Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Принципи і структура технології формування лінгвометодичної компетентності майбутніх учителів початкової школи

Література

План

ЛЕКЦІЯ 3

Тема.Сучасні технології викладання методики української мови

студентам факультетів початкового навчання

1. Принципи і структура технології формування лінгвометодичної компетентності майбутніх учителів початкової школи.

2. Мета і завдання методичної освіти майбутнього вчителя початкової школи.

3. Зміст лінгвометодичної освіти майбутнього вчителя-початківця.

1. Бєлєнька Г.В. Роль інтерактивних прийомів навчання в оптимізації навчального процесу у вищій школі // Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. - Кіровоград, КДПУ ім. В.Винниченка, 2001.- Вип. 32.- Ч. 1.- С. 62.

2. Вітвицька С.С. Основи педагогіки вищої школи: Методичний посібник для студентів магістратури. – К., 2003.

3. Державний стандарт початкової загальної освіти // Початкова школа. – 2006. - № 2.

4. Дзєжговська І. Навчання вчителів: Підручник для викладача-тренера. - Львів: Літопис, 2002.

5. Євдокимов В.І., Покроєва Л.Д., Агапова Т.П., Луценко В.В. Самостійна робота студентів: (навчальний посібник). – Харків, 2004.

6. Лозова В.І., Троцко Г.В. Теоретичні основи виховання і навчання: Навчальний посібник. – 2-е вид., випр. і доп. – Харків: „ОВС”, 2002. – С.334.

7. Професійна освіта: Словник: Навчальний посібник / Уклад. С.У.Гончаренко та ін. - К.: Вища школа, 2000.

8. Салов В.О. Основи педагогіки вищої школи: Навчальний посібник. - Дніпропетровськ, 2004.

9. Хуторской А.В. Практикум по дидактике и современным методикам обучения. - СПб.: Питер, 2004.

Відповідно до зміненого Державного стандарту початкової загальної освіти вивчення мови у загальноосвітніх навчальних закладах України за мовленнєвою, мовною та соціокультурною лініями [3, С. 23 – 44] потребує концептуально змістової перебудови системи професійної мовної освіти майбутніх учителів, зважаючи на те, що педагогічна дійсність унеможливлює пристосування до неї чинної системи професійної, в тому числі методичної, освіти студентів. Відповідно серед завдань вітчизняної педагогічної освіти акцентується як вагоме завдання створення цілісної системи безперервної педагогічної освіти з урахуванням вітчизняного досвіду, національних традицій і тенденцій розвитку світових освітніх систем, зокрема завдання модернізації системи методичної освіти майбутніх учителів початкової школи з урахуванням досвіду професійно-педагогічної освіти студентів і мовної освіти молодших школярів та сучасних освітніх тенденцій.

Складниками системи лінгвометодичної освіти майбутнього вчителя початкової школи є принципи, мета, зміст, методи, організаційні форми навчання. При цьому система методичної освіти співвідноситься із загальними принципами їх функціонування та задовольняє формальні критерії цілісності, стабільності й оглядовості.

Застосування системного підходу до методичної освіти зумовлює її місце в професійній освіті майбутнього вчителя початкової школи. Методична освіта як підсистема функціонує вагомим і невід’ємним складником загальної системи професійної освіти студентів. Невіддільність підсистеми методичної освіти від загальної системи професійної освіти зумовлена всіма причинно-наслідковими зв’язками між взаємодіючими складниками будь-якої системи. Зокрема цілі, зміст, методи й організаційні форми методичної освіти студентів є адекватними аналогічним складникам їхньої професійної освіти.

Отже навколишнє середовище системи методичної освіти майбутнього вчителя початкової школи в області викладання мови створює система професійної освіти, стосовно якої перша виступає підсистемою. Характер взаємодії складників системи професійної освіти впливає на характер взаємодії складників підсистеми методичної освіти. У свою чергу, система професійної освіти теж знаходиться в певному навколишньому середовищі – системі вимог до вчителя початкової школи, стосовно якої вона також виступає підсистемою.

Будь-яка створювана система передбачає, передусім, наявність вихідних положень, які, комплексно окреслюючи її обриси, визначають стратегію системи. Назвемо принципи модернізованої системи методичної освіти майбутніх учителів початкової школи в контексті Болонського процесу.

1. Спрямованість системи лінгвометодичної освіти на передачу студентові методичної культури вчителя початкової школи.

Методична культура вчителя початкової школи є сукупністю знань про складники системи й процесу мовної освіти молодших школярів та про їхнього вчителя; умінь і навичок здійснення методичної діяльності вчителя початкової школи у класній та позакласній роботі з української мови. Кожний зі складників (знання, вміння, навички) пронизано мотивом (бажанням) його реалізації.

2. Професійна (а не предметна) спрямованість системи методичної освіти.

Цей підхід уможливлює виділення генеральних наскрізних ідей професійної діяльності вчителя початкової школи Так, технізація сучасної мовної освіти передбачає навчання студентів застосування комп’ютерних засобів у навчанні молодших школярів.

3. Спрямованість системи методичної освіти на підготовку вчителя-дослідника.

Відповідно до цього підходу акцентується вагомість поряд із навчанням наукової діяльності студентів й ефективності їхніх наукових досліджень, виокремлюється індивідуальна науково-дослідницької робота як інтегрований складник методичної освіти студентів.

4. Функціональність системи методичної освіти.

Згідно цього принципу процес освіти має моделювати у навчальних умовах методичну діяльність учителя початкової школи.

5. Спрямованість системи методичної освіти на формування передусім особистості студента, зокрема його автономії та креативності.

Це дозволяє виокремити підсистему „Самостійна робота” ще одним інтегрованим складником методичної освіти майбутніх учителів початкової школи.

6. Сприяння системи методичної освіти одночасній фундаментальній освіті студента.

Це передбачає оволодіння студентами найсучаснішими основами наук, та їх загальногуманітарній освіті, що надає професійним знанням людської значущості.

7. Забезпечення системою методичної освіти високого рівня практичного оволодіння студентами методичною діяльністю вчителя початкової школи, зокрема в галузі викладання мови.

Відповідно підсистема „Педагогічна практика”, яка реалізується в початковій школі як об’єкті майбутньої професійної діяльності студента, є інтегрованим складником системи його методичної освіти.

8. Інтегративність системи методичної освіти.

Вона спрямована на передачу студентам методичної культури з метою формування відповідної методичної компетенції. Серед напрямів такої інтеграції:

1) інтеграція навчальних дисциплін педагогіки, психології й методики без утрати специфіки кожної з дисциплін;

2) інтеграція чотирьох підсистем методичної освіти: „Аудиторні лекційні та семінарсько-практичні заняття”, „Самостійна робота”, „Індивідуальна науково-дослідницька робота”, „Педагогічна практика”;

3) інтеграції мови як фахового предмету з методикою, педагогікою й психологією та циклом лінгвістичних дисциплін.

9. Забезпечення системою методичної освіти можливості індивідуальної самореалізації кожного студента.

Цей принцип передбачає проектування індивідуальної траєкторії особистісного й методичного розвитку студента.

10. Диференційоване оцінювання як процесу (процесуальне оцінювання), так і результату (результативне оцінювання) методичної освіти студентів в умовах кредитно-модульної системи організації навчального процесу.

В межах окреслених вище положень звернемося до опису системи методичної освіти майбутнього вчителя початкової школи в галузі викладання української (рідної) мови, який є точним і чітким описом її (системи) структури й складників.

 

 


Читайте також:

  1. D і 3D технології креслення в AutoCAD
  2. III. Географічна структура світового ринку позичкового капіталу
  3. OLAP-Технології
  4. PR-ІНСТРУМЕНТАРІЙ І МАНІПУЛЯТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ
  5. PR-технології у виборчій кампанії.
  6. PR-технології.
  7. VІ. План та організаційна структура заняття
  8. Web-технології
  9. Аграрна політика як складова економічної політики держави. Сут­ність і принципи аграрної політики
  10. АДАПТОВАНА ДО РИНКУ СИСТЕМА ФОРМУВАННЯ (НАБОРУ) ОКРЕМИХ КАТЕГОРІЙ ПЕРСОНАЛУ. ВІДБІР ТА НАЙМАННЯ НА РОБОТУ ПРАЦІВНИКІВ ФІРМИ
  11. Адміністративно – територіальний устрій і соціальна структура Слобожанщини у половині XVII – кінці XVIII століття
  12. Акти з охорони праці, що діють в організації, їх склад і структура.




Переглядів: 515

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.