МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Тема 4. Аналіз стану підприємстваВисновки по темі 3
Стратегічна оцінка зовнішнього середовища компанії вимагає відповіді на наступних 7 питань: 1. Які основні економічні показники, що характеризують галузь? Галузі в значній мірі відрізняються друг від друга по таких характеристиках, як: розміри ринку, масштаби конкуренції, темпи росту ринку, число фірм - покупців (продавців) і їхні відносні розміри, складність входження в галузь і виходу з неї, ступінь вертикальної інтеграції продавців, темпи технологічних змін, розміри економії на масштабах виробництва й ефект кривої досвіду, ступінь стандартизації або диференціації продукції фірм-конкурентів, прибутковість (прибутковість). Економічні показники, що характеризують галузь, дуже важливі через ту роль, що вони грають при розробці стратегії. 2. Які конкурентні сили діють у галузі і яке їхній вплив? Рівень конкуренції визначається п'ятьма силами: суперництвом між продавцями усередині галузі, наявністю привабливих товарів - субститутів, можливістю входження в галузь нових конкурентів, впливом постачальників і здатністю споживачів диктувати свої умови. Задачею аналізу конкуренції в галузі є оцінка кожної сили, визначення того, наскільки слабко або сильно її тиск і потім продумування конкурентної стратегії, на яку варто орієнтуватися компанії з обліком існуючих у галузі "правил" конкуренції і яка спрямована на те, щоб: а) ізолювати фірму наскільки можливо від впливу п'яти сил конкуренції; б) використовувати "правила" конкуренції в галузі на благо фірми; в) завоювати конкурентна перевага. 3. Що викликає зміни в структурі конкурентних сил у галузі й у навколишнім середовищі? Умови в галузі і рівень конкуренції змінюються, оскільки визначені сили знаходяться в русі і сприяють або прямо приводять до змін. Найбільше що часто зустрічаються рушійними силами є зміни в довгострокових тенденціях економічного росту галузі, зміни в складі споживачів, упровадження нових продуктів, вихід на ринок або відхід з його великих фірм, глобалізація, зміна структури витрат і продуктивності, перехід споживчих переваг до стандартних продуктів від диференційованих, вплив змін у законодавстві й у політику уряду, зміна суспільних цінностей і способу життя, зменшення невизначеності і ступеня ризику. Правильний аналіз рушійних сил і їхнього впливу на ситуацію в галузі - передумова для грамотної розробки стратегії. 4. Які компанії мають найбільш сильні/слабкі конкурентні позиції? Розробка карти стратегічних груп - досить коштовний (якщо не необхідний) інструмент для розуміння того, яке положення займають на ринку конкуренти з погляду слабості і сили їхніх позицій, а також з погляду розходжень (схожості) цих позицій. Суперники, що належать до одній і тієї ж або близько коштують стратегічним групам, є близькими конкурентами, у той час як фірми, що належать до стратегічних груп, значно вилученим друг від друга на карті, звичайно являють незначну загрозу або взагалі безпечні в даний час. 5. Який наступний найбільш ймовірний стратегічний крок конкурентів? Цей аналітичний крок містить у собі: визначення стратегій конкурентів, виявлення сильних (слабких) суперників, оцінку їхніх конкурентних можливостей, прогноз їхніх наступних кроків. Добре поставлена розвідувальна діяльність по зборі інформації про супротивника дозволяє угадати його дії і заздалегідь підготувати ефективні контрзаходи (може бути, навіть знищити конкурента) і дає менеджерам можливість врахувати ймовірні кроки суперників при розробці найкращого плану дій для своєї компанії. Менеджери, що не проводять глибокого аналізу конкурентів, ризикують бути неприємно здивовані несподіваними діями з боку конкурентів. Компанія не може розраховувати на те, що вона переграє своїх конкурентів, якщо не займається моніторингом їхньої діяльності і прогнозуванням їхніх дій. 6. Які фактори є ключовими факторами успіху в конкурентній боротьбі? Ключові фактори успіху - це ті дії по реалізації стратегії, конкурентні можливості, результати діяльності, що кожна фірма повинна забезпечити (або прагнути до цього), щоб бути конкурентноздатної і домогтися фінансового успіху. Визначення ключових факторів успіху фірми з урахуванням ситуації в галузі і рівня конкуренції є найважливішою аналітичною задачею. Часто фірми можуть досягти значної конкурентної переваги, приймаючи в увагу при реалізації своєї стратегії ключові фактори успіху і забезпечуючи собі перевагу перед конкурентами саме по цих факторах. Фірми, що мають лише мрячне представлення про те, які фактори є дійсно вирішальними для довгострокового успіху в конкурентній боротьбі, навряд чи зможуть розробляти стратегію, що веде до перемоги. 7. Чи є галузь привабливої і які її перспективи по забезпеченню високого рівня прибутковості (вище за середнє рівня в інших галузях)? Відповідь на це питання є одним з найбільш важливих для стратегії фірми. Якщо робиться висновок про те, що дана галузь є привабливої, на озброєння звичайно береться агресивна стратегія для створення міцної конкурентної позиції, розширення продажів і здійснення інвестицій у розвиток виробничої бази і відновлення устаткування. Якщо галузь відносно малопривлекательная, то: а) компанії, що не відносяться до даної галузі і рассматривающие питання про приєднання до неї, можуть вирішити його негативно і почати пошук інших можливостей, б) слабкі компанії можуть злитися з конкурентами або бути поглинені останніми, в) сильні компанії можуть обмежити подальші інвестиції й орієнтуватися на стратегії зниження витрат і/або на інноваційні стратегії (випуск нової продукції) для підвищення довгострокової конкурентноздатності і забезпечення прибутковості. Іноді галузь, у цілому неприваблива, може виявитися привабливої для фірми, що має гарні позиції, що володіє необхідними ресурсами і майстерністю для того, щоб відібрати бізнес у слабких конкурентів. Грамотний аналіз загальної ситуації в галузі і конкуренції в ній життєво необхідний для того, щоб розробити гарну стратегію. Компетентно проведене дослідження забезпечить менеджерів необхідною інформацією для глибокого розуміння макросередовища, у якій діє фірма, і допоможе їм створити стратегію, що відповідає зовнішньому середовищу компанії.
Контрольні питання по темі 3
1. Які основні економічні показники, що характеризують галузь, вивчаються в процесі стратегічного аналізу? 2. Дайте характеристику п'яти сил конкуренції в галузі. 3. Назвіть фактори, що впливають на зміни в структурі конкурентних сил, що діють у галузі. 4. Для чого розробляється карта стратегічних груп? 5. Сформулюйте основні типи ключових факторів успіху в конкурентній боротьбі. 6. На підставі якої інформації робиться висновок про привабливість галузі для діяльності підприємства в стратегічній перспективі?
Читайте також:
|
||||||||
|