Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Розвиток спеціальної освіти як соціально-педагогічна проблема

Розділ І

Спеціальна загальноосвітня школа с однією з ланок державної системи освіти. В ній навчаються діти з вадами психічного та фізичного розвитку. Загальне завдання спеціальної школи полягає створенні сприятливих умов для всебічного, гармонійного розвитку особистості з усвідомленою громадянською позицією, системою знань про природу, суспільство, людину, її працю, у підготовці їх до свідомого вибору свого місця в житті.

Довготривалий досвід роботи існуючої системі спеціальних шкіл переконливо свідчить, що в результаті систематичного освітньо-виховного і корекційного впливу можна досягти помітних зрушень не тільки в загальному розвитку учнів, а й у формуванні у них соціально значущих якостей, підвищення рівня працездатності, розвитку на цій основі професійної мобільності.

Поряд з цим відзначається, що без спеціально підготовки діти з вадами розвитку залишаються тягарем для суспільства і батьків, нерідко стають на шлях антисоціальних вчинків і правопорушень. Отже, спеціально організоване навчання і виховання осіб з вадами фізичного та психічного розвитку — одна із важливих соціальних функцій і турбот держави.

За час свого існування спеціальна школа зробила вагомий внесок у підготовку своїх вихованців до самостійного життя і праці. Недооцінювати її досягнень несправедливо. Водночас не можна не помічати, що через несприятливі економічні, соціальні і педагогічні чинники в розвитку спеціальної освіти з роками нагромаджувалися невирішені проблеми, загострювалися суперечності між метою, завданнями школи та реальним станом і результатом навчально-виховної і корекційної роботи. Останнім часом послаблюється увага суспільства до потреб спеціальної школи, до її матеріально-технічного оснащення, розриваються раніше налагоджені зв'язки школи з виробництвом. Вкрай незадовільно ці школи забезпечуються навчальною, методичною літературою, дидактичними і наочними посібниками, що ускладнює реалізацію кінцевої мети — соціально-трудову адаптацію й інтеграцію випускників у суспільство.

Досить гострою залишається й проблема повного охоплення дітей з вадами психічного та фізичного розвитку спеціальним навчанням. Значний відсоток із них продовжує навчатися у масових школах, де навчання й виховання не відповідають особливостям розвитку таких дітей, де не дотримується належний охоронно-педагогічний режим, не забезпечується корекція властивих їм вад розвитку. Неспроможні засвоїти складний програмовий матеріал, такі діти стають «важкими», а педагоги всіляко намагаються позбутися їх. Через несприятливі умови виховання в учнів виникає низка побічних відхилень, які важко коригуються навіть в умовах спеціального навчання.

Нерозв'язаним є й питання раннього виявлення, диференціальної діагностики психічного розвитку в дітей дошкільного віку в структурному і змістовному плані. В результаті переважна більшість із них (90% від тих, кого направляють до спеціальної школи) не одержують спеціального організованого корекційного виховання в дошкільному віці, що стримує більш повну реалізацію адаптивних та компенсаторних можливостей дітей. Відсутні й статистичні дані про таких дітей, що утруднює прогнозування мережі різних типів дошкільних і шкільних закладів.

Все це зумовлює необхідність глибокого переосмислення сучасного стану спеціальної освіти дітей з вадами розвитку, аналізу наявних у навчально-виховній і корекційній роботі прогалин з тим, щоб сформулювати концептуальні положення, актуальні не лише на сьогодні, а й на перспективу.


Читайте також:

  1. IV. Проблема антропогенних змін клімату або «парниковий ефект».
  2. Pp. Розвиток Галицько-волинського князівства за Данила Романовича
  3. V Розвиток кожного нижчого рівня не припиняється з розвитком вищого.
  4. Аграрні реформи та розвиток сільського госпо- дарства в 60-х роках XIX ст. — на початку XX ст.
  5. Адміністративно-територіальний устрій та соціально-економічний розвиток
  6. Актуальні тенденції організації іншомовної освіти в контексті євроінтеграції.
  7. Актуальність безпеки життєдіяльності. Сталий розвиток людини
  8. Актуальність і завдання курсу безпека життєдіяльності. 1.1. Проблема безпеки людини в сучасних умовах.
  9. Акцентуація характеру – перебільшений розвиток певних властивостей характеру на шкоду іншим, в результаті чого погіршуються відносини з оточуючими людьми.
  10. Альтернативність ресурсів і проблема економічного вибору
  11. Більш широке залучення до управлінської діяльності талановитої молоді, жінок, а також виховання лідерів у сфері освіти.
  12. Близькосхідна проблема на рубежі 60-70-х років.




Переглядів: 722

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Концепція спеціальної освіти осіб з психічними та фізичними вадами в Україні | Спеціальна освіта, її мета і завдання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.