МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Формування вибіркової сукупностіТипові помилки в проведенні експерименту 1. Сформульовані гіпотези не відбивають проблемну ситуацію, суттєві залежності у даного об'єкта. 2. Як незалежну змінну виділено фактор, який не може бути причиною, сталою детермінантою процесів, що проходять у даному об'єкті. 3. Зв'язки між залежною і незалежною змінною мають випадковий характер. 4. Допущено помилки в попередньому описі об'єкта, що призвело до неправильної емпіричної інтерпретації змінних і вибору неадекватних показників. 5. Допущено помилки при формулюванні дослідних і контрольних вихідних результатів експерименту, виявляється значна їх різниця, що викликає сумніви в можливості порівняти ці групи за складом змінних. 6. Важко підібрати контрольний об'єкт за однорідними або схожими з експериментальними параметрами. 7. При аналізі результатів експерименту переоцінюється вплив незалежної змінної на залежну, без урахування впливу випадкових факторів на зміни в експериментальній ситуації. У прикладному соціологічному дослідженні передусім важливо визначити обсяг вибірки, тобто число опитуваних. Це число залежить від загальної кількості соціальних об'єктів, що вивчаються, які утворюють генеральну сукупність. Якщо досліджується громадська думка жителів регіону, то генеральною сукупністю є всі жителі регіону. Якщо у межах локального дослідження вивчаються потреби, пропозиції користувачів конкретної бібліотеки (музею, архіву, дозвільної установи), генеральною сукупністю є сукупність усіх користувачів, відвідувачів цієї установи. Вибірка має бути оптимальною, або репрезентативною, яка б у мініатюрі відображала всі характерні особливості генеральної сукупності. Розрахунок обсягу вибірки часто залежить від методу дослідження. Так, при експертному опитуванні обсяг вибірки рідко перевищує 30 %, а при пробному (пілотажному) дослідженні він може досягати 100 %. У більшості випадків великий розмір або мінливість генеральної сукупності не дають змоги здійснювати суцільне опитування. Тому застосовують вибірковий метод. У вибіркових дослідженнях неможливо досягти 100 % точності результатів, завжди залишається ризик помилки. Достатньо репрезентативним вважається вибірковий параметр, для якого гранична помилка не перевищує 5 %. Збільшення обсягу вибірки підвищує точність дослідження через зменшення випадкових помилок, а зменшення обсягу вибірки економить час, кошти, людські ресурси, однак зменшує ймовірність отримання точних результатів. Необхідно вибирати "золоту середину". Для цього користуються формулами і таблицями, за допомогою яких можна визначити мінімальний обсяг вибіркової сукупності, виходячи з обсягу генеральної сукупності та прийнятого рівня значущості залежно від типу вибірки. Конкретним прикладом розрахунку кількості вибіркової сукупності може послужити реальна і потенційна аудиторія відвідувачів дозвільних установ. Припустимо, що населення міста становить 10 тис. жителів. Опитати усіх міських жителів дуже важко. Тому можна опитати кожного десятого жителя, тобто 1 тис. осіб, що і буде потенційною аудиторією міського дозвільного центру. Щоб вибірка була достовірною, важливо визначити ознаки, за якими вона буде здійснюватися. Серед таких ознак можуть бути: а) стать. Усе населення міста — генеральна сукупність:
Усього Чоловіки Жінки 10 000 4600 5400
Опитувана — вибіркова сукупність: Усього Чоловіки Жінки 1000 460 540
б) вік. Генеральна сукупність:
Усього до 20 Понад років 21—25 26—30 31—40 41—50 51—60 60 10 000 1100 1240 1300 1800 1260 1100 2200
Вибіркова сукупність:
Усього До 20 Понад років 21—25 26—30 31—40 41—50 51—60 60 років 1000 110 124 130 180 126 110 220
в) соціально-професійна структура населення. Генеральна сукупність:
Усього Робітники Службовці Учні Пенсіонери 10 000 5000 1600 600 2800
Вибіркова сукупність: Усього Робітники Службовці Учні Пенсіонери 1000 500 160 60 280
У табл. 3.1 подано соціально-демографічне групування вибіркової сукупності. Дані таблиці показують, скільки осіб із кожної соціально-демографічної групи слід опитати. Можна дещо змінити пропорції, наприклад, збільшити групу учнів-респондентів за рахунок зменшення кількості опитуваних пенсіонерів. Такий метод формування вибірки дасть змогу отримати цілісну картину соціально-демографічного складу населення, а отже, забезпечити достовірність інформації про генеральну сукупність.
Читайте також:
|
||||||||
|