Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Земельні та місцеві податки

 

Крім спільних для всіх рівнів бюджетів податків, розподілених за частковим принципом, у земельні та місцеві бюджети надходять податки, склад яких було показано у табл. 5.2.

Податок на спадщину і дарування (Erbschafts- and Schenkungssteuer). Платники податку (спадкоємці та одержувачі подарунків) диференційовані на три групи: перша група – подружжя і діти; друга група – батьки, діди та баби; третя група – всі інші. Ставки податку залежать від вартості оподатковуваних активів та від ступеня родинно-сімейних зв'язків. Встановлено прогресивну семирозрядну шкалу ставок: для першого класу – від 7% до 30%; для другого класу – від 12% до 40%; для третього класу – від 17 до 50%. Норми оподаткування дарувань аналогічні спадщині.

Податок на нерухоме майно (Grundsteuer) визначають на онові оцінної вартості майна. Остання залежить від місцезнаходження нерухомості, величини, характеру використання, локального коефіцієнта та інших факторів. На вигоду платникам нерухомість, крім землі, підлягає щорічній податковій амортизації за ставкою 2% на рік, а затрати на модернізацію будівель, що мають статус пам'ятників історії, амортизуються протягом 12 років. Grundsteuerз власника чи орендатора однокімнатної квартири в Берліні складає в залежності від оцінки і відповідно якості квартири 200-500 євро на рік.

Згаданий вище федеральний дорожній податок (Маut-Steuer) не слід плутати із земельним податком на автомобілі (Kraftfahrzeugsteuer або KFZ-Steuer) –також приклад податку, однаково розрахованого як на виконання фіскальної, так і екологічної функції. Норми оподаткування залежать від трьох умов: потужності двигуна, типу двигуна (бензиновий, дизельний), наявності каталізатора. Так, для автомобіля з об'ємом двигуна 3 л за екологічним стандартом Євросоюзу Еuro 2 податкова ставка на кожні 100 куб. см об'єму складає 12 євро для бензинового двигуна і 29 євро для дизеля. Податок тим більший, чим потужніший двигун і/або чим вища емісія вуглекислого газу. Податок стягують при реєстрації автотранспортного засобу.

Дорожній податок Маut-Steuer платить той, хто фактично їздить, причому чим більше їздить, тим більше платить. KFZ-Steuer оподатковує сам факт володіння автомобілем, навіть якщо останній стоїть у гаражі. Нерідко наявність Маut-Steuer інтерпретують на користь скасування KFZ-Steuer.

Платежі акцизу на пиво (Biersteuer) надходять у земельні бюджети за диференційованими в залежності від якості й міцності продукту ставками в діапазоні від 8,66 євро до 12,59 євро на гектолітр.

Податком на лотереї (Lotteriesteuer) за ставкою 20% обкладається сума виручки від реалізації лотерейних білетів. Податок на парі (Rennwettsteuer? Totalisatorsteuer) встановлено за ставкою 16,66% від суми парі, укладених через тоталізатор на кінних та автомобільних гонках.

У систему місцевих податків входить промислово-торговий податок (Gewerbessteuer) на прибуток підприємств, котрі є суб’єктами податку на прибуток корпорацій, а також на доходи фізичних осіб, які мають власний бізнес у промисловій і комерційній сферах. Ставки податку визначають на місцях у межах від 7,5% до 15%.

Поземельний податок (Grundsteuer) накладають на земельні ділянки та на розміщених на них будівлі за ставками на рівні 1-2% від оцінної вартості нерухомого майна. Частка податків на нерухомість у доходах місцевих бюджетів складає 17%.

Податок на трансферт землі та нерухомості (Grunderwerbsteuer) – аналог гербового збору, до 2007 р. входив до складу федеральних податків. Податок сплачує покупець при зміні прав власності на майно вартістю вище установленого мінімуму за ставками на рівні 3,5-4,5% від вартості майна.

Ставки муніципальної бізнесової надбавки до податку на прибуток визначаються на місцях у межах 9-13%.

До інших місцевих податків належать місцеві акцизи, в тому числі на безалкогольні напої, та деякі інші податки і збори. Вся система місцевих податків побудована таким чином, щоб забезпечити самостійне вирішення питань функціонування та розвитку інфраструктури, захисту довкілля, надання благ і послуг локального характеру.

Вартий уваги дещо екстравагантний податок на власників собак (Hundsteuer). Ставки податку – 80-100 євро за собаку в рік. У містах, де здійснюють програми обмеження кількості собак («Kampfhund»), податок на тварин агресивних порід може сягати 600 євро.

У 2009 р. загальний збір податків у всі рівні бюджетів склав 530 млрд. євро, ваз в’язку з економічною кризою на 45 млрд. менше, ніж намічалося.

 

 

5. Адміністрування податків

 

Функції Bundesfinanzministerium – Федерального міністерства фінансів довгий час обмежувалися лише адмініструванням акцизів і внесків на соціальне страхування. Однак, у результаті проведеної 2006 р. реорганізації, в структуру міністерства було введено три нових підрозділи: Федеральне центральне податкове управління, Федеральне управління з питань централізованого обслуговування та неурегульованої власності, Технологічний центр обробки даних та інформаційних технологій для адміністрування федеральних доходів. Нові служби призначені для посилення фіскальної організуючої ролі федерального центру. Митниця (Zoll) відноситься до Федерального міністерства економіки.

Підрозділи міністерства фінансів землі (Länderministerium der Finanzen) виконують функції менеджменту, контролюють проведення податкової політики на рівні земель, направляють діяльність податкових інспекцій. У кожній із федеральних земель відкрито фінансові академії та коледжі. У восьми найбільш економічно розвинутих землях відкрито Головні регіональні фінансові дирекції (Оberfinanzdirectionen), в структурі яких діють департаменти з питань адміністрування окремих податків, а також сервісні центри по (пере)підготовці кадрів податкової служби та центри електронної обробки даних.

Безпосередню оперативну роботу по справлянню податків виконує персонал податкових інспекцій – основної й масової фіскально-адміністративної ланки. Функцію перевірки податкових декларацій покладено на податкових інспекторів (Veranlagungsbeamter) під контролем старших інспекторів (Sachgebietsleiter). Фаховий рівень податкових інспекторів оцінюють і контролюють за бальною системою. Так, за перевірку залежно від її складності нараховують від 1 до 8 балів. Мінімальний якісний показник – 34 бали, якщо нижче – ставиться питання про неповну службову відповідність. Зрозуміло, така система заохочує інтенсивну роботу і підвищення кваліфікації.

Зміст камеральних перевірок зводиться головним чином до встановлення достовірності задекларованих доходів шляхом порівняння з даними минулих років, а також з величиною доходів аналогічних за фахом і/або бізнесом платників. У процесі виїзних перевірок аудитори виясняють стан бухгалтерського обліку і податкової документації, як правило, за останні 3-4 роки. Тривалість перевірки залежить від обороту фірми і може продовжуватися до трьох місяців.

Типову організаційно-функціональну структуру податкової інспекції відображено в табл. 5.7.

Крім власне адміністрування податків податкові інспекції виконують деякі нефіскальні функції: визначають обсяг і надають інвестиційні гранти на будівництво житла; оцінюють з метою оподаткування нерухоме майно.

Серед заходів мінімізації податкового боргу передбачено позбавлення боржника права виїхати за кордон, закриття бізнесу чи скасування ліцензії. До укладень контрактів з державою платника допускають лише при умові ліквідації податкового боргу. Право голосування на виборах, а також розпоряджатися одержаною спадщиною вступає в силу після подачі відповідної податкової декларації.

 

 

Таблиця 5.7


Читайте також:

  1. V. ЗЕМЕЛЬНІ РЕСУРСИ. ОХОРОНА НАДР ТА ПРОБЛЕМИ ЕНЕРГЕТИКИ
  2. Автономна Республіка Крим, регіональні та місцеві органи державної влади.
  3. Виникнення та посвідчення прав на земельну ділянку. Документи, що посвідчують права на земельні ділянки.
  4. Державні та місцеві гарантії
  5. Державні та місцеві гарантії
  6. Державні та місцеві гарантії
  7. Доходи, податки та видатки держав Стародавнього світу
  8. Загальнодержавні й місцеві податки та збори. Форма справляння податків.
  9. Земельні ділянки для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і гаражного будівництва.
  10. Земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадян чи юридичних осіб, можуть перебувати у запасі.
  11. Земельні правовідносини в селянському (фермерському) господарстві
  12. Земельні ресурси та їх характеристика




Переглядів: 705

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Принципи оподаткування за Вагнером | Фіскальне відомство і адміністрування податків.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.