Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Завдання ФВ учнів старшого шкільного віку.

Вступ.

Львів – 2006

ЗАВДАНЬ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ

ВИКОРИСТАННЯ РУХЛИВИХ ІГОР ДЛЯ ВИРІШЕННЯ

Лекція № 2

Кафедра теорії і методики спортивних і рухливих ігор

 

 

з дисципліни “Теорія і методика викладання рухливих ігор”

для студентів I курсу факультетів фізичного виховання і спорту

 

Виконавець: ст. викладач Лібович Н.П.

 

 

Лекція розглянута і затверджена на засіданні кафедри теорії і методики спортивних і рухливих ігор 31 серпня (протокол № 1).

 

Зав. кафедрою,

канд.фіз.вих., доцент В.І. Левків

 


План

1. Завдання фізичного виховання учнів шкільного віку.

2. Особливістю автономно – фізіологічного розвитку школярів та зумовлені ними рекомендації з організації та проведення фізичного виховання в школі.

3. Особливості психічного розвитку школярів та зумовлені ними рекомендації з організації та проведення шкільного фізичного виховання.

4. Засоби і методи навчання.

5. Вікові особливості розвитку фізичних здібностей.

6. Рухливі ігри в вирішенні завдань фізичного виховання.

Одним з основних завдань педагогіки є розробка система, яка забезпечила б оптимальний розвиток індивідуальних здібностей учнів, диференційоване навчання відповідно до їхніх запитів і нахилів. Побудова такої системи потребує, передусім глибоких, і всебічних знань об'єкта - росту і розвитку учня.

У процесі занять фізичною культурою зміцнюється здоров’я і удосконалюються особисті якості, а й розкриваються індивідуальні здібності.

Теорія і практика фізичної підготовки підростаючого покоління має великий досвід у формуванні всебічно розвинутої особистості. Керування процесом спортивної підготовки потребує від педагога – вчителя великого запасу знань, умінь, навичок, основ які він набуває під час навчання в вузі,а потім в процесі самостійної підготовки.

Для успішної педагогічної діяльності потрібно, щоб набуті знання були використані на практиці і позитивно вплинули на закономірності розвитку дітей та підлітків.

Учитель є основною ланкою педагогічної системи ;суспільство наділило його функціями керівника, організатора, який систематично впливає на психіку вихованця розвиваючи його індивідуальні здібності, прищеплюючи йому якості корисні для суспільства.

Працю педагога за інтелектуальністю можна порівняти з діяльністю вченого, письменника, артиста. У процесі роботи перед педагогом постає безліч різноманітних завдань.

Правильне їх вирішення і визначає професійну готовність учителя до педагогічного впливу, який має бути спрямований на всебічний гармонійний розвиток особистості учня.

 


ФВ учнів старшого шкільного віку покликане вирішувати комплекс завдань: освітні, оздоровчі і виховні.

Враховуючи загальну логіку шкільної освіти та можливості учнів різного віку передбачається повідомлення учням та засвоєння ними доступних знань у галузі ФВ і С. Зокрема:

- якщо у середньому шкільному віці ставилось завдання про розширення та поглиблення відомостей про руховий режим підлітка, то у старшому шкільному віці передбачається поглиблення знань про значення фізичних вправ у підлітковому віці для підготовки юнаків та дівчат до професійної освіти, виробничої праці, служби в армії тощо;

- поповнення знань учнів про руховий режим старшокласника;

- ознайомлення з правилами самостійних занять фізичними вправами;

- засвоєння основ планування розвитку рухових якостей, методики самоконтролю за впливом фізичних навантажень тощо.

До групи освітніх завдань належать завдання формування необхідного в житті основного фонду рухових умінь і навичок, їх закріплення та удосконалення. Так, шкільномувіці передбачається:

- поглиблене засвоєння рухових дій, що включені у програмний матеріал з предмету ФК в ЗОШ;

- розширення фонду спортивних та прикладних рухових навичок (туристських, військово-прикладних та ін.);

- в даному віці передбачається вироблення вміння застосовувати придбані вміння та навички в ускладнених умовах, доведення до рівня досконалості, що є необхідною умовою підготовки школяра до майбутньої суспільно-важливої діяльності, також до успішного складання вимог державних тестів.

До групи специфічних освітніх завдань належить формування і закріплення гігієнічних навичок. У випадку, коли йдеться про навички підтримання чистоти тіла та утримання в порядку фізкультурного костюма, то ставиться завдання закріплення цих навичок. Коли йдеться про знання, вміння і навички у здійсненні самоконтролю за станом організму під час занять фізичними вправами, то ставляться завдання не тільки закріплення набутих, а й формування нових знань, вмінь і навичок.

Завдання, вирішення яких сприяє гармонійному формуванню організму школяра, зміцненню здоров'я, всебічному розвиткові рухових якостей складають другу групу завдань ФВ школярів шкільного віку -групу, так званих, оздоровчих завдань. Ці завдання є специфічними для фізичного виховання.

В шкільному віці актуальними залишаються вирішення завдань загартування організму юнаків і дівчат, і зокрема, підвищення його опірності до температурних впливів зовнішнього середовища (як зниженої, так і підвищеної температури), сонячної радіації та негативного впливу радіаційного фону.

 


Читайте також:

  1. II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
  2. IІ. Актуалізація опорних знань учнів.
  3. V. Завдання.
  4. VІ. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання.
  5. Адаптація персоналу: цілі та завдання. Введення у посаду
  6. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  7. Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках фізики.
  8. АКТУАЛЬНI ПРОБЛЕМИ І ЗАВДАННЯ КУРСУ РОЗМIЩЕННЯ ПРОДУКТИВНИХ СИЛ УКРАЇНИ
  9. Актуальність і завдання курсу безпека життєдіяльності. 1.1. Проблема безпеки людини в сучасних умовах.
  10. Аналіз руху грошових коштів у контексті нової фінансової звітності Важливим завданням аналізу фінансового стану підприємства є оцінка руху грошових коштів підприємства.
  11. Аудит, його мета та завдання
  12. Багатокритеріальні завдання оптимального керування




Переглядів: 996

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Місце рухливих ігор в уроці фізичного виховання. | Особливості анатомо-фізіологічного розвитку школярів.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.