МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Правова інформаціяОсновні поняття Глава 2. Комп’ютерні правові системи Процес становлення державності України обумовив вихід правової інформації до найбільш важливих і швидкозмінних національних інформаційних ресурсів. Без надійного інформаційно-правового забезпечення не може працювати жодне сучасне підприємство незалежно від його розмірів, виду діяльності і структури. Належне забезпечення підприємства нормативно-правовою інформацією є не менш важливим У широкому розумінні під правовою інформацією розуміють зміст даних (повідомлень), які використовують для вирішення правових задач. Правова інформація виникає, насамперед, у процесі правотворення. Її джерелом є такі форми прояву правової активності, як тлумачення правових норм (інститутів) і узагальнення правової практики (наприклад, судової). В процесі узагальнення правової практики нова інформація виникає за рахунок роз’яснення термінів, понять, аналізу типових ситуацій у кримінально-правовій, цивільно-правовій та іншій сферах судової діяльності. Додаткову інформацію дає логічне і систематичне тлумачення. Створення правової інформації відбувається в процесі конституційного, цивільного, арбітражного або карного виробництва. В результаті цієї діяльності створюються процесуальні документи (рішення вирок, визначення), що несуть інформацію про прийняте рішення. Конкретний вид юридичної діяльності накладає певний відбиток на інформацію, яка в ньому використовується, і визначає джерела, з яких вона може бути отримана. Джерела правової інформації поділяють на два основних класи: офіційні і неофіційні. До офіційних джерел відносять акти вищих органів державної влади і керування, нормативні акти міністерств і відомств, нормативно-правові рішення місцевих органів влади, а також акти вищих судових і арбітражних органів. Під неофіційними джерелами правової інформації слід розуміти накази і розпорядження керівників установ, підприємств і організацій; судові вироки, рішення і визначення; акти нотаріальних органів; акти, що фіксують результати наукової і практичної юридичної діяльності (наприклад, протоколи допитів, оглядів місць злочинів та інші джерела, що містять дані, які використовують при розв’язанні правових задач). Правова інформація поділяється на документальну і недокументальну. До документальної правової інформації відносяться дані, зафіксовані будь-яким способом на будь-якому носії. Таким чином, правовим документом можна вважати будь-який матеріальний об’єкт, за допомогою якого фіксуються найрізноманітніші відомості про право і правову діяльність, призначені для передачі в часі і просторі і які використовують в првовій практиці. До недокументальної інформації відноситься дані, які не представлені на матеріальних носіях. Правова інформація може бути розділена на нормативну і ненормативну. До нормативної правової інформації відносяться відомості (дані) про норми права, правові інститути, положення, санкції, види і форми юридичної відповідальності тощо. Ця інформація представлена на трьох рівнях: · міжнародна правова інформація – це дані, які містяться в міжнародних договорах, угодах, конвенціях, які регулюють взаємодію і взаємозв’язки народів, міжнародних організацій, а також відносини з приводу прав і свобод людини; · правова інформація державного рівня міститься в Конституції, конституційних законах, указах Президента, Постановах Кабінету Міністрів та інших нормативних актах (в тому числі, в актах судової практики, рішеннях Конституційного Суду, роз’ясненнях з питань застосування законодавства, оглядах судової практики); · акти місцевого самоврядування. Місцеве самоврядування не входить у систему державних органів, а здійснюється в містах, сільських поселеннях і інших територіях з метою забезпечити самостійне рішення населенням місцевих питань. Нормотворчість органів місцевого самоврядування представлена актами: - місцевих представницьких органів; - місцевої адміністрації; - органів територіального громадського самоврядування. Ненормативна правова інформація служить задачам правоохоронної діяльності. До цієї інформації відносять: · інформація про стан законності і правопорядку, дотримання прав і свобод людини і громадянина; · інформація про ефективність прокурорського нагляду; · цивільно-правова і адміністративно-правова інформація; · інформація про правове життя суспільства; · інформація про стан злочинності, її динаміку і попередження; · скарги і заяви громадян; · інформація про пільги і привілеї; · інформація, пов’язана з розслідуванням і розглядом конкретних справ. Незалежно від того, з якого джерела отримана правова інформація і на якому носії вона зберігаються, до неї висувають певні вимоги: · правова інформація повинна бути достовірною, тобто суворо відповідати чинному законодавству і документам правоохоронних органів; · правова інформація повинна бути повною, тобто відображати всі найважливіші аспекти правового явища або об’єкта правового дослідження і результати їх пізнання; · правова інформація повинна бути актуальною. Навіть повна і достовірна інформація втрачає своє практичне значення, якщо вона вчасно не надійде до суб’єкту юридичної діяльності. Читайте також:
|
||||||||
|