МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
ІнформаціїІ спричинюють перекручення Які гальмують процес взаєморозуміння Інформації реципієнтом Мотивів і причин прийняття Надмірна навіюваність, конформність реципієнта; авторитетність комунікатора; доброзичлива манера подання інформації; довіра до джерела інформації; задоволення комунікативних та інших потреб; _ надмірна увага реципієнта до манери говорити й форми подання інформації; компенсація емоційної недостатності; бажання самоутвердитися за рахунок почутої інформації; очікування отримати задоволення від інформації; дефіцит надійної інформації Урахування механізмів і феноменів, Особистісні характеристики учасників комунікативного процесу: недоброзичливість, різкість тону; негативний емоційний настрій партнерів зі спілкування; внутрішній дискомфорт, когнітивний дисонанс Причини перекручення інформації: низький рівень інтеграції комунікатора й реципієнта; відсутність погодженості, упорядкування комунікативних дій; низька ефективність розв'язання проблеми співвіднесення мовних засобів із смислом повідомлення; відсутність єдності мовного досвіду
Численні функції комунікацій, безперечно, породжують велику кількість його видів. Враховуючи складність комунікацій, класифікували його види можна за багатьма ознаками. Зупинимося лише на окремих з них, які, на нашу думку, мають науково-практичний інтерес. За результативністю спільної взаємодії та досягнутим ефектом існує: · необхідне (міжособистісні контакти, без яких спільна діяльність стає практично неможливою), · бажане (міжособистісні контакти, що сприяють успішнішому вирішенню виробничих, виховних та інших завдань), · нейтральне (міжособистісні контакти, які не заважають, але й не сприяють розв'язанню проблем) · і небажане спілкування (міжособистісні контакти, які ускладнюють досягнення завдань спільної взаємодії). Зазначений клас видів міжособистісних комунікацій має стосунок до питання про продуктивність і непродуктивність міжособистісних контактів і до критеріїв їх оптимальності. Учасниками комунікацій можуть бути як безпосередні конкретні індивіди, так і опосередковані групи людей. Ідеться про міжособистісне й масове спілкування. Міжособистісне спілкування проявляється в безпосередніх контактах, які, своєю чергою, визначаються й регулюються всією системою суспільних відносин, умовами суспільного виробництва, інтересами людей і груп. У міжособистісному спілкуванні зазвичай застосовують мовні й немовні засоби обміну інформацією, механізми психологічного впливу та ін. Воно передбачає встановлення прямих контактів між партнерами зі спілкування, дає змогу безпосередньо реагувати і впливати на процес взаємодії. Саме тому міжособистісне спілкування ще називають прямим, безпосереднім на відміну від опосередкованого масовогоспілкування (масове спілкування має анонімний характер; воно спрямоване не на певного індивіда, а на великі маси людей і здійснюється найчастіше за допомогою засобів масової комунікації). Важливо підкреслити емоційний характер міжособистісного спілкування, адже в ньому люди зорієнтовані передусім на свої внутрішні цілі, цінності й потреби. І хоча зміст такого спілкування, його форми можуть гнучко змінюватися та пристосовуватися до того образу партнера, який формується у процесі взаємодії, водночас воно надає своїм учасникам значну свободу у виборі способу спілкування, в прийнятті рішення про його продовження чи припинення. В цій ситуації міжособистісне спілкування базується на емоційній привабливості, схожості партнерів і мало залежить від їхніх соціальних ролей і статусів. В ситуації опосередкованого спілкування між учасниками взаємодії наявна певна просторово-часова дистанція. За таких умов спілкування м^є переважно однобічний характер: людина може лише сприймати інформацію, яка надходить до неї від інших генерацій, суспільств або епох, але не може передавати якусь інформацію їм сама. Таке опосередковане спілкування, яке здійснюється, наприклад, завдяки літературі, творам або іншим витворам, має надзвичайно важливе значення для збагачення стосунків людини зі світом, виводить її за межі безпосереднього оточення, робить особистість причетною до всієї людської культури й до всіх подій, що відбуваються у світі. Якщо спілкування організовується навколо власне психологічних проблем (встановлення емоційних стосунків з іншою людиною, створення умов для розвитку індивіда та ін.), його називають особистісно орієнтованим. У тому випадку, коли спілкування обмежується взаємодією лише на діловому рівні, воно має характер формального й називається офіційним (рольовим). Особистісно орієнтоване (або особистісне)спілкування передбачає виокремлення в ньому суто психологічного аспекту, тобто внутрішнього світу людини. Це зовсім не означає, що йдеться тільки про одного партнера спілкування. Саме у стосунках з іншою людиною індивід повною мірою може виступати і проявитися як особистість, як суб'єкт взаємодії. Отож, особистісне спілкування передбачає такі ситуації взаємодії, в які учасники спілкування входять особистісно. Основне призначення цього виду спілкування — забезпечення існування внутрішнього світу особистості, сприймання себе й іншого як особистостей, відстоювання прав на особистісне ставлення до явищ зовнішнього світу. Йдеться не про егоїстичні устремління, не про обстоювання «власних» домагань, а про утвердження загальнолюдських прав і властивостей людини як особистості. Як і в будь-якому іншому виді спілкування, в особистісному спілкуванні партнери обмінюються інформацією про класні переживання, оцінки, почуття, зовнішні події тощо. Офіційне (рольове)спілкування передбачає стосунки, що опосередковуються соціальними чи професійними ролями. Цей вид спілкування може мати елементи особистісного, однак вони актуалізуються настільки, наскільки не розходяться з обмеженнями, які накладаються діловими стосунками. Рольове спілкування надзвичайно поширене в сучасному суспільстві. Воно забезпечує взаємодію в таких ситуаціях, як «керівник — підлеглий», «учень — учитель», «покупець — продавець», «лікар — пацієнт» та ін. Саме роль, рольові очікування учасників спілкування визначають, як сприймається партнер, як оцінюється його поведінка, як оцінюється індивідом власна поведінка, яким він є як виконавець ролі. В ситуації рольовогоособистості. Під стратегією спілкування розуміють загальну схему дій учасників комунікативного спілкування процесу, загальний план досягнення мети, якої прагнуть співрозмовники. Це визначення можна взяти за основу. До того ж потрібно враховувати: · мотиваційний (чи досягається мета під час спілкування одним · змістовий (комунікативні установки — гуманістичні або маніпулятивні) і · процесуальний (характер конструювання спілкування — певне співвідношення між діалогом і монологом) компоненти стратегій спілкування. Отож узагальнена характеристика формується з таких основних видів стратегій спілкування: • гуманістично-діалогічна, спрямована на досягнення спільної мети; • гуманістично-монологічна, спрямована на досягнення спільної мети; • гуманістично-діалогічна, спрямована на досягнення індивідуальної мети; • гуманістично-монологічна, спрямована на досягнення індивідуальної мети; • маніпулятивно-діалогічна, спрямована на досягнення спільної мети; • маніпулятивно-монологічна, спрямована на досягнення спільної мети; • маніпулятивно-діалогічна, спрямована на досягнення індивідуальної мети; • маніпулятивно-монологічна, спрямована на досягнення індивідуальної мети. У залежності від особливостей спілкування, Е. Шостром виокремлює чотири неповні стратегії маніпуляторів.
Читайте також:
|
||||||||
|