МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Завдання ФВ учнів старшого шкільного віку.Вступ. Львів – 2006 ЗАВДАНЬ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ВИКОРИСТАННЯ РУХЛИВИХ ІГОР ДЛЯ ВИРІШЕННЯ Лекція № 2 Кафедра теорії і методики спортивних і рухливих ігор
з дисципліни “Теорія і методика викладання рухливих ігор” для студентів I курсу факультетів фізичного виховання і спорту
Виконавець: ст. викладач Лібович Н.П.
Лекція розглянута і затверджена на засіданні кафедри теорії і методики спортивних і рухливих ігор 31 серпня (протокол № 1).
Зав. кафедрою, канд.фіз.вих., доцент В.І. Левків
План 1. Завдання фізичного виховання учнів шкільного віку. 2. Особливістю автономно – фізіологічного розвитку школярів та зумовлені ними рекомендації з організації та проведення фізичного виховання в школі. 3. Особливості психічного розвитку школярів та зумовлені ними рекомендації з організації та проведення шкільного фізичного виховання. 4. Засоби і методи навчання. 5. Вікові особливості розвитку фізичних здібностей. 6. Рухливі ігри в вирішенні завдань фізичного виховання. Одним з основних завдань педагогіки є розробка система, яка забезпечила б оптимальний розвиток індивідуальних здібностей учнів, диференційоване навчання відповідно до їхніх запитів і нахилів. Побудова такої системи потребує, передусім глибоких, і всебічних знань об'єкта - росту і розвитку учня. У процесі занять фізичною культурою зміцнюється здоров’я і удосконалюються особисті якості, а й розкриваються індивідуальні здібності. Теорія і практика фізичної підготовки підростаючого покоління має великий досвід у формуванні всебічно розвинутої особистості. Керування процесом спортивної підготовки потребує від педагога – вчителя великого запасу знань, умінь, навичок, основ які він набуває під час навчання в вузі,а потім в процесі самостійної підготовки. Для успішної педагогічної діяльності потрібно, щоб набуті знання були використані на практиці і позитивно вплинули на закономірності розвитку дітей та підлітків. Учитель є основною ланкою педагогічної системи ;суспільство наділило його функціями керівника, організатора, який систематично впливає на психіку вихованця розвиваючи його індивідуальні здібності, прищеплюючи йому якості корисні для суспільства. Працю педагога за інтелектуальністю можна порівняти з діяльністю вченого, письменника, артиста. У процесі роботи перед педагогом постає безліч різноманітних завдань. Правильне їх вирішення і визначає професійну готовність учителя до педагогічного впливу, який має бути спрямований на всебічний гармонійний розвиток особистості учня.
ФВ учнів старшого шкільного віку покликане вирішувати комплекс завдань: освітні, оздоровчі і виховні. Враховуючи загальну логіку шкільної освіти та можливості учнів різного віку передбачається повідомлення учням та засвоєння ними доступних знань у галузі ФВ і С. Зокрема: - якщо у середньому шкільному віці ставилось завдання про розширення та поглиблення відомостей про руховий режим підлітка, то у старшому шкільному віці передбачається поглиблення знань про значення фізичних вправ у підлітковому віці для підготовки юнаків та дівчат до професійної освіти, виробничої праці, служби в армії тощо; - поповнення знань учнів про руховий режим старшокласника; - ознайомлення з правилами самостійних занять фізичними вправами; - засвоєння основ планування розвитку рухових якостей, методики самоконтролю за впливом фізичних навантажень тощо. До групи освітніх завдань належать завдання формування необхідного в житті основного фонду рухових умінь і навичок, їх закріплення та удосконалення. Так, шкільномувіці передбачається: - поглиблене засвоєння рухових дій, що включені у програмний матеріал з предмету ФК в ЗОШ; - розширення фонду спортивних та прикладних рухових навичок (туристських, військово-прикладних та ін.); - в даному віці передбачається вироблення вміння застосовувати придбані вміння та навички в ускладнених умовах, доведення до рівня досконалості, що є необхідною умовою підготовки школяра до майбутньої суспільно-важливої діяльності, також до успішного складання вимог державних тестів. До групи специфічних освітніх завдань належить формування і закріплення гігієнічних навичок. У випадку, коли йдеться про навички підтримання чистоти тіла та утримання в порядку фізкультурного костюма, то ставиться завдання закріплення цих навичок. Коли йдеться про знання, вміння і навички у здійсненні самоконтролю за станом організму під час занять фізичними вправами, то ставляться завдання не тільки закріплення набутих, а й формування нових знань, вмінь і навичок. Завдання, вирішення яких сприяє гармонійному формуванню організму школяра, зміцненню здоров'я, всебічному розвиткові рухових якостей складають другу групу завдань ФВ школярів шкільного віку -групу, так званих, оздоровчих завдань. Ці завдання є специфічними для фізичного виховання. В шкільному віці актуальними залишаються вирішення завдань загартування організму юнаків і дівчат, і зокрема, підвищення його опірності до температурних впливів зовнішнього середовища (як зниженої, так і підвищеної температури), сонячної радіації та негативного впливу радіаційного фону.
Читайте також:
|
||||||||
|