Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






У фізичному вихованні існують декілька комплексних систем оцінки здоров’я школярів.

Так, Я.С. Вайнбаум (1986) пропонує оцінювати рівень здоров’я за такими показниками як: маса тіла; результати виконання 12-хвилинного тесту К.Купера; працездатність і захворюваність. Встановлюється 3 рівні здоров’я: перший, другий, третій. І рівень – людина не потребує рекомендацій, ІІ рівень – необхідна консультація спеціаліста, ІІІ – потрібне поглиблене медичне обстеження.

Найбільш поширеною серед фахівців ФВ є визначення фізичного (соматичного) здоров’я за методикою Г.Л. Апанасенко.

У стані спокою визначається ЖЄЛ, ЧСС, АТ, маса тіла, довжина тіла, динамометрія кисті та проводиться тестування у пробі Руф’є. На підставі отриманих даних визначаються:

ü життєвий індекс (мл/кг);

ü силовий індекс, % (сила кисті/маса тіла х 100%);

ü індекс Руф’є (за даними проби Руф’є, з використанням спеціальної формули);

ü індекс Робінсона (ЧСС спокою х АТ сист./100);

ü відповідність маси довжині тіла (за спеціальними табл.).

Усі зазначені показники оцінюються балами за таблицею 1.

Додавши бали за всіма показниками, порівнявши отриману суму балів зі шкалою таблиці 1 – можна встановити рівень соматичного здоров’я:

◊ низький;

◊ нижче середнього;

◊ середній;

◊ вище середнього;

◊ високий.

Таблиця 1

Експрес-оцінка рівня фізичного здоров’я хлопчиків

та дівчат 7-16 років

Показник Хлопчики
Низький Нижче середнього Середній Вище середнього Високий
Життєвий індекс, мл·кг- (бали)   (0)   56-50 (1)   51-60 (2)   61-69 (3)   (4)
Силовий індекс,% (бали)   (0)   46-50 (1)   51-60 (2)   61-65 (3)   (4)
Індекс Робінсона ум.од. (бали)   (0)   91-100 (1)   90-81 (2)   80-75 (3)   (4)
Відповідність маси довжині тіла (бали)   (-3)   (-3)   (-1)   (0)   (0)
Індекс Руф’є, відн.од. (бали) (-2) 11-13 (-1) 6-10 (2) 5-4 (5) (7)
Сума балів 3-5 6-10 11-12
Показник Дівчата
Низький Нижче середнього Середній Вище середнього Високий
Життєвий індекс, мл·кг- (бали)   (0)   41-47 (1)   48-55 (2)   56-65 (3)   (4)
Силовий індекс,% (бали)   (0)   41-45 (1)   46-50 (2)   51-55 (3)   (4)
Індекс Робінсона ум.од. (бали)   (0)   91-100 (1)   90-81 (2)   80-75 (3)   (4)
Відповідність маси довжині тіла (бали)   (-3)   (-3)   (-1)   (0)   (0)
Індекс Руф’є, відн.од. (бали) (-2) 11-13 (-1) 6-10 (2) 4-5 (5) (7)
Сума балів 3-5 6-10 11-12

 

 

Учні, що мають середній рівень здоров’я – це група ризику. З цим контингентом необхідно проводити спрямовані профілактично-оздоровчі заходи. Діти і підлітки з низьким рівнем здоров’я повинні пройти поглиблене медичне обстеження, швидше за все, вони можуть мати паталогічні процеси (1).

Таблиця 2

Рівень фізичного (соматичного) здоров’я учнів 10-11 класів

Закарпатської області

Рівень здоров’я Кількість випадків (%)
Дівчата Юнаки
Низький 22,6 16,35
Нижче середнього 52,2 58,05
Середній 22,6 25,6
Вище середнього 2,6
Високий

 

Тобто практично здоровими є лише 2,6% дівчат. Решта учнів або належать до групи ризику, або потребують поглибленого медичного обстеження.

Для виявлення наявних патологій в останні роки проводиться велика дослідницька робота з визначення критеріїв фізичного стану (ФС) школярів і відповідних його рівнів. Як відомо, чітко визначені критерії ФС для дорослого населення такими українськими вченими, як Душанін, Пирогова, Іващенко, Страпко. Науковий пошук щодо ФС дітей і підлітків триває. Триває науковий пошук змісту такого документу, як “паспорт здоров’я”. Існує декілька його варіантів. В якості взірця наводимо паспорт здоров’я, запропонований Арєф’євим, Єдинаком (табл. 3).

 

Таблиця 3


Читайте також:

  1. Active-HDL як сучасна система автоматизованого проектування ВІС.
  2. D-петля, що складається з 8–12 залишків, декілька з яких – дигідроуридинові.
  3. I. Органи і системи, що забезпечують функцію виділення
  4. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  5. II. Анатомічний склад лімфатичної системи
  6. II. Бреттон-Вудська система (створена в 1944 р.)
  7. III етап. Системний підхід
  8. IV. Розподіл нервової системи
  9. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи
  10. IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО
  11. IV. Філогенез кровоносної системи
  12. OSI - Базова Еталонна модель взаємодії відкритих систем




Переглядів: 536

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Оцінка здоров’я школярів та їх розподіл на медичні групи для занять фізичними вправами | Паспорт здоров’я

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.