Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Характеристика педагогічної діяльності: поняття та структура.

Педагогічна діяльність – це цілеспрямований виховний та навчальний вплив педагога на учнів з метою їх особистісного, інтелектуального та діяльнісного розвитку, а також основа його саморозвитку та самовдосконалення.

 

Педагогічна діяльність має ті самі характеристики, що й інші види людської діяльності: це цілеспрямованість, вмотивованість та предметність. Н.В. Кузьміна однією з особливих специфічних характеристик педагогічної діяльності називає продуктивність.

 

Психологічний зміст педагогічної діяльності включає мотиви, мету, предмет, засоби, продукт та результат.

Предметом педагогічної діяльності є організація навчальної діяльності учнів, яка спрямована на засвоєння предметного соціокультурного досвіду.

Засобами педагогічної діяльностіє наукові (теоретичні та емпіричні) знання, за допомогою яких формується тезаурус учнів. Носіями знань можуть бути тексти підручників, а також відповідні уявлення, які виникають в учнів під час цілеспрямованого спостереження на лабораторних, практичних заняттях. Допоміжними є технічні, комп'ютерні, графічні та інші засоби. Засобами передання є пояснення, показ (ілюстрація), спільна робота з учнями під час вирішення учбових задач, безпосередня практика (лабораторна, польова), тренінги.

Продуктом педагогічної діяльності є індивідуально сформований досвід учня. Він перевіряється та оцінюється на екзаменах, заліках. Під час вирішення учбових задач, контрольних робіт.

Результатом педагогічної діяльності повинен бути особистісний індивідуальний розвиток учня, його вдосконалення.

 

Одним з важливих компонентів педагогічної діяльності є її мотивація. В педагогічній діяльності виділяють ті ж мотиваційні орієнтації, що і в учбовій. У першу чергу, зовнішні мотиви (наприклад мотив досягнення, престижу роботи у відповідних навчальних закладах) та внутрішні мотиви (орієнтація на процес і результат своєї діяльності, особистісно-професійного росту, самоактуалізації/самореалізації). Специфічним мотивом виступає орієнтація на домінування, мотив влади.

Виділяють наступні структурні компоненти педагогічної діяльності або функції (за Н.В. Кузьміною):

- гностичний – або дослідницький компонент, який передбачає постійне збільшення знань, умінь, навичок. Це - здатність досліджувати процес і результат власної праці.

- конструктивний компонент відповідає за планування педагогічної діяльності та прогнозування результатів.

- проектувальний компонент передбачає проектування віддалених, перспективних цілей навчання та виховання, а також стратегій та способів їх досягнення.

- організаторський - передбачає організацію навчально-виховного процесу.

- комунікативний - відповідає за встановлення взаємовідносин вчителя з іншими особами. Ця сторона діяльності вчителя найбільше цінується молодшими школярами.

 

Ми з вами розглянули загальну характеристику педагогічної діяльності, проте кожен педагог має свій, індивідуальний стиль педагогічної діяльності.

Індивідуальний стиль діяльності– це характерна для конкретного індивіда сукупність способів, що забезпечують успішність виконання якоїсь дії.

 

Індивідуальний стиль діяльності вчителя включає в себе (А.К. Маркова):

1. Змістовні характеристики:

- орієнтація вчителя: на процес навчання, результат навчання та процес і результат навчання;

- адекватність (неадекватність) планування навчально-виховного процесу;

- оперативність (консервативність) у використанні засобів і способів педагогічної діяльності;

- рефлексивність - інтуїтивність.

2. Динамічні характеристики:

- гнучкість - традиційність;

- імпульсивність - обережність;

- стійкість - нестійкість щодо ситуації, яка змінюється;

- стабільне емоційно-позитивне ставлення до учнів - нестійке емоційне ставлення;

- наявність особистісної тривожності - її відсутність;

- спрямованість рефлексії на себе - на обставини - на інших.

3. Результативні характеристики:

- однорідність - неоднорідність рівня знань учнів;

- стабільність - нестійкість в учнів навичок учіння;

- високий - середній - низький рівень інтересу до предмета.


Читайте також:

  1. I. Загальна характеристика політичної та правової думки античної Греції.
  2. II. ВИРОБНИЧА ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОФЕСІЇ
  3. II. Морфофункціональна характеристика відділів головного мозку
  4. II. Поняття соціального процесу.
  5. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  6. А/. Поняття про судовий процес.
  7. Аварії на хімічно-небезпечних об’єктах та характеристика зон хімічного зараження.
  8. Автобіографія. Резюме. Характеристика. Рекомендаційний лист
  9. Автокореляційна характеристика системи
  10. Адміністративний проступок: поняття, ознаки, види.
  11. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  12. Акти з охорони праці, що діють в організації, їх склад і структура.




Переглядів: 6142

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Мікробіологія кисломолочних продуктів | Професійно значущі якості, уміння особистості педагога.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.009 сек.