МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Завдання ФВ учнів старшого шкільного віку.Вступ. Львів – 2006 ЗАВДАНЬ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ВИКОРИСТАННЯ РУХЛИВИХ ІГОР ДЛЯ ВИРІШЕННЯ Лекція № 2 Кафедра теорії і методики спортивних і рухливих ігор
з дисципліни “Теорія і методика викладання рухливих ігор” для студентів I курсу факультетів фізичного виховання і спорту
Виконавець: ст. викладач Лібович Н.П.
Лекція розглянута і затверджена на засіданні кафедри теорії і методики спортивних і рухливих ігор 31 серпня (протокол № 1).
Зав. кафедрою, канд.фіз.вих., доцент В.І. Левків
План 1. Завдання фізичного виховання учнів шкільного віку. 2. Особливістю автономно – фізіологічного розвитку школярів та зумовлені ними рекомендації з організації та проведення фізичного виховання в школі. 3. Особливості психічного розвитку школярів та зумовлені ними рекомендації з організації та проведення шкільного фізичного виховання. 4. Засоби і методи навчання. 5. Вікові особливості розвитку фізичних здібностей. 6. Рухливі ігри в вирішенні завдань фізичного виховання. Одним з основних завдань педагогіки є розробка система, яка забезпечила б оптимальний розвиток індивідуальних здібностей учнів, диференційоване навчання відповідно до їхніх запитів і нахилів. Побудова такої системи потребує, передусім глибоких, і всебічних знань об'єкта - росту і розвитку учня. У процесі занять фізичною культурою зміцнюється здоров’я і удосконалюються особисті якості, а й розкриваються індивідуальні здібності. Теорія і практика фізичної підготовки підростаючого покоління має великий досвід у формуванні всебічно розвинутої особистості. Керування процесом спортивної підготовки потребує від педагога – вчителя великого запасу знань, умінь, навичок, основ які він набуває під час навчання в вузі,а потім в процесі самостійної підготовки. Для успішної педагогічної діяльності потрібно, щоб набуті знання були використані на практиці і позитивно вплинули на закономірності розвитку дітей та підлітків. Учитель є основною ланкою педагогічної системи ;суспільство наділило його функціями керівника, організатора, який систематично впливає на психіку вихованця розвиваючи його індивідуальні здібності, прищеплюючи йому якості корисні для суспільства. Працю педагога за інтелектуальністю можна порівняти з діяльністю вченого, письменника, артиста. У процесі роботи перед педагогом постає безліч різноманітних завдань. Правильне їх вирішення і визначає професійну готовність учителя до педагогічного впливу, який має бути спрямований на всебічний гармонійний розвиток особистості учня.
ФВ учнів старшого шкільного віку покликане вирішувати комплекс завдань: освітні, оздоровчі і виховні. Враховуючи загальну логіку шкільної освіти та можливості учнів різного віку передбачається повідомлення учням та засвоєння ними доступних знань у галузі ФВ і С. Зокрема: - якщо у середньому шкільному віці ставилось завдання про розширення та поглиблення відомостей про руховий режим підлітка, то у старшому шкільному віці передбачається поглиблення знань про значення фізичних вправ у підлітковому віці для підготовки юнаків та дівчат до професійної освіти, виробничої праці, служби в армії тощо; - поповнення знань учнів про руховий режим старшокласника; - ознайомлення з правилами самостійних занять фізичними вправами; - засвоєння основ планування розвитку рухових якостей, методики самоконтролю за впливом фізичних навантажень тощо. До групи освітніх завдань належать завдання формування необхідного в житті основного фонду рухових умінь і навичок, їх закріплення та удосконалення. Так, шкільномувіці передбачається: - поглиблене засвоєння рухових дій, що включені у програмний матеріал з предмету ФК в ЗОШ; - розширення фонду спортивних та прикладних рухових навичок (туристських, військово-прикладних та ін.); - в даному віці передбачається вироблення вміння застосовувати придбані вміння та навички в ускладнених умовах, доведення до рівня досконалості, що є необхідною умовою підготовки школяра до майбутньої суспільно-важливої діяльності, також до успішного складання вимог державних тестів. До групи специфічних освітніх завдань належить формування і закріплення гігієнічних навичок. У випадку, коли йдеться про навички підтримання чистоти тіла та утримання в порядку фізкультурного костюма, то ставиться завдання закріплення цих навичок. Коли йдеться про знання, вміння і навички у здійсненні самоконтролю за станом організму під час занять фізичними вправами, то ставляться завдання не тільки закріплення набутих, а й формування нових знань, вмінь і навичок. Завдання, вирішення яких сприяє гармонійному формуванню організму школяра, зміцненню здоров'я, всебічному розвиткові рухових якостей складають другу групу завдань ФВ школярів шкільного віку -групу, так званих, оздоровчих завдань. Ці завдання є специфічними для фізичного виховання. В шкільному віці актуальними залишаються вирішення завдань загартування організму юнаків і дівчат, і зокрема, підвищення його опірності до температурних впливів зовнішнього середовища (як зниженої, так і підвищеної температури), сонячної радіації та негативного впливу радіаційного фону.
Читайте також:
|
||||||||
|