — стандартизоване інтерв'ю.

 


Читайте також:

  1. Бліц-опитування
  2. До основних методів психології належать: спостереження, опитування і експеримент.
  3. Експерт-опитування.
  4. ІНФОРМАЦІЙНІ ІНТЕРВ’Ю: ПІДГОТОВКА, ПРОВЕДЕННЯ, ФОРМУВАННЯ ТЕКСТУ. ОПИТУВАННЯ, ПИТАННЯ-ВІДПОВІДЬ, ПОРАДА: ДІАЛОГ З ЧИТАЧЕМ
  5. Метод опитування
  6. МЕТОДИКА ПРОВЕДЕННЯ ОПИТУВАННЯ
  7. Опитування
  8. Опитування
  9. Опитування по системах
  10. Опитування поштою.
  11. Опитування як метод збору інформації, його різновиди.




Переглядів: 1321

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
І. Визначення мети і завдань. | Експеримент

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.021 сек.