МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Структура та функції податкової інспекції
Джерело: [Андрущенко та ін., 2012, с. 102-103].
Стягуються податки на підставі податкової карти. Вона заповнюється у громаді за місцем проживання платника податку. У ній вказується податковий клас, кількість дітей, віра платника, інвалідність тощо. При потребі податкові органи консультують платників. Але в складних випадках більш детальні пояснення, що особливо корисно підприємцям, надає Федеральна палата з питань оподаткування(Bundessteuerberaterkammer). Поліцейські функції в сфері оподаткування виконує Служба розшуку (Steuerfahndungsstelle, скорочено Steufa «Штойфа»), котра діє при міністерствах фінансів земель. Її персонал розслідує правопорушення, пов'язані з приховуванням доходів та незаконним ухиленням від податків. Масштаби ухилення від податків у Німеччині порівняно невеликі, складають не більше 10% від потенційної суми податкових платежів. ІІІтойфа має статус і права по суті аналогічні кримінальній поліції, щоправда, без права носити зброю. Всеосяжного податкового кодексу на зразок України в Німеччині немає. Німецький податковий кодекс(Abgabenordnung) по суті виконує роль уложення (збірника) правил справляння податків, хартії прав і обов'язків платників податків, регламенту функціональної діяльності податкової служби. Зміст кодексу обмежений питаннями дефініцій, змісту й обсягу повноважень податкових органів , режиму конфіденційності даних і захисту інформації, декларування, інших процедур податкового процесу та проведення перевірок. Фіскально-адміністративні особливості кожного податку розкрито в окремих законах, яких понад 100 (!). Недарма німецьке податкове законодавство вважають одним із самих складних у світі. За авторитетним свідченням професора Кельнського університету Йоахима Ланга: «В Германии ежегодно появляются сотни поправок к налоговым законам... Даная нервозность налогового законодательства приводит всех тех, кто профессионально с ними связан, в тихое отчаяние... Налоговое право перерастает в хаос, в недрах которого теряются даже искушенные эксперты» [Ланг, 1993, с. 11]. Сааме проти скупчення в податковому кодексі мало кому зрозумілої казуїстики попереджав Ланг східноєвропейських фахівців. У 2011 р. у німецькі закони про оподаткування внесено 150 змін, в їх числі і в інтересах платників: податкову декларацію фізичні особи мають право подавати один раз у два роки; на суму переплати податку платнику доплачують процентний дохід із розрахунку 6% річних. У сфері адміністрування податків Німеччина активно розвиває технології електронного уряду. З цією метою для платників податків запроваджено так звану систему ELSTER. Розміщений в Інтернеті веб-сайт ELSTER дозволяє в режимі оn-line передавати декларації про доходи фізичних осіб і податкові повідомлення. При цьому показники декларацій автоматично порівнюються з інформацією в електронній базі даних податкової інспекції, так що відхилення виявляються миттєво. Програма ELSTER доступна для всіх користувачів. За оцінками Світового банку та аналітичної фірми PricewaterhouseCoopers ефективність адміністрування податків у Німеччині на початок 2011 р. характеризували такі показники: кількість податкових платежів протягом року – 16; затрати часу, пов'язці оформленням та сплатою податків – 215 годин; норма оподаткування комерційного прибутку – 48,2%; місце в загальному рейтингу за простотою та зручністю податкової системи – 88. Податкова політика Німеччини об'єктивно опирається на реальні можливості національної економіки, а суб'єктивно залежить від ідеалів, принципів і традицій, притаманних німецькому суспільству. Зміна партійних коаліцій, які поперемінно приходять до влади, певним, але не радикальним чином впливає на зміст і засоби здійснення податкової політики. Не так, власне, сама сукупність правових заходів і фіскально-адміністративних прийомів, як вміння їх своєчасно й ефективно застосовувати, що залежить від стану кваліфікації та ступеня компетентності державного апарату, складає мистецтво податкової політики. Останнє знаходиться в Німеччині на високому рівні ще з часів камералістів.
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|