Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Етичні проблеми професійного конфлікту

Етичні аспекти рекламної діяльності

Рекламна діяльність організації – невід’ємна частина життєдіяльності організації у ринкових умовах. Вона переслідує такі цілі:

- доведення до відома споживачів інформації про існування певних товарів та послуг;

- стимулювання щодо користування послугами та товарами, аргументація на їх користь;

- стимулювання почуття потреби у певних товарах чи послугах.

Такі цілі повинні мати гуманістичні виміри, не шкодити інтересам споживачів; бути відповідними їх вимогам.

Види реклами:

- реклама всередині організації – має завдання у зміцненні віри співробітників у власну організацію, формування почуття взаємозв’язку з нею (засоби: фірмова газета, зразкова поведінка керівника, оптимальний рівень організаційної структури, добрі взаємини між керівником та підлеглими, соціальні пільги для працівників);

- реклама з метою утворення престижу організації – має завдання позиціонувати організацію у зовнішньому середовищі (засоби: контакти з пресою, публікації та оголошення в пресі, участь керівників організації у громадському житті міста, країни);

- реклама з метою поширення та збуту продукції – має здійснюватись за принципами: а) містити унікальну пропозицію; б) мати плідну ідею; в) бути обґрунтованою; г) бути актуальною; д) бути постійною; є) містити якнайповнішу інформацію про продукцію; ж) не бути перевантаженою інформацією; з) бути правдивою; і) враховувати потреби споживача.

Рекламна діяльність пов’язана зі створенням та функціонуванням брендів – торгових марок, які містять у собі фірмову назву та оригінальні стильові графічні елементи і призначені для упізнавання споживачем.

Професійний конфлікт може бути зумовлений об’єктивними та суб’єктивними чинниками.

Об’єктивні чинники виникнення професійних конфліктів:

- місце і характер роботи;

- соціально-демографічні особливості;

- особливості організації праці;

- технічне забезпечення і стан робочих місць;

- система винагород (заробітна плата, премії, додаткові дні до відпусток, бонуси тощо).

Наприклад, об'єктивними причинами виникнення конфлікту може бути: протиріччя між застарілим устаткуванням та сучасними вимогами; необґрунтовані норми праці та ін.

Суб’єктивні причини професійних конфліктів:

- соціально-психологічний стан організації;

- рівень свідомості людей, їх моральні принципи, уміння і бажання співпрацювати;

- рівень фахової підготовки членів організації;

- життєвий досвід;

- риси характеру.

Виробничі конфлікти часто виникають внаслідок незадоволення роботою, яку виконує той чи інший член організації.

Джерелом конфліктів часто є агресивна, конфліктна людина.

Типові характеристики агресивного представника організації:

- нахабство і грубість у стосунках з керівництвом;

- запальний характер;

- переконаність у своїх перевагах над іншими;

- намагання “нацькувати ” одних людей на інших;

- знервованість та впертість;

- імпульсивність та схильність до скандалів.

Особливо небезпечними є так звані агресивні психопати – люди, в яких проявляються параноїдальні риси. За висновками А. Стора: “Агресивні психопати проявляють… анормальне ставлення як до людей з найближчого оточення, так і суспільства в цілому. Найбільш виразною рисою тієї анормальності є їх абсолютне ігнорування почуттів людини”.

Інтерес фірми не завжди збігається з інтересами працівника. Працівники розуміють свій інтерес в отриманні максимально можливої винагороди за свою працю. Керівник (власник) бачить свій інтерес в отриманні максимально можливої продуктивності від працівників. Тому для визначення прав та інтересів обох сторін необхідна трудова угода. За її допомогою усуваються деякі конфлікти.

Фактично конфлікт інтересів виникає, коли працівник порушує трудову угоду, використовує свою посаду у власних цілях, що суперечать інтересам установи. Американські спеціалісти відносять до конфлікту інтересів факти здирництва, хабарництва і навіть подарунки. Зокрема вони вважають, що ці явища завдають економічної і моральної шкоди організації, а здирництво ще й містить у собі елементи насильство над правами людини.

Конфлікт інтересів може виникнути внаслідок дружніх чи сімейних стосунків у випадках непотизму, підвищення на посаді чи надання замовлень на підставі почуттів, а не заслуг.

Ще одна причина конфлікту інтересів – робота за сумісництвом у випадку, коли працівник не виконує своїх обов’язків перед організацією.

Запобігання конфліктам інтересів:

- чіткі правила організації;

- чіткі вимоги до звітності та регулярні звіти працівників;

- адекватна заробітна плата;

- приклад вищого керівництва;

- організаційна культура.

Керівник організації повинен володіти:

- знаннями і навичками спілкування;

- уміннями формулювати чіткі накази, розпорядження;

- уміннями визначати причини конфліктів та усунути їх;

- уміннями обрати потрібний стиль розв'язання конфлікту.

Конфлікт можна розв’язати:

- на соціальному рівні за допомогою організаційних засобів ( зміна структури групи, впорядкування системи стимулювання, поліпшення умов праці та ін.);

- на міжособистісному рівні – вникнути у сутність суперечностей між конфліктуючими, не надаючи переваги жодній з них;

- на особистісно-психологічному рівні – ідентифікуватися з конфліктуючими та визначити причини виникнення конфлікту.

Подолання конфлікту вимагає дотримання принципів:

- урахування суті суперечностей;

- урахування цілей сторін, що конфліктують;

- урахування емоційних станів конфліктуючих;

- урахування психологічних особливостей учасників;

- урахування динаміки конфлікту;

Методи подолання конфлікту:

- формування громадської думки стосовно конфліктів та тих, хто конфліктує;

- звернення до “третейського судді” – найавторитетнішої людини в організації;

- звернення до посередника;

- роз’яснення вимог, яких сторони повинні дотримуватись у подоланні конфлікту;

- координація та інтеграція діяльності;

- спрямування зусиль всіх учасників на досягнення загальних цілей;

- створення системи винагород;

- застосування адміністративних методів вирішення конфлікту.

Шляхи розв'язання конфлікту:

1. За кожним конфліктом знаходяться інтереси конкретних людей. Тому слід з'ясувати ці інтереси та виявити розбіжності і спільне в них. На цій основі обговорити взаємні спільні кроки щодо подолання конфлікту.

2. Прагнути такої згоди, яка б могла максимально задовольнити інтереси кожної зі сторін. Вести переговори без образ та ультимативних вимог.

3. Користуватись максимально справедливими критеріями. Демонструвати відсутність бажання ущемити інтереси опонента. Проте переконати його в тому, що існує межа поступок.

У сучасних умовах розвитку організаційної культури прийнято вдаватись до послуг фахівців у їх розв'язанні. Серед них є такі послуги:

1. Узгоджувач – людина, яка допомагає опонентам зрозуміти свої помилки, використовуючи відповідну мову й поведінку. Обидві сторони на деякий час стають співбесідниками узгоджувача, начебто допомагаючи йому пояснити суть проблеми. Перед початком розмови узгоджувач має провести декілька зустрічей з обома опонентами; спонукати до зборів співробітників; провести їх, спираючись на загальнолюдські цінності, моральні принципи.

2. Координатор – людина, яка з’ясовує причини конфлікту, нейтралізує супротивників, просить заперечити чи підтвердити найгостріші думки, висловлені у ході конфлікту. Просить пристати на його точку зору. Якщо координатор не зміг переконати конфліктуючих, його взаємодія з ними переноситься на декілька днів. Важливими для координатора є: тактовність, уміння триматися нібито збоку, на певній дистанції від конфліктуючих. Це призводить до виникнення довіри до нього, надання йому певних повноважень і компетенція.

3. Терапевт – людина, яка знімає психологічну напругу, поступово знижує рівень упертості, гніву і гордині конфліктуючих. Ним може бути один із менеджерів установи, керівників підрозділів тощо.

4. Арбітр. Найкраще на цю роль підходить людина з іншої фірми, яку учасники конфлікту знають і шанують. Арбітр не розв'язує конфлікт. Він знімає напруження, коригує думки та спрямовує на об’єднання. Для цього необхідно вивчити інформацію про конфлікт, спостерігає за реакціями конфліктуючих, допомогти знайти спільне рішення.

5. “Треті особи” – це близькі конфліктуючим люди (родичі, друзі, сусіди). Вони беруть на себе частину відповідальності за те, що сталось і що станеться.

Література:

1. Бандурка А.М. и др. Конфликтология. – Х., 1997.

2. Бекешкіна І.Є. Конфліктологічний підхід до сучасної ситуації в Україні. – К., 1994.

3. Гришина Н.В. Опыт построения социально-психологической типологии производственных конфликтов // Психология – производству и воспитанию. Л., 1977.

4. Данчева О.В., Швалб Ю.М. Практична психологія в економіці та бізнесі. – К., 1999.

5. Дмитриев А. и др. Введение в общую теорию конфликтов. – М., 1997.

6. Буткевич Т.В. Конфліктологія з основами психології управління. – К.: Центр навчальної літератури, 2005.

7. Зигерт В., Ланг Л. Руководить без конфликтов. – М., 1990.

8. Ішмуратов А.Т. Конфлікт і згода. – К., 1996.

9. Конфликты в коллективах и пути их преодоления / Сост. Т.И. Сытько. – Л., 1991.

10. Курбатов О. и др. Как успешно вести переговоры. – Ростов н/Дону, 1997.

11. Мастенбрук У. Управление конфликтными ситуациями и развитие организации. – М., 1996.

12. Небоженко В.С. Соціальна напруженість і конфлікти в українському суспільстві. – К., 1994.

13. Палеха Ю.І. Ключі до успіху, або Організаційна та управлінська культури: Навч. посібник. – 2-ге вид., доп. – К., 2002.

14. Тимошенко И.И., Соснин А.С. Менеджер организации. – К., 2000.

15. Чмут Т.К., Чайка Г.Л. Етика ділового спілкування: Навч. посібник. – 3-тє вид., стер. – К., 2003.

16. Щекин Г.В. Практическая психология менеджмента: Как делать карьеру. Как строить организацию. – К., 1994.

 


Читайте також:

  1. V. Етичні правила психологічних досліджень
  2. V. ЗЕМЕЛЬНІ РЕСУРСИ. ОХОРОНА НАДР ТА ПРОБЛЕМИ ЕНЕРГЕТИКИ
  3. VІІІ. Проблеми та перспективи розвитку машинобудування.
  4. Аграрні проблеми в працях письменників аграрників.
  5. Агроекологічні проблеми розвитку і шляхи їх розв'язання
  6. Активне управління інвестиційним портфелем - теоретичні основи.
  7. АКТУАЛЬНI ПРОБЛЕМИ І ЗАВДАННЯ КУРСУ РОЗМIЩЕННЯ ПРОДУКТИВНИХ СИЛ УКРАЇНИ
  8. Актуальні проблеми біоетики
  9. Актуальні проблеми економічної безпеки України.
  10. Актуальність проблеми професійної етики соціальної роботи
  11. Актуальність проблеми.
  12. Аналіз основних систем трудового і професійного навчання: предметної, предметно-операційної, операційної, операційно-предметної, системи ЦІП, операційно-комплексної тощо.




Переглядів: 868

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Етика професійної кар’єри | Етичні вимоги до побудови взаємин з акціонерами, дилерами, поставниками

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.