МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Правова інформаціяОсновні поняття Глава 2. Комп’ютерні правові системи Процес становлення державності України обумовив вихід правової інформації до найбільш важливих і швидкозмінних національних інформаційних ресурсів. Без надійного інформаційно-правового забезпечення не може працювати жодне сучасне підприємство незалежно від його розмірів, виду діяльності і структури. Належне забезпечення підприємства нормативно-правовою інформацією є не менш важливим У широкому розумінні під правовою інформацією розуміють зміст даних (повідомлень), які використовують для вирішення правових задач. Правова інформація виникає, насамперед, у процесі правотворення. Її джерелом є такі форми прояву правової активності, як тлумачення правових норм (інститутів) і узагальнення правової практики (наприклад, судової). В процесі узагальнення правової практики нова інформація виникає за рахунок роз’яснення термінів, понять, аналізу типових ситуацій у кримінально-правовій, цивільно-правовій та іншій сферах судової діяльності. Додаткову інформацію дає логічне і систематичне тлумачення. Створення правової інформації відбувається в процесі конституційного, цивільного, арбітражного або карного виробництва. В результаті цієї діяльності створюються процесуальні документи (рішення вирок, визначення), що несуть інформацію про прийняте рішення. Конкретний вид юридичної діяльності накладає певний відбиток на інформацію, яка в ньому використовується, і визначає джерела, з яких вона може бути отримана. Джерела правової інформації поділяють на два основних класи: офіційні і неофіційні. До офіційних джерел відносять акти вищих органів державної влади і керування, нормативні акти міністерств і відомств, нормативно-правові рішення місцевих органів влади, а також акти вищих судових і арбітражних органів. Під неофіційними джерелами правової інформації слід розуміти накази і розпорядження керівників установ, підприємств і організацій; судові вироки, рішення і визначення; акти нотаріальних органів; акти, що фіксують результати наукової і практичної юридичної діяльності (наприклад, протоколи допитів, оглядів місць злочинів та інші джерела, що містять дані, які використовують при розв’язанні правових задач). Правова інформація поділяється на документальну і недокументальну. До документальної правової інформації відносяться дані, зафіксовані будь-яким способом на будь-якому носії. Таким чином, правовим документом можна вважати будь-який матеріальний об’єкт, за допомогою якого фіксуються найрізноманітніші відомості про право і правову діяльність, призначені для передачі в часі і просторі і які використовують в првовій практиці. До недокументальної інформації відноситься дані, які не представлені на матеріальних носіях. Правова інформація може бути розділена на нормативну і ненормативну. До нормативної правової інформації відносяться відомості (дані) про норми права, правові інститути, положення, санкції, види і форми юридичної відповідальності тощо. Ця інформація представлена на трьох рівнях: · міжнародна правова інформація – це дані, які містяться в міжнародних договорах, угодах, конвенціях, які регулюють взаємодію і взаємозв’язки народів, міжнародних організацій, а також відносини з приводу прав і свобод людини; · правова інформація державного рівня міститься в Конституції, конституційних законах, указах Президента, Постановах Кабінету Міністрів та інших нормативних актах (в тому числі, в актах судової практики, рішеннях Конституційного Суду, роз’ясненнях з питань застосування законодавства, оглядах судової практики); · акти місцевого самоврядування. Місцеве самоврядування не входить у систему державних органів, а здійснюється в містах, сільських поселеннях і інших територіях з метою забезпечити самостійне рішення населенням місцевих питань. Нормотворчість органів місцевого самоврядування представлена актами: - місцевих представницьких органів; - місцевої адміністрації; - органів територіального громадського самоврядування. Ненормативна правова інформація служить задачам правоохоронної діяльності. До цієї інформації відносять: · інформація про стан законності і правопорядку, дотримання прав і свобод людини і громадянина; · інформація про ефективність прокурорського нагляду; · цивільно-правова і адміністративно-правова інформація; · інформація про правове життя суспільства; · інформація про стан злочинності, її динаміку і попередження; · скарги і заяви громадян; · інформація про пільги і привілеї; · інформація, пов’язана з розслідуванням і розглядом конкретних справ. Незалежно від того, з якого джерела отримана правова інформація і на якому носії вона зберігаються, до неї висувають певні вимоги: · правова інформація повинна бути достовірною, тобто суворо відповідати чинному законодавству і документам правоохоронних органів; · правова інформація повинна бути повною, тобто відображати всі найважливіші аспекти правового явища або об’єкта правового дослідження і результати їх пізнання; · правова інформація повинна бути актуальною. Навіть повна і достовірна інформація втрачає своє практичне значення, якщо вона вчасно не надійде до суб’єкту юридичної діяльності. Читайте також:
|
||||||||
|